2010-12-04, 01:48
Medlem
Solaris avatar
Jag har köpt följande högtalarsystem: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=303911

Jag har datorn i rum A och tvn i rum B med en vägg mellan. Jag kollar på film på tvn via datorn genom en hdmi kabel genom ett rör i väggen. Här går också sladd från datorn till högtalar systemet som står i rum B tillsammans med tv.

Nu vill jag koppla in andra högtalare till datorn i rum A men jag vill slippa krypa under skrivbordet och byta sladden. Finns ju inte plats för 2 (egentligen 3 från z-5500 och 1 från gamla stereon).

Finns det någon smart lösning? Jag ser att det finns många ingångar och valmöjligheter på z-5500 men jag är ute och cyklar vad gäller koppla ihop saker :/

Hoppas ni hängde med i min förklaring alá ICA Jerry... Väldigt tacksom för svar!
Citera
2010-12-04, 01:52
Medlem
bernie512s avatar
Det går väl koppla högtalarna till TVn, för HDMI är väl både ljud och bild?
Citera
2010-12-04, 01:57
Medlem
Solaris avatar
Så om jag sätter de 3 ljudkablarna direkt in i tv:n så förstår den att de ska användas även när jag spelar genom datorn via hdmi kabeln?

Och sen bara välja hdmi/vanlig via ljudinställningar när jag vill byta rum?
Citera
2010-12-04, 02:25
Medlem
bernie512s avatar
Har ingen aning hur det skulle fungera rent praktiskt med att koppla in högtalare. Ett hembiosystem med en hdmi-ingång ska ju fungera i alla fall.

Men att byta mellan "vanligt" och hdmi ser jag inga problem med, det borde fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in