• 1
  • 2
2004-07-17, 17:00
Medlem
Hej.

Det är så att jag vill köpa ett nytt grafikkort, det nya som jag tänker köpa är:
http://www.datorbutiken.com/se/defau...rtId=ASV9520VS

Det står att minnestypen är "DDR".

Har det någonting med RAM minnet att göra? För som RAM minne har jag enbart SD-RAM och inte DDR alltså.

Min fråga är: Kan jag använda det kortet även fast jag inte har DDR RAM-Minne?

Tack i förhand.
Citera
2004-07-17, 17:02
Medlem
Nappiss avatar
Jag har för mig att det fungerar. Men är dock inte säker

Du kan ju maila Datorbutiken och fråga.
Citera
2004-07-17, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nappis
Jag har för mig att det fungerar. Men är dock inte säker

Du kan ju maila Datorbutiken och fråga.
Det är minnet på kortet som är av DDR typ.Fungerar utmärkt om du har en AGP buss.Men det presterar inget vidare enligt tester.
Citera
2004-07-17, 19:42
Medlem
Nej men det är ju inte så dyrt heller
Beror väl vad personen ska använda kortet till

Det klarar nog inte de nyaste spelen?

MVH peakk
Citera
2004-07-17, 21:01
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon Christen

Ja det kan du. Det enda som krävs är att du har rätt kortplats för kortet (AGP). Grafikkortsminnet har inget att göra med vad ditt moderkort använder.
Citera
2004-07-18, 01:12
Medlem
merras avatar
Det är som sagt inget kanon grafikkort, men förstås, ska du ha det till mindre krävande spel går det ju bra. Brukar vara värt att höja 'insatsen' lite till ungefär 1600, i den prisklassen finns bl.a. Radeon 9600Pro som mäktar med de flesta nyheterna i spelväg. Ska du pyssla med design och grafikutveckling så lär det funka fint.
Citera
2004-07-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simon Christen
Hej.

Det är så att jag vill köpa ett nytt grafikkort, det nya som jag tänker köpa är:
http://www.datorbutiken.com/se/defau...rtId=ASV9520VS

Det står att minnestypen är "DDR".

Har det någonting med RAM minnet att göra? För som RAM minne har jag enbart SD-RAM och inte DDR alltså.

Tack i förhand.

Köp inget graffikort om du verkligen måste. Läste i månadens tidning "pc för alla" att grafikkorten kommer att rasa i pris efter sommaren. Själv väntar jag på d rätta tillfället för att slå till med en radeon 9800 pro.

Jösses, jag kollade även i länken på kortet du ska köpa GeForce FX 5200 128MB DDR TV-out DVI ? Köp den Inte. den ska akosta runt 500 lappen! (jag har själv samma kort och den lämpar sig inte alls för spel)

http://buggy.no-ip.com/ (se denna länk först!)
Citera
2004-07-18, 11:01
Medlem
inte riktigt samma kort...

Citat:
Ursprungligen postat av wander
Jösses, jag kollade även i länken på kortet du ska köpa GeForce FX 5200 128MB DDR TV-out DVI ? Köp den Inte. den ska akosta runt 500 lappen! (jag har själv samma kort och den lämpar sig inte alls för spel)

http://buggy.no-ip.com/ (se denna länk först!)

Fast de korten saknar video-in som finns på det kort som Simon hade tänkt köpa. Då blir kortet lite dyrare.
Man skall inte blanda kukar och morötter som min farmor brukade säga....
Citera
2004-07-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slomo
Fast de korten saknar video-in som finns på det kort som Simon hade tänkt köpa. Då blir kortet lite dyrare.
Man skall inte blanda kukar och morötter som min farmor brukade säga....

Jag vet inte till vikken nytta din farmor sa att morötter och kukar inte hör ihop men faktum består.

Citat:
Köp inget graffikort om du verkligen måste. Läste i månadens tidning "pc för alla" att grafikkorten kommer att rasa i pris efter sommaren.

Jag repeterar grafikkorten kommer att rasa i pris efter sommaren.

Du postar följande.

