2010-12-04, 12:18
Medlem
Tjabba, bytt nyligen OS från vista till 7 och genast fick jag problem .__.
Jag köra dubbla 5.2 system ett är datahögtalare och det andra surround sys. med egen förstärkare som kopplas via "röd / vit till vanligt enkel jack" och data högtalarna är ju tre kablar.
Jag kan endast få ljud i EN av dessa enheter samtidigt den verkar inte hitta det andra systemet men de funkar separat.. Någon som vet vad problemet är? Funkade sketa fint i vista
Citera
2010-12-04, 13:32
Medlem
JTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannen
Tjabba, bytt nyligen OS från vista till 7 och genast fick jag problem .__.
Jag köra dubbla 5.2 system ett är datahögtalare och det andra surround sys. med egen förstärkare som kopplas via "röd / vit till vanligt enkel jack" och data högtalarna är ju tre kablar.
Jag kan endast få ljud i EN av dessa enheter samtidigt den verkar inte hitta det andra systemet men de funkar separat.. Någon som vet vad problemet är? Funkade sketa fint i vista

Testa att ladda hem de senaste drivrutinerna till ditt ljudkort.
Citera
2010-12-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JTK
Testa att ladda hem de senaste drivrutinerna till ditt ljudkort.

Har gjort detta, men ingen skillnad
Citera
2010-12-04, 22:32
Medlem
Testa att installera om ljudkortet.
Citera
2010-12-06, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xyrion098
Testa att installera om ljudkortet.

Även gjort detta.. Verkar helt enkelt inte gå att köra flera ljudenheter samtidigt på win 7
Citera
2010-12-06, 02:03
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannen
Även gjort detta.. Verkar helt enkelt inte gå att köra flera ljudenheter samtidigt på win 7
Haha! Klart det går. Jag kör själv flera olika in och ut-enheter. Mitt problem är att jag inte fattar ett skvatt av vad du skriver....
Citera
2010-12-21, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Haha! Klart det går. Jag kör själv flera olika in och ut-enheter. Mitt problem är att jag inte fattar ett skvatt av vad du skriver....

Haha ja sorry, jag är kass på att beskriva saker. jag försöker igen :P
Jag har två olika ljudsystem, ett logitech 5.1 ( 3 st kontaker som ska in i datorn )
Sen kör jag även ett hemmabio system ( kör med en kabel drån DVD utgången på dess förstärkare som sedan mynnar ut i en vanlig hörlurs-kabel )

Nu har vi 4 st kontaker, om jag stoppar in alla dessa datorn så spelar den bara upp ljud ur EN enhet,
jag kan köra varje system separat om jag plockar ur det ena, men jag kan inte få bägge två att fungera samtidigt .__. Hoppas denna förklaring var lite bättre iaf

Nu skickar den BARA ut ljud den gröna porten, så nu funkar inte ens mitt logitech riktigt.. HELVETE! Pojkar? hur får man reda på vad man har för moderkort? misstänker att det kan vara idé att ladda ner nya drivisar till det..
Senast redigerad av bannen 2010-12-21 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in