2010-12-03, 10:45
Medlem
Ylangs avatar
Nu har jag haft stambyte i 10 veckor och de sa att den 1 dec skulle det vara klart, då 4 veckor för sent.
I onsdags, den 1 dec, hade de satt igång vattnet, bes lgh och städat undan efter sig.
De har inte hämtat den gamla toaletten som står i hallen och inte heller div verktyg eller satt för hålen där det går elledningar.
Jag har mailat och ringt och vid samtal går det två signaler och sen klickas jag. Mail svarar de inte heller på. Hyresvärden alltså.
Nu mailade jag nyss igen och skrev:
Hej igen.
Eftersom ni fortfarande klickar mig när jag ringer och inte svarar på mail antar jag att ni är klara
Om inte toan är hämtad idag kommer jag ställa den i trappen så får ni göra vad ni vill därifrån.
Nyckeln vet jag inte hur ni vill ha tillbaka men jag får väll behålla den så länge.
Jag kommer ta hem mina katter och ta bort nyckeln från tuben.

Kan jag på något sätt få skit för detta?
Hur skulle ni gått tillväga för att få mer svar?
Det enda jag vill ha är ett JA eller NEJ egentligen så jag vet om jag kan börja leva som vanligt eller inte.
Citera
2010-12-03, 12:18
Medlem
DrBums avatar
Finns det inget kontor du kan gå till eller kanske ringa från ett annant nummer?
Citera
2010-12-03, 13:04
Medlem
Ylangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
Finns det inget kontor du kan gå till eller kanske ringa från ett annant nummer?

De har ett kontor men d e öppet mellan 13.00 och 14.00 vardagar o då kommer man bara in om man avtalat tid! SICK
Jag har ringt från jobbet, hemma & mob haha de verkar inte orka ta tag i saker bara.
Blir så trött, men nu skiter jag i dem.
Citera
2010-12-03, 17:15
Medlem
DennisOlofs avatar
Ylang, ställ ut den i trappuppgången och skriv med en lapp på och pil nedåt, "bajsa här"

Verktygen eller vad det var för något, dessa kan du ju ha kvar, och sedan skriver du bara ett brev och påpekar att ska dom ha tillbaka grejerna får dom ringa och avtala tid med dig. Jag skulle låsa in dom.

Lite ordning måste det ju vara, om dom har så dåliga öppettider måste du ju kunna maila eller ringa och dom svarar, vad är det för trams värd, löjligt ju.
Citera
2010-12-03, 18:24
Medlem
trehundras avatar
det är i första hand din hyresvärd du skall ta detta med, men det har du redan gjort.

steg två.
vet du vilken firma eller totalentrepenör som har hand om renoveringen? kontakta dessa isåfall.

steg tre.
är hantverkarna kvar i huset? se om du kan få tag på dessa personligen, jobbar du så kanske någon du känner kan smita förbi och be om ett telefonnummer eller vidarebefodra några meningar.

toan kan du gott och väl ställa ut i trapphuset, verktygen kanske du skall ha kvar så att dem inte försvinner...
Citera
2010-12-03, 18:45
Bannlyst
Förra vintern så hade vi stammbyte i vår förening. Det var kallt och 100meter til toalett och duschrum så det var ingen höjdare.
Jag är 30 år gammal och flyttade hem igen en månad barar för att slippa allt oväsen och damm.

Stackars pensionärer och barnfamiljer.

På pappret skulle det ta 4 veckor men i verkligheten tog det 6 veckor plus en vecka för byggstädning och finjustering av de fjärrvärmda elementen. Det bubblade friskt i stsemet i 14 dagar tills jag och min granne köpte en avluftningsnippel! )Bra spenderade 30kr)

Så här i efterhand så är alla glada och nöjda och vi har fått ett nytt badrum med golvvärme och eluppvärmda element där man kan hänga blöta saker på!

Så självklart var det skit under tiden men efteråt, med ett fint badrumm så var det härligt att flytta tillbaks in igen.

De första 5 veckorna så körde jag upp till min lägenhet och placerade en back med ramlösa så att byggarna skulle ha något att dricka under den korta tiden i min lägenhet!

Så det var jobbigt som fan men myssigt som bara den bär allt blev klart!
Citera
2010-12-03, 20:51
Medlem
Ylangs avatar
Tack för tipsen.
Byggfirman som har hand om dte svarar inte heller, haha ksk man ska säga. De som jag pratat med i lgh o utanför är bara lejda för att göra vissa uppgifter av byggfirman så de vet heller inget, Men när man vart hemma o hört dem prata om hur jobbet ska utföras är de lika missnöjda som jag. Ingen info har gets ut om när saker ska flyttas på o när de behöver komma in i andra rum än hall o badrum osv.
Aja nu har jag iaf flyttat in sakerna som de ska va o plockat hem katterna. Toan åker ut i trappen på sön kväll.

Jag har haft tur som haft dusch/toa nere i min källare men den har oxå sköts skit. En fungerande dusch o en toa utan varken papperskorg eller toaborste så ni kan ju tänka er hur den ser ut.
Skönt som fan att d e klart iaf, nu måste jag bara köpa skena till duschen haha
Citera
2010-12-03, 22:00
Medlem
DennisOlofs avatar
karlstrom16, stambyten är inte kul men värt besväret. Speciellt om man har för avsikt att bo kvar under längre tid och inte flytta. Har man fått det gjort så är det ju 30år tills nästa gång så att säga, mer eller mindre.

Ylang,

Den toan var nog duktigt sprutmålad, för inte tala om bromsspår
Citera
2010-12-03, 22:09
Medlem
Ylangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Ylang,

Den toan var nog duktigt sprutmålad, för inte tala om bromsspår

HAha det är milt sagt
Citera