Citat:
Ursprungligen postat av slomo

Jag repeterar

GRAFIKKORTEN KOMMER ATT RASA I PRIS EFTER SOMMAREN
Citera
2004-07-18, 23:04
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Jag vet inte till vikken nytta din farmor sa att morötter och kukar inte hör ihop men faktum består.

Jag repeterar grafikkorten kommer att rasa i pris efter sommaren.

Vad slomo skrev gällde, som jag förstår det, ditt uttalande om att grafikkortet skulle kosta mkt mindre än vad det Simon tänkte inhandla. Slomos svar sa att det du tipsade om _inte_ har tv-in vilket gör att korten inte är jämförbara. Så du är definitivt ute och snurrar nu.

Sen rasar alltid grafikkorten i pris så jag kan inte se att "PC för alla" har hittat någon vidare nyhet.
Anledningen till att priserna sjunker lite extra inom två-tre månader är att den nya generationen kommer att bli allt mer vanlig (kanske speciellt under augusti då doom3 släpps). Om han vill ha ett grafikkort nu så spelar det inte så stor roll om det han tänker köpa kostar någon hundralapp mindre om två månader... det kan vara värt några hundralappar att få kortet inom en vecka istället.
Citera
2004-07-19, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikolajevitj
Vad slomo skrev gällde, som jag förstår det, ditt uttalande om att grafikkortet skulle kosta mkt mindre än vad det Simon tänkte inhandla. Slomos svar sa att det du tipsade om _inte_ har tv-in vilket gör att korten inte är jämförbara. Så du är definitivt ute och snurrar nu.

Vad pratar du om nu? Graffikkort som graffikort. Även TV-In! Och exat vilket kort är dt jag tipsade om??

Citat:
Sen rasar alltid grafikkorten i pris så jag kan inte se att "PC för alla" har hittat någon vidare nyhet.

Dt finns ingenstans på denna tråd där jag tyder på att dt är en nyhet på att korten kommer att "rasa" ner i pris. Utan dt är ett tips och råd som "pc för alla"
presenterar.

Citat:
Anledningen till att priserna sjunker lite extra inom två-tre månader är att den nya generationen kommer att bli allt mer vanlig (kanske speciellt under augusti då doom3 släpps).

Du håller på att säga precis samma sak som jag. Då är vi asså överens. (skillnaden är bara att jag sa d först

Citat:
Om han vill ha ett grafikkort nu så spelar det inte så stor roll om det han tänker köpa kostar någon hundralapp mindre om två månader... det kan vara värt några hundralappar att få kortet inom en vecka istället.

Dt kan vara värt. Men mitt råd var att vänta. Något som tycks inte ha blivit särskilt populärt hos varken dig lr slomo.

/Wander
Citera
2004-07-19, 13:20
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Vad pratar du om nu? Graffikkort som graffikort. Även TV-In! Och exat vilket kort är dt jag tipsade om??

Dt finns ingenstans på denna tråd där jag tyder på att dt är en nyhet på att korten kommer att "rasa" ner i pris. Utan dt är ett tips och råd som "pc för alla"
presenterar.

Du håller på att säga precis samma sak som jag. Då är vi asså överens. (skillnaden är bara att jag sa d först

Dt kan vara värt. Men mitt råd var att vänta. Något som tycks inte ha blivit särskilt populärt hos varken dig lr slomo.

De kort som finns på http://buggy.no-ip.com/ saknar VIVO och det finns på det kort som trådskaparen var intresserad av. Jag vet inte om du spelar dum eller verkligen inte förstår att det är skillnad på grafikkort med tv-in och utan, speciellt för en som vill ha tv-in (jag säger inte att så är fallet men jag utgår från att trådskaparen vill ha det).
Dessutom har varken jag eller slomo uttryckt oss emot ditt uttalande om att vänta. Du tog slomos inlägg för något som det inte var (läs det igen, tillsammans med vad han faktiskt citerar och om du fortfarande inte fattar så kan jag tipsa dig om att det enda han uttalar sig om är att de du säger skall kosta runt 500:-, saknar VIVO medan det trådskaparens tänkta kort har det).
Anledningen till mitt svar sedan var att jag blev lite förvånad över ditt svar till slomo där du helt är ute och snurrar.

Detta är det sista svar angående denna petitess som du får från mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in