2010-12-05, 15:26
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Här i Sverige är vi jävligt många datakunniga, idérika (framförallt unga) människor som älskar det Wikileaks gör. Jag tror inte att idén om deras verksamhet kommer dö ut nu efter allt detta. Det finns gott om människor som är intresserade av denna verksamhet.

Så vad som nu behövs är ett sätt stärka deras position i västvärlden och visa att vi står på deras sida. Vi vill inte ha lögner och vi vill inte bli nedtryckta. Hur görs då detta? Donera pengar, visst, men dom verkar vara ett litet och nu väldigt utsatt gäng som som arbetar med detta. Min tanke är att skapa en liknande rörelse i Sverige.

Edit: Jag är medveten om att vi inte har tillgång till den informationen dom har och ska publicera...

Nån som är inne på samma spår?
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2010-12-05 kl. 15:45.
Citera
2010-12-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Här i Sverige är vi jävligt många datakunniga, idérika (framförallt unga) människor som älskar det Wikileaks gör. Jag tror inte att idén om deras verksamhet kommer dö ut nu efter allt detta. Det finns gott om människor som är intresserade av denna verksamhet.

Så vad som nu behövs är ett sätt stärka deras position i västvärlden och visa att vi står på deras sida. Vi vill inte ha lögner och vi vill inte bli nedtryckta. Hur görs då detta? Donera pengar, visst, men dom verkar vara ett litet och nu väldigt utsatt gäng som som arbetar med detta. Min tanke är att skapa en liknande rörelse i Sverige.

Edit: Jag är medveten om att vi inte har tillgång till den informationen dom har och ska publicera...

Nån som är inne på samma spår?

Absolut!

Men har inte en susning om hur man ska göra.
Enda bidraget till sekretess jag kan bidraga med är Anonine och Countermails e-post. Båda välkända och Svenska. Banhof äger väl tjänsten Anonine, som i sin tur hjälper med serverplats åt Wikileaks.
Citera
2010-12-07, 19:36
Medlem
zizacons avatar
Det roliga vore om du fixade utgivartillstånd som Assange inte lyckades med för att få skydd under svensk lag. Eftersom du är svensk så borde det rimligtvis gå att lösa tycker man, och så kan du ju alltid köra dina lite mer kontroversiella "wikileaks-repportage" efter det. Jag menar du gör knappast något fel när SvD, Le Monde, The Guardian, El Pais o.s.v. också publicerat sådant material.

Ett svenskt wikileaks i sann pirate bay-anda. Var beredd på att du inte kommer kunna resa till USA men i övrigt skulle det vara väldigt kul om det nu i dessa känsliga dagar plötsligt dök upp en seriös version som kallade sig wikileaks2. Hillary Clinton skulle nog få slaganfall.

Det hela skulle onekligen gå i flashbacks anda får man säga vad gäller yttrandefrihet o.s.v. Ett FB-projekt möjligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in