• 1
  • 2
2010-12-04, 02:07
Medlem
Letade runt lite men hittade ingen tråd. Ibland så foldar man händer som man därefter inser att man skulle vinna på. Detta gör givetvis en lite frustrerad, men man förlorar självklart i längden om man endast förlitar sig på tur.

Startar tråden då med att jag nyss var med om en hand där floppen var 3 3 4. Jag hade 4 och dom två andra som var kvar i spelet hade fått triss i treor. Bägge två går all in och jag foldar för att direkt efter se en till fyra hamna på turn. Lite surt att se den smaskiga potten bli splittad mellan dom två. Men men!

Vilka är era folds som ni ångrar?
Citera
2010-12-04, 02:13
Medlem
anooonyms avatar
Hade AA och det kom 4 7 7 på floppen, antog att någon hade triss så la mig. Sen kom en A till

Snacka om otur!!!
Citera
2010-12-04, 02:13
Medlem
Haha du kan ju inte ångra folden beroende på vilka kort som kommer efter hand. Är ju som att ångra en fold med 5,3 off pre-flop bara för att floppen blir 555. Fan skulle gått all in med den
Senast redigerad av K. 2010-12-04 kl. 02:18.
Citera
2010-12-04, 02:15
Medlem
Stormorfars avatar
Är väl ett tusentals, men man måste lära sig tänk att man spelade rätt eftersom man la sämsta handen. Men ibland händer det att man tex checkar en flopp 3 way som aggressor och checkfoldar ett lågt pp där setet sitter som gjutet på turn, när man hade kunnat cbettat och fått se turn, är väl bara sånt jag lackar lite på nuförtiden.
Citera
2010-12-04, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Hade AA och det kom 4 7 7 på floppen, antog att någon hade triss så la mig. Sen kom en A till

Snacka om otur!!!

rätt åt dig
Citera
2010-12-04, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym

Snacka om otur!!!

om du raisade innan floppen ganska högt så är det ganska logiskt att ingen har 7. så du borde iaf synat...

men du skriver inte hur mycket killen raisade eller så...

ont:

en fold jag ångrar är verkligen där jag skulle fått färgstege, andra killen kåk och tredje killen lägre kåk.
Fatta läget liksom!!!

jag foldade innan flopp en suited connectors. brukar istortsett alltid syna såna här händer men jag hade inte så mycket chips och jag tänkte: äh! varför skulle jag vinna nu...
Senast redigerad av Guardiola 2010-12-04 kl. 02:51.
Citera
2010-12-04, 03:35
Medlem
Melongrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardiola
om du raisade innan floppen ganska högt så är det ganska logiskt att ingen har 7. så du borde iaf synat...

men du skriver inte hur mycket killen raisade eller så...

Om det ändå vore så lätt

Sen tycker jag det är väldigt genomskinligt att raisa mer än vanligt såfort man får QQ+

Annars har det väl hänt när man har spelat lite för länge och foldar och samma sekund man trycker på fold ser man att man har träffat en stege när FI limpat och man sitter på 57o och är beredd att folda.
Citera
2010-12-04, 10:19
Medlem
YellowLemons avatar
Att ångra en fold för att man "skulle" träffat bra på flopp eller andra gator känns väldigt meningslöst då jag är ganska övertygad om att pokerklienten ens har bestämt vilka kort som kommer på nästkommande gator.
Att man sedan foldar när nu motståndarna har sämre kort, det måste nästa hända för att man ska kunna vara vinnande. Nånstans så gör man ju ändå en utvärdering om hur stor chans det är att FI har en bättre hand och visst så har dom skit rakt igenom ibland.

Om man bortser från överstående så är det för många för att tänka på det. Man blir bara deprimerad
Citera
2010-12-04, 11:18
Medlem
Provoceros avatar
Jag ångrade en fold igår mot en aggressiv spelare som antagligen sökte färg och bluffade när brädan parade sig på river. Det var riktigt frustrerande men det där är ju alltid en chansning.. bluffar han eller ej?
Citera
2010-12-04, 14:51
Medlem
TheOmnipotents avatar
Som K. sa, man kan ju inte ångra en fold av en dålig hand när korten efter kommer... Det är ju helt omöjligt att veta vilka kort som kommer på härnäst, så om du lägger en hand med negativt EV preflop som skulle blivit en färgstege på floppen så kan man ju omöjligt ångra den... Om man gör det och spelar därefter så förvandlas pokern till roulette.
Citera
2010-12-04, 14:55
Medlem
Emols avatar
ångra folds är som att ångra att man inte spela på rätt lotto rad..
Citera
2010-12-04, 16:43
Medlem
Ja, givetvis ska man spela korrekt och inte verkligen ångra att man spela kassa kort. Det är inte det själva tråden handlar om och det tror jag ni förstår också. Ångrar man verkligen sådana kort så kommer man verkligen förlora i längden, trådens syfte är inte att vara jätteseriös. Gå inte offtopic nu, ni förstår trådens syfte.

Nyss hade jag 88 och floppen var KQ6, en kille trebettar och den andra går all in. Potten blev till 300 kr och jag foldar. På turn kommer en till 8, sen på river ännu en 8a! och vinnaren hade KQ och den andra kilen KA. Visserligen spelade jag korrekt, men det var lite synd ändå.
Senast redigerad av OrangeAvenue 2010-12-04 kl. 16:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in