• 1
  • 2
2010-12-02, 21:17
Bannlyst
Hej,

Just nu så har jag 2kyckling klubbor från Xtra Konsum i micron på "Defrost" på 15min, hoppas de räcker.

Men hur ska jag tillaga den sen? Ungnen eller spisen? Jag har gasspis.

Tacksam för råd. Är ju ganska svårt och tillaga kyckling tror jag, det måste ju bli helt genomstekt.
Citera
2010-12-02, 21:25
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychadelicFract
Hej,

Just nu så har jag 2kyckling klubbor från Xtra Konsum i micron på "Defrost" på 15min, hoppas de räcker.

Men hur ska jag tillaga den sen? Ungnen eller spisen? Jag har gasspis.

Tacksam för råd. Är ju ganska svårt och tillaga kyckling tror jag, det måste ju bli helt genomstekt.

Stek så den får en knaprik stekyta, och kör in i ugnen.

Ha gärna ett kryddsmör under skinnet också så får den lite smak!
Citera
2010-12-02, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harkeleight
Stek så den får en knaprik stekyta, och kör in i ugnen.

Ha gärna ett kryddsmör under skinnet också så får den lite smak!

Okej. Den har nu varit inne i micron i 15min så nu är den lite jummen. Sedan ska jag steka den så den blir lite knaprig, sedan kör jag in den i ugnen? Ska jag ha stor eller liten låga när jag steker den? Och hur länge ska den in i ugnen?

Jag är riktigt dålig på laga mat
Citera
2010-12-02, 21:41
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Okej. Den har nu varit inne i micron i 15min så nu är den lite jummen. Sedan ska jag steka den så den blir lite knaprig, sedan kör jag in den i ugnen? Ska jag ha stor eller liten låga när jag steker den? Och hur länge ska den in i ugnen?

Jag är riktigt dålig på laga mat
Gasspisar har jag aldrig använt, så jag kan inte uttala mig säkert om det. Men hög värme, men inte för hög, du känner det.

Sen in i ugnen i 200 och kolla efter typ en kvart, tid beror på hur stekt den blir inuti när du körde i stekpannan. Olja passar bättre vid stekningen enligt mig. Alt. 50-50 om du vill använda smör till smaken.
Citera
2010-12-02, 21:48
Bannlyst
Okej.

Min far som kock säger att jag ska stoppa in klubban direkt i ugnen bara op 175grader o ca 30min.

Jag gör nog så. Känns enklare.
Citera
2010-12-02, 21:49
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Okej.

Min far som kock säger att jag ska stoppa in klubban direkt i ugnen bara op 175grader o ca 30min.

Jag gör nog så. Känns enklare.

Det kommer inte bli lika gott däremot!
Citera
2010-12-02, 21:55
Bannlyst
Citat:
Det kommer inte bli lika gott däremot!

Fan då.. Aja, fan va läskigt det är med gasgrejer asså.. Gosh, hatar denna lägenhet.. Nu är dom inne i ugnen iaf. FUck, glömde krydda dom..
Citera
2010-12-02, 22:02
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Fan då.. Aja, fan va läskigt det är med gasgrejer asså.. Gosh, hatar denna lägenhet.. Nu är dom inne i ugnen iaf. FUck, glömde krydda dom..

Dra ut och krydda!

Förövrigt så är gasspisar trevliga ju! Enda spisarna man kan Woka på, på riktigt!
Citera
2010-12-02, 22:05
Bannlyst
Citat:
Dra ut och krydda!

Förövrigt så är gasspisar trevliga ju! Enda spisarna man kan Woka på, på riktigt!

Kryddade lite med kött&grill krydda. Ska jag krydda lite vitpeppar på när den är klar? Eller Cayennepeppar? Har tyvärr inge svartpeppar

2kycklingklubbor, ris och zuchini. Perfekt efter träning
Citera
2010-12-02, 22:33
Bannlyst
Den blir ju fan aldrig klar..

Behlver man vända på den i ugnen? Den har varit inne i 30min f.ö.. fan va svårt de ska vara då..

edit .- Kastade kycklingen.. Mikra den i 4min, fortf röd nyansig.. skiter i den. Får bli ris o majonäs bara..
Senast redigerad av PsychadelicFract 2010-12-02 kl. 23:07.
Citera
2010-12-03, 00:38
Medlem
oregistrerads avatar
Det hela gick fel när du började med micron.
Citera
2010-12-03, 14:16
Medlem
Klasskillnads avatar
Hahaha fan vad synd om TS. Till nästa gång om du är osäker så kan du skära kycklingen i några strimlor eller tärningen sen bara slänga det i stekpannan, tillsätt lite kryddor och sen är det färdigt på 15 min.

Fan, varför krångla till det med ugn och mikro?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in