2010-12-08, 00:19
Medlem
Lacquer-heads avatar
Kyckling och ris med 10 kilo curry och vitlök på som sen svettas ut på bussen. Varvas med McDonalds och nötter med skal vars skal spottas ut på marken.
Citera
2010-12-08, 01:10
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacquer-head
Kyckling och ris med 10 kilo curry och vitlök på som sen svettas ut på bussen. Varvas med McDonalds och nötter med skal vars skal spottas ut på marken.

Du ljuger.
Citera
2010-12-08, 01:16
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Du ljuger.
Ja, det vet väl alla att det inte är nötter, utan solrosfrön, vi tuggar på!?
Citera
2010-12-08, 01:21
Medlem
http://en.wikipedia.org/wiki/Fufu
detta e populärt bland de nigerianer jag känner. jäkligt gott måste jag säga

det och friterad matbanan (plantain) obs. jag skojar inte.
Citera
2010-12-08, 05:45
Medlem
kungsmeks avatar
Alla indier jag stött på äter ris, som de kryddar på något sätt för det är ofta färgat/luktar mycket. Mycket av det de gör luktar jävligt mycket. De äter ofta vegetariskt och kombinerar ris/bönor/groddar.
Citera
2010-12-08, 12:26
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EfterBlivande
Är själv inte invandrare, men alla invandrare äter ju olika. Men jag skulle satsa på att kineser äter mycket ris.

Förekommer en hel del nudlar också faktiskt, det ryktas om att Marco Polo tog nudlarna till Italien så dom fick sin pasta.

Nu är det så att jag köper inte den teorin, utan tror snarare att pastan, nudlar uppkommit lokalt och spontant på olika platser i världen.
Citera
2010-12-08, 12:44
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treman1
http://en.wikipedia.org/wiki/Fufu
detta e populärt bland de nigerianer jag känner. jäkligt gott måste jag säga

Fufu är en höjdare, brukade käka mycket sånt med köttgryta när jag var yngre.
Citera
2010-12-08, 15:18
Bannlyst
Mina släktingar äter nötkött/lamm/kyckling och oftast ris eller potatis. Diverse grönsaker och tex bönor är vanligt. Dessa är alltså turkar.
Citera
2010-12-09, 15:07
Medlem
ultiss avatar
Som ungrare åt vi alltid första en lätt soppa och sedan huvudrätt till lunch
mest svin/kalkon/kyckling antingen i någon form av gryta eller i schnitzel format.
Mycket inlagda grönsaker som surkål, gurka mm.
Citera
2010-12-09, 17:09
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultis
Som ungrare åt vi alltid första en lätt soppa och sedan huvudrätt till lunch
mest svin/kalkon/kyckling antingen i någon form av gryta eller i schnitzel format.
Mycket inlagda grönsaker som surkål, gurka mm.
Langos då?
Citera
2010-12-09, 18:21
Medlem
Ser du invandrare som en homogen grupp som enbart livnär sig på kyckling och svenskens livsglädje?

Säljs halalkött i många förorter iallafall, så antagligen finns efterfrågan till djur som inte dödats med slaktmask
Citera
2010-12-10, 20:38
Medlem
No_fears avatar
Jag gillar att gå och titta vad folk handlar i butiken faktiskt Svenssons handlar en massa halvfabrikat och en jävla massa flingor och bröd + självklart en hel drös med mjölk.

Och stående inslag i invandrarfamiljer kundvagnar (räknar med dom svartmuskiga nu) är rapsolja, ris, gul lök och vetemjöl, det köps alltid i stora ransoner, sen ser man ofta hela frysta kycklingar också.
Dom köper annat också men dom sakerna ser man alltid när familjen Muhammed ska handla.

En sidofråga: vad gör dom med allt mjöl? bakar dom med det eller används det i matlagning eller både och.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in