2010-12-02, 20:09
Medlem
Hej!

Min frisör nämnde att mitt hår började få mer självlockande lockar. Jag som på senare tiden har börjat gilla lockigt hår mer och mer blev förstås väldigt glad och jag undrar om det finns några bra tips för att få det "ännu mer" lockigt?

Jag har inte direkt lockigt hår, utan mer vågigt. Fast på vissa ställen är det rakt, speciellt från hårbotten och en bit ut och hela luggen, det gillar jag inte alls.

Söker lite tips om hur man kan få det där raka håret lite mer vågigt? Jag har oftast uppsatt i tofs hemma, slätar det ut håret? Jag har dessutom ganska tjockt hår, även om det är lite uppklippt, bidrar det också till att det blir sådär rakt från hårbotten och en bit ut?

Alla tips är varmt välkomna!
Citera
2010-12-03, 01:11
Medlem
När du har nytvättat hår så har du i ganska mycket hårmousse, sätter upp det i en lös toffs och låter det torka väldigt väldigt långsamt.

Om du drar åt toffsen hårt kommer den lämna ett spår i håret sen när du släpper ut det, och om du låter håret torka fort blir det bara frissigt.

När du har i mousset, se till att "trycka" i det i håret och inte dra i håret. Så som hon gör i denna videon: http://www.youtube.com/watch?v=q7TRhtQvu1g

Om du drar i håret eller borstar det dras nämligen lockarna ut...
Citera
2010-12-04, 02:36
Medlem
Åh, tack så mycket. Ska pröva på det!
Citera
2010-12-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cai
Hej!

Min frisör nämnde att mitt hår började få mer självlockande lockar. Jag som på senare tiden har börjat gilla lockigt hår mer och mer blev förstås väldigt glad och jag undrar om det finns några bra tips för att få det "ännu mer" lockigt?

Jag har inte direkt lockigt hår, utan mer vågigt. Fast på vissa ställen är det rakt, speciellt från hårbotten och en bit ut och hela luggen, det gillar jag inte alls.

Söker lite tips om hur man kan få det där raka håret lite mer vågigt? Jag har oftast uppsatt i tofs hemma, slätar det ut håret? Jag har dessutom ganska tjockt hår, även om det är lite uppklippt, bidrar det också till att det blir sådär rakt från hårbotten och en bit ut?

Alla tips är varmt välkomna!
Torka inte ut håret, sluta använda schampo..googla no poo Själv tvättar jag med balsam.
Citera
2010-12-20, 01:45
Medlem
Ja, håller med Kattet...kolla in hemsidan www.lockig.se, de ger en översiktlig svensk förklaring över vad det innebär att sluta med schampo med sulfater. Där finns också ett forum.

Det finns också en massa produkter som man kan ha i håret efter tvätten för att få fram lockarna. Tror att de diskuteras på forumet på den hemsidan jag länkade till...har inte varit där på länge.
Citera
2011-01-03, 19:16
Medlem
Pappersvargens avatar
Håller med föregående. Sluta använda schampo. Håret kommer garanterat bli lockigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in