Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-03, 18:54
  #13
Medlem
Jag var själv en Apple-hater utan egentligen anledning tills jag insåg att det bara var för att jag verkligen ville ha en iPhone själv. Nu kommer jag inte släppa min 4a i första taget !
2010-12-03, 18:55
  #14
Medlem
JTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrick-Bateman
De stör jag mig som fan på, oftast så är det otekniska tjejer som köpt sig en iPhone bara för att alla andra har den och då måste babbla om den hela tiden
(även jag har en iPod Touch och funderar på att köpa en iPad så jag har absolut inget emot Apples produkter)

I hear you man! Framfört allt tjejer, men även killar blir alldeles blöta i byxan varje gång apple lanserar en ny dator eller telefon, utan att veta någonting om produkten. Operativsystem, processer, medföljande program etc. Men den är ju TUNN, och bra BATTERITID. Sen är det konstigt att ingen påpekar den ursla batteritiden i iPhones, men i andra smartphones är det något man ofta klagar på.

(Äger själv en iPod touch 3.e gen och är supernöjd.)
2010-12-03, 18:57
  #15
Medlem
Det man tyvärr kan konstatera är att en majoritet av Apple-hatandet grundar sig i ren okunskap och förutfattade meningar för att folk sväljer en massa negativa skrönor och skitsnack om Apple och deras produkter som "de hört".

Men saken är ju den att allt negativt som påstås om Apple och deras produkter inte är sant, utan ofta väldigt överdrivna och felaktiga påståenden. Det betyder inte att Apple är perfekt och deras produkter felfria och bäst på allt.

Men Apples enorma framgångar kan inte, som Applehatarna oftast gör, viftas bort med att påstå att Apples kunder bara är lättledda får.


Dr Tinnitus
2010-12-03, 18:59
  #16
Medlem
..FAN..s avatar
Hata Apple!

Nee men finns mkt bra med ipod/ iphone men datorer etc borde de hålla sig borta från

Fattar inte vilka som betalar 50k för en mac-dator medans en win/linux dator hade kostat typ 10k.
2010-12-03, 19:00
  #17
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Apple-hatare har oftast inga vettiga argument. Apple är inte bara design, vilket Apple-hatare försöker påskina. Alla i min familj använder sig av Mac-datorer, alla i min familj använder sig av iPhone.
Det finns en anledning till detta, Apple står för hög kvalité, och inte minst, allt är så enkelt när det gäller Mac, om man jämför med PC-datorer och dess vidriga kvalité. Jag har aldrig haft så mycket strul med en dator som med mina PC-datorer. Att Apple designar snygga prylar är bara ett plus.

Jag är inte den som ser ner på PC-användare, och jag klankar aldrig ner på någon av mina vänner som använder PC, men när jag kommer hem till någon som har Mac, får jag alltid samma känsla, personen ifråga har fattat grejen

Jag är Apple evigt trogen

Leif.Jennekvist 
2010-12-03, 19:01
  #18
Medlem
gottmospahedens avatar
Jag har det bästa av två världar.. En bra stationär PC, och en bra Mac Laptop!

Jag har dock fått höra mycket om hur PC är ren skit, så ni som påstår att det enbart är Pc-fanboys som hatar så är det fel.
2010-12-03, 19:03
  #19
Medlem
Crunchies avatar
Jag har själv många appleprodukter. I vissa avseende älskar jag apple men samtidigt finns det vissa sidor av företaget som gör att jag vid tillfällen kan känna mig som en apple-hatare. Mitt hat grundar sig egentligen ganska brett när det gäller amerikanska bolag. De gör verkligen vad som helst för lock-in och vinst. Endast de små konkurrenterna bolagen bedriver moralisk företagsamhet för att i samma sekund de blir stora eller marknadsledande slå om 180 och bli onda.

Det jag gillar med apple som företag.
Inget kopieringskydd på sina produkter
Delar av sitt OS är open source

Det jag hatar.
Appstore
Appstore
Appstore
Appstore
Appstore
iTunes med appstore

Låt vem fan som helst utveckla och lägga ut iphone och ipad apps.
2010-12-03, 19:06
  #20
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det man tyvärr kan konstatera är att en majoritet av Apple-hatandet grundar sig i ren okunskap och förutfattade meningar för att folk sväljer en massa negativa skrönor och skitsnack om Apple och deras produkter som "de hört".

Men saken är ju den att allt negativt som påstås om Apple och deras produkter inte är sant, utan ofta väldigt överdrivna och felaktiga påståenden. Det betyder inte att Apple är perfekt och deras produkter felfria och bäst på allt.

Men Apples enorma framgångar kan inte, som Applehatarna oftast gör, viftas bort med att påstå att Apples kunder bara är lättledda får.


Dr Tinnitus

Intressant. Vilket av mina påstående om apple är inte sant?
2010-12-03, 19:06
  #21
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkakan
Fenomenet är nog inte speciellt ovanlig även bland andra produkter.
Typiskt människor att hela tiden försvara en produkt som man köpt.
Det finns ju VOLVO människor och SAAB människor som snackar på samma sätt!

Det är väll en klassisk svensk avunsjuka.

Grannen har köpt en vacker Porche (Mac) och där står du med din VOLVO 740 (PC) och muttrar,

Att PC användare skulle "HATA" Mac känner inte jag att så är fallet.
Men nog snackas det mer skit om Mac än PC.
Njaaa, inte riktigt. Mer att din granne köper en 740 moddad så den ser ut som en ferarri för 500.000 spänn och du själv köper en vanlig 740 för 100.000, och sedan påpekar du att det kanske är lite dumt att betala så mycket för design.
2010-12-03, 19:07
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Låt vem fan som helst utveckla och lägga ut iphone och ipad apps.


Vem som helst får utveckla och lägga ut apps till iTunes/iPad....


Dr Tinnitus
2010-12-03, 19:09
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Intressant. Vilket av mina påstående om apple är inte sant?

Jag pratade om Applehatare, du är ingen Applehatare. Duger det svaret...?



Dr Tinnitus
2010-12-03, 19:18
  #24
Medlem
KungIngentings avatar
iTunes till windows
iTunes till windows
iTunes till windows
iTunes till windows
iTunes till windows
iTunes till windows

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback