2010-12-04, 01:17
Medlem
coldhands avatar
Jaa, som rubriken lyder, varför ska så många envisas med att ha med sina mellannamn i sitt "fb-namn" tp Sven Erik Bertil Tolgfors .. är det bara jag som tycker detta är störande? =)
Kanske idiotisk tråd men nåt jag irriterar mig på såhär på natten när man fått lite under västen

God Kväll
Citera
2010-12-04, 01:19
Medlem
Har också "funderat" kring det Jag själv kör bara med för- och efternamn, och jag ser inte någon anledning till att dela ut mina mellannamn...
Citera
2010-12-04, 01:23
Medlem
Antts avatar
Det är väl ingen som skriver sitt riktiga mellannamn...?

Nu var det ett tag sen jag använde Facebook, men har för mig att folk brukade heta något i stil med
Namn Rolig Efternamn, Namn Lord Efternamn, Namn Schteker Efternamn osv osv.
Citera
2010-12-04, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Det är väl ingen som skriver sitt riktiga mellannamn...?

Nu var det ett tag sen jag använde Facebook, men har för mig att folk brukade heta något i stil med
Namn Rolig Efternamn, Namn Lord Efternamn, Namn Schteker Efternamn osv osv.

Jag syftade på de som kör med sina riktiga mellannamn, men sedan finns det såklart de som har typ Kalle Guvernören Andersson eller liknande
Citera
2010-12-04, 01:32
Medlem
elefantbajs2100s avatar
Alla som lägger till "något coolt" dylikt lord eller ett kändisnamn eller sitt andranamn t ex känner väl helt enkelt att deras vanliga namn inte räcker för att utmärka sig tillräckligt. Folk verkar envisas med att byta plats på för och efternamn också av någon anledning. Förstår inte.

Däremot förstår jag att folk som heter deras smeknamn ibland, för att göra sig mer känd bland de som bara har hört talas om "Sulan från staden bredvid", antar att det är så iaf?

Facebook är ett konstigt socialt-rum med extremt konstiga normer.
Citera
2010-12-04, 01:51
Medlem
dag-ottos avatar
Jag har med mitt riktiga mellannamn på min Facebook. Dock har jag ett sådant jävla fult andranamn s att det blir coolt. hade jag hetat något "vanligt" hade jag nog inte haft med det.
Citera
2010-12-04, 01:52
Medlem
Jag skriver ut båda mina mellannamn.
Är ganska stolt över dem då de är ganska ovanliga (Är hel svensk...)
Spelar väl ingen större roll egentligen men är väl en kul grej antar jag =)
Citera
2010-12-04, 02:29
Medlem
Läskigs avatar
Hipster-fasoner, jag har i alla fall fått uppfattningen att det mest är personer som faller under den kategorin som använder sig av mellannamn, antagligen tycker de att det är otroligt alternativt och coolt att använda sig av namn de aldrig använder i vanliga fall.
Citera
2010-12-04, 13:39
Medlem
brianmolkos avatar
det är amerikanskt och hm finns det att fylla i automatsikt amerikaner har väl större betoning på sina mellannamn ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in