2010-12-08, 07:43
Medlem
Dagens försvarsmakt har jag ingen koll på, dock var farsan signalspion under kalla kriget. Snacka om att man fick inblick i saker. Dessa "avslöjanden" som kommer numera har jag känt till länge + en del annat "gött".
Citera
2010-12-08, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Intressant, kul att få veta. hähä

Men tror inte att MUST/Försvaret kommer göra något om något som skrivs på FB,
Då är ju något i det sant

Förresten titta på dokument inifrån var precis som jag trodde Amerika styr Sverige, har sagt det i 10år nu.

Innan dess var det ju Tyskarna. Vi bitchar för alla diktaturer. Rockafella är ju dom som styr USA om man inte räknar med politik, Skola och sjukhus du vet.

Tog palme för att förstå det för mig. Antingen USA eller kula communist lovern sa säpo lite privat.

Men det är ju fortfarande sånt som man inte snackar om öppet.
Citera
2010-12-08, 10:37
Medlem
@DaEzz:
Hoppas du inte blir GRIPEN för du säger allt det här
Förlåt var tvungen.

Citat:
Ursprungligen postat av VB
De har ju den approachen att det går att samarbeta med folk och att alla är lika värda och annan bullshit av den typen. Det bidrar till att man också har glömt hur man krigar, titta bara på hur många svenskar som har dött och hur många talibaner osv. har dött.

Kolla upp dina siffror innan du postar sådant här struntprat. Antar att du har Aftonhorans ledarsida som huvudinspiration innan du postar.
Senast redigerad av Hoevk 2010-12-08 kl. 10:38. Anledning: särskrivning
Citera
2010-12-08, 18:34
Avstängd
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifty2k5
Jag vet vad som egentligen sker i byggnad C i Hästvedaberget.

Och det är ingen dålig verksamhet. Tror nog de flesta hade lyft på ögonbrynen ifall de visste sanningen...

Är det köket där husmor ständigt steker omeletter?
Citera
2010-12-08, 18:58
Medlem
Det jag vet är att när vi väl kommer att behöva det så är det inte kvar. Andelen gubbar och gummor som pratar gamla lumparminnen kommer att minska drastiskt helt enkelt för att de inte har några gamla minnen att gagga om. Jag anser att det var ett misstag att avskaffa värnplikten. Ingen vet vad som kommer att hända i framtiden men jag tror att ryssen kommer att bli mer aggressiv i sin politik gentemot omvärlden igen. Vi lär inte av historien.
Citera
2010-12-10, 21:27
Medlem
Shifty2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Är det köket där husmor ständigt steker omeletter?

ja
Citera
2010-12-10, 22:32
Medlem
Min far tjänstgjorde vid muskö basen och efter att en rote med svenska torpedbåtar utan förvarning rusat ut mot öppet hav fick de stå med änterhakar och fiska upp bitar av en dykardräkt som började flyta upp i inloppsrännan

Edit: sverige hade givetvis inga dykare i rännan vid tillfället

http://www.musko.nu/images/600x400Muskobasen01.jpg
Senast redigerad av Gaynar 2010-12-10 kl. 22:38.
Citera
2010-12-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebe
Att ryska marinen försökte göra oss blinda genom att skjuta laser på oss när vi bedrev företag ute i östersjön för fyra år sen

Att amerikanska underrättelsetjänsten var med på alla de företag vi gjorde.

Orion?
Citera
2010-12-11, 01:12
Medlem
SportquattroS1s avatar
Jag vet var det finns en kamera med förmågan att zooma in en trollingfiskare som bajsar över relingen på 4 sjömil!
Citera
2010-12-11, 15:35
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
att en halv övningsdag gick till att vara kuliser till FIB aktuellt som utgav sig vara från värnpliktsnytt och skulle fota någon tjej i BH med soldater i bakgrunden och hon skulle hålla en ak5 i luften som bilden från omslaget på videon Plutonen från -86.

tjejen var helnäck och skulle posera framför oss (vi hade varit i fält några dar så vi fick givakt i brallan,

vet en som tog bilder av spektaklet (en av oss värnpliktiga) vi fick senare inte berätta någoting för pressen.

nån porrtidning hade lyckats lura en massa befäl och annar personal som lånade ut både vapen och annat som tjejen kunde posera med.

helt sant och helt sjukt, hinner inte skriva mer nu men vill ni veta detaljer så kommer det.
Citera
2010-12-11, 16:36
Medlem
trinitass avatar
test kärnkraftverk i sthlm inte så hemligt längre dock
Citera
2010-12-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trinitas
test kärnkraftverk i sthlm inte så hemligt längre dock

Om du menar testanläggningen under KTH så hade väl den inte så mkt att göra med försvarsmakten.

?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in