• 1
  • 2
2010-12-03, 00:16
Medlem
JackSkellingtons avatar
Hallå!

När jag har klickat in på flashback senaste dagarna har firefox hindrat mig från att komma till sidan och sagt "This Connection is Untrusted". Tydligen är det strul med certifikatet?
Jag kom in nu efter att ha sökt på flashback på google och gått in via den vägen...

Jag vet inte om problemet ligger hos firefox eller flashback. Visste därför inte om jag borde posta här eller i Datoranvändning - Windows. Är det någon annan som stött på samma problem?
Citera
2010-12-03, 00:21
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSkellington
Hallå!

När jag har klickat in på flashback senaste dagarna har firefox hindrat mig från att komma till sidan och sagt "This Connection is Untrusted". Tydligen är det strul med certifikatet?
Jag kom in nu efter att ha sökt på flashback på google och gått in via den vägen...

Jag vet inte om problemet ligger hos firefox eller flashback. Visste därför inte om jag borde posta här eller i Datoranvändning - Windows. Är det någon annan som stött på samma problem?
Har haft typ samma problem. Flashback har även laddat ovanligt segt.
Citera
2010-12-03, 01:16
Medlem
erections avatar
Har även haft samma problem. Den andra adressen jag har som bokmärke är flashback.info och gick istället genom google som var flashback.org. Ingen aning om det har någon betydelse.
Citera
2010-12-03, 03:32
Medlem
crillecrilles avatar
Ert adblock/virusskydd tolkar annonserna som farliga. Om ni använde reklamscriptet så hade ni förmodligen inte märkt det.
Citera
2010-12-03, 11:29
Medlem
JackSkellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ert adblock/virusskydd tolkar annonserna som farliga. Om ni använde reklamscriptet så hade ni förmodligen inte märkt det.

Hur menar du? Vad är reklamscriptet och hur skiljer sig det från adblock?

Förstår inte vad certifikatet har med annonserna att göra bara.

Nu gick det utmärkt att komma in...?
Citera
2010-12-03, 11:35
Medlem
Erk Swedes avatar
Jag har inga större problem att komma in,men det har förekommit.
men däremot är det ibland omöjligt att posta inlägg (Bad request) och så tycker jag det går segt rent allmänt..
Är det överbelastat eller ligger problemet hos min lokala uppkoppling tro?
Citera
2010-12-03, 11:37
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Har även haft samma problem. Den andra adressen jag har som bokmärke är flashback.info och gick istället genom google som var flashback.org. Ingen aning om det har någon betydelse.

Jepp känner igen det! bytte adress och då gick det för det mesta direkt..
Citera
2010-12-03, 12:51
Medlem
mickelinds avatar
Hade också "Certifikats-grejen" igår. Godkände, och inga problem att komma in på sidan.

Däremot kommer FB inte ihåg min inloggning längre. Varenda gång jag går in måste jag logga in på nytt. Jag måste till och med logga in när jag bläddrar mellan olika forum.

Scenario:

Går in på Flashback > Loggar in
Går in på Datoranvändning - Windows > Måste logga in igen
Byter till Hårdvara > Måste ånyo logga in

osv. osv.

Går ut från Flashback, och in igen. Då börjar lustigheterna ännu en gång.
Citera
2010-12-03, 14:16
Medlem
Konstigt problem med Opera också, ibland så kommer man inte in på sidan, utan man får en helt vit sida, ibland kommer man in, men sidan ser helt konstig ut, ingen "design" eller vad man ska säga.
Bara massa blå text överallt osv.
Och ibland kommer man in som vanligt, men har fått stänga ner och öppna Opera ett antal gånger ibland för att komma in.
Citera
2010-12-03, 21:52
Medlem
Erk Swedes avatar
kanske webläsaren det beror på?
Jag är ju extremt konservativ och använder mest Netscape.. får testa de andra jag har och se om de går bättre..
Citera
2010-12-04, 00:37
Medlem
erections avatar
Kan tillägga att jag använder firefox. Har aldrig haft problem tidigare.
Citera
2010-12-04, 13:06
Medlem
JackSkellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickelind
Hade också "Certifikats-grejen" igår. Godkände, och inga problem att komma in på sidan.

Däremot kommer FB inte ihåg min inloggning längre. Varenda gång jag går in måste jag logga in på nytt. Jag måste till och med logga in när jag bläddrar mellan olika forum.

Scenario:

Går in på Flashback > Loggar in
Går in på Datoranvändning - Windows > Måste logga in igen
Byter till Hårdvara > Måste ånyo logga in

osv. osv.

Går ut från Flashback, och in igen. Då börjar lustigheterna ännu en gång.

Detta känner jag igen också!

Verkar inte vara ensam om att ha problem med certifikat iaf, kan det ha att göra med överbelastning som någon skrev?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in