2010-12-03, 23:05
Medlem
Jag får då och då, i snitt en gång per halvår, en text skickad till mig på antingen sms, hotmail eller att jag läser det på Facebook.

Texten har varierat litet men haft samma budskap. Det kan se ut ungefär såhär (fast jag gör en litet kortare och mer odramtisk version):

"Dottern kommer in till sin mamma och säger 'Mamma, mamma! Jag vill säga en sak!!' varpå mamman svarar 'Jag har inte tid nu'. Nästa dag upprepas samma grej och mamman har fortfarande inte tid. Strax därefter blir dottern påkörd av en bil och när mamman håller den döende dottern i sina armar säger dottern 'Jag ville bara säga att jag älskar dig, mamma'".

Riktig Barnen på Frostmofjället-snyftande, men fungerar sånt här på er? Jag tyckte den var litet sorglig första gången eftersom ajg, dum somj ag var, trodde det hänt på riktigt. Men sen när jag sedan dess fått tre andra versioner med samma slutknorr, så har den börjat bli litet komisk eftersom den är så FRUKTANSVÄRT jävla översorglig.

Så, har ni sett andra versioner av den här? Tycker ni den är sorglig? Varför skriver folk den?
Citera
2010-12-03, 23:09
Medlem
Zelogaths avatar
Jösses, finns massor!
Speciellt i yngre ungsomskretsar genom bdb, finns även versioner som är till för att skrämma vilket är vanligt på YouTube där användare uppmanas att skicka detta vidare annars händer samma sak en själv etc.
Riktigt jobbigt och störande, man hakade på förr men nu blir det bara för mycket.

En "favorit" är den med killen och tjejen på en motorcykel, så har de bara en hjälm, tjejen får hjälmen, de åker jättefort och killen hävdar att det är på skoj, varpå han säger att han älskar henne och kör ihjäl sig, hans tjej klarar sig.
Detta brukar man få antingen som en som du säger, snyfthistoria eller som en uppmaning- "kopiera denna texten om du har någon som du älskar mer än ditt eget liv".
Väldigt värt
Citera
2010-12-03, 23:11
Medlem
WhoFortyTwos avatar
min mor har en vana att skicka runt en massa såna där email, samt i samma stil om vänskap och du är speciell och bla bla bla. nu för tiden raderar jag alla email från henne direkt tycker det är ganska fjantigt och överkänsligt på ett sätt som bara tilltalar gamla kvinnor...
Citera
2010-12-03, 23:11
Medlem
olof86s avatar
Den enda "kopiera detta till din status"-grejen värd att kopiera är den som hånar företeelsen i sig (jag vet, lite motsägelsefullt):

Citat:
Kopiera denna text till din status om du känner någon eller har hört talas om någon som känner någon. Känner du ingen eller har Du bara hört talas om någon som inte känner någon så kopiera ändå. Det är viktigt att spridabudskapet! ♥♥ Hjärtan också ♥♥♥ glöm inte hjärtan ♥♥ för i helvete!
Citera
2010-12-03, 23:16
Medlem
Watterwalkers avatar
En jag såg en på facebook som var överdriven var ungefär så här:

Dottern gick in till sin mamma i sovrummet och ville säga en sak, mamman sa att hon inte hade tid och körde ut barnet därifrån. nästa dag så hända samma sak och den tredje dagen så sa dottern till sin mamma: Mamma jag har ritat något till dig på ditt tecke. Mamman blev så arg att hon slog dottern så hårt att hon dog. När hon insåg vad hon hade gjort började hon gråta och kollade vad dottern hade skrivit på teckett. Där stod det: Mamma, jag älskar dig.

Tror inte att det var riktigt så men något i den stilen
Citera
2010-12-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watterwalker

Dottern gick in till sin mamma i sovrummet och ville säga en sak, mamman sa att hon inte hade tid och körde ut barnet därifrån. nästa dag så hända samma sak och den tredje dagen så sa dottern till sin mamma: Mamma jag har ritat något till dig på ditt tecke. Mamman blev så arg att hon slog dottern så hårt att hon dog. När hon insåg vad hon hade gjort började hon gråta och kollade vad dottern hade skrivit på teckett. Där stod det: Mamma, jag älskar dig.

Den har jag också fått! Det var nog vid den här jag började tycka det var mer skoj än sorgligt. Vem fan reagerar som mamman gör där? Dottern måste ju ändå vara runt 10 år för att kunna skriva det där, så mamman måste ju ha en satans högersving för att kunna slå ihjäl henne med ett slag.
Citera
2010-12-03, 23:29
Medlem
Mr.Deagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanemura
Den har jag också fått! Det var nog vid den här jag började tycka det var mer skoj än sorgligt. Vem fan reagerar som mamman gör där? Dottern måste ju ändå vara runt 10 år för att kunna skriva det där, så mamman måste ju ha en satans högersving för att kunna slå ihjäl henne med ett slag.

haha tänkte också på det där Vem fan slår ungen så hårt att hon dör pga att hon ritat på täcket?
Måste ha varit nå ovanligt egyptiskt sidentäcke...
Citera
2010-12-05, 22:19
Medlem
kkthxbais avatar
Den texten är ju som ett jävla virus, varje gång jag får den smsad till mig så stänger jag av telefonen eller lägger undan den för att sedan titta på den och ha den texten x10 smsad till mig.
Citera
2010-12-07, 09:04
Medlem
Doomarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watterwalker

Gud vad jag skäms, men jag började gapskratta när jag läste det där. Så slumpmässigt och överjävligt brutalt agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in