• 1
  • 2
2010-12-04, 22:21
Medlem
Zeberdees avatar
Gör jag rätt i som köper en "jul-kostym" på Dressman?
Finns det skor till kostymen att köpa där också?
Om inte så vet ni några andra billiga alternativ gentemot Dressman?
Citera
2010-12-04, 22:23
Medlem
tunnsomlufts avatar
Neej..inte drezzman. Jag avskyr batiztini och allt som hör till.
Finns det inte på typ grosshandlaren? Skor ska inte finnas där vet jag.
Citera
2010-12-04, 22:23
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeberdee

Om du rör dig i sådana prisklasser så tycker jag att du ska gå till Brothers istället.
Varken Dressman eller Brothers säljer skor.
Citera
2010-12-04, 22:25
Medlem
Baskers avatar
Undvik Dressman, generellt riktigt crappy kvalitet på deras kläder. Personligen gillar jag Bläck som bl a finns på MQ, inte så fasligt dyrt heller i relation till vad man får för pengarna. Stiligt som attans är det märket iallafall!
Citera
2010-12-04, 22:29
Medlem
Zeberdees avatar
Okej, tack så mycket. Vart får man tag i tillhörande skor till kostymen till relativt billigt pris då?
Citera
2010-12-04, 22:36
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Okej, tack så mycket. Vart får man tag i tillhörande skor till kostymen till relativt billigt pris då?

Vilken random skobutik som helst har passande skor. Billigt är inte alltid synonymt med fult. Iallafall inte när det kommer till skor.
Citera
2010-12-04, 22:37
Medlem
tunnsomlufts avatar
Citat:
Typ myrorna? Satsa på second hand, finns ofta hur många fina killskor som helst.
Citera
2010-12-04, 22:43
Medlem
PuncturedBladders avatar
Gå till H&M de har skor också!

Bläck (MQ) och Brothers är väl i prisklassen över Dressman?
Citera
2010-12-04, 22:44
Medlem
Tiberius.s avatar
Citat:

Detta är kanske inget billigare alternativ till Dressman, men personligen skulle jag ha valt en svart kostym från Oscar Jacobson, en Eton skjorta i valfri färg , samt ett par svarta välputsade skor från Gant, för då kan jag lova att du tar din familj/vänner med storm under julhelgen, inte för dyrt och inte heller för uppklätt men ändå tillräckligt elegant för att glänsa...

Ett betydligt bättre alternativ än vad Dressman, Brothers och liknande butikskedjor kan erbjuda...

Inköpsställen finner du på nätet...

Självklart får du räkna med att spendera några fler tusenlappar än vad du hade tänkt dig, men jag kan lova dig att det är värt detta, då kvalité är att föredra framför billig kvantitet...

Hur som helst, jag önskar dig i alla fall lycka till i jakten efter den perfekta julkostymen...

/ Tiberius
Senast redigerad av Tiberius. 2010-12-04 kl. 22:47.
Citera
2010-12-04, 23:04
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Detta är kanske inget billigare alternativ till Dressman, men personligen skulle jag ha valt en svart kostym från Oscar Jacobson, en Eton skjorta i valfri färg , samt ett par svarta välputsade skor från Gant, för då kan jag lova att du tar din familj/vänner med storm under julhelgen, inte för dyrt och inte heller för uppklätt men ändå tillräckligt elegant för att glänsa...

Ett betydligt bättre alternativ än vad Dressman, Brothers och liknande butikskedjor kan erbjuda...

Inköpsställen finner du på nätet...

Självklart får du räkna med att spendera några fler tusenlappar än vad du hade tänkt dig, men jag kan lova dig att det är värt detta, då kvalité är att föredra framför billig kvantitet...

Hur som helst, jag önskar dig i alla fall lycka till i jakten efter den perfekta julkostymen...

/ Tiberius
Verkligheten anropar!
En person efterfrågar en kostym i Dressman-prisklass och du börjar prata om märkeskläder. Några fler tusenlappar som du skriver innebär en ökning av priset med minst 300%.
Citera
2010-12-04, 23:14
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:

Dra till någon second handshop, myrorna, rädda barnen, röda korset eller vad de nu heter.. Går finemang att hitta en fin kostym av respektabel kvalité (mjo, jag har sett en ÄKTA Batistini på Erikshjälpen här i Gävle, djävulns.. vacker..). Jag hittade en fin YSL-kostym för 25£ i London och här på hemmaplan köpte jag min smoking (Oscar Jacobson) för några hundralappar, billigare, snyggare och bättre kvalité än Dressman. Skor och slipsar hittar du också för rimliga priser i dessa butiker, skjorta är nog bäst om du köper ny (vem fasen äger inte en vanlig vit skjorta dock?).
Citera
2010-12-04, 23:23
Medlem
charleyys avatar
Som ovan skriver, har du en begränsad budget kan du alltid söka dig till second hands. Rätt så stor chans att du hittar ett par fina skor eftersom det är vanligt med finskor i tidigare generationer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in