• 1
  • 2
2004-07-16, 00:43
Medlem
flosSs avatar
Jag tar Antidepressiva SSRI (Citalopram) för tillfället. Hur skulle det funka ihop med att ta ecstacy någon gång? Är det några droger som är direkt farliga när man går på antidepp (SSRI)?

Tacksam för svar till en okunnig!
Citera
2004-07-16, 01:46
Medlem
skinners avatar
rent teoretiskt kan det vara mycket farligt. man kan drabbas av något som kallas serotinergt syndrom, en effekt av för hög serotoninhalt i hjärnan. detta är extremt farligt och kan leda till döden. dock är detta mest teoretiskt, i verkligeheten finns det bara två rapporerade fall av detta i sverige och båda var i sammband med opiater (tramadol tror jag det var). har en kompis som åt höga mängder av ssri samtidgt som han åt en hel del exstacy. och enligt honom så var den enda skilnaden att det blev så jävla mycket bättre... så du behöver nog inte oroa dig...
Citera
2004-07-16, 11:20
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flosS
Jag tar Antidepressiva SSRI (Citalopram) för tillfället. Hur skulle det funka ihop med att ta ecstacy någon gång? Är det några droger som är direkt farliga när man går på antidepp (SSRI)?

Tacksam för svar till en okunnig!

Det är ingen ide att blanda ssri med E. Du kommer inte att känna av någon E känsla alls.
Citera
2004-07-16, 11:25
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner
rent teoretiskt kan det vara mycket farligt. man kan drabbas av något som kallas serotinergt syndrom, en effekt av för hög serotoninhalt i hjärnan. detta är extremt farligt och kan leda till döden. dock är detta mest teoretiskt, i verkligeheten finns det bara två rapporerade fall av detta i sverige och båda var i sammband med opiater (tramadol tror jag det var). har en kompis som åt höga mängder av ssri samtidgt som han åt en hel del exstacy. och enligt honom så var den enda skilnaden att det blev så jävla mycket bättre... så du behöver nog inte oroa dig...

E dock vanligare om man blandar olika ångestdämpande preparat.

Står en del om detta här. http://www.algonet.se/~rfhlups/serotoninsyndrom.htm
Citera
2007-12-09, 19:11
Bannlyst
Skulle det funka att ta blå lotus med citalopram?
Citera
2007-12-09, 19:20
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puffu
Skulle det funka att ta blå lotus med citalopram?

Ja det kan jag med stor säkerhet säga!
Citera
2007-12-09, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
]Ja det kan jag med stor säkerhet säga!
Tack, man kan aldrig vara för försiktig
ska prova så småningom då jag älskar att röka blå lotus.
Citera
2007-12-09, 19:25
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puffu
Tack, man kan aldrig vara för försiktig
ska prova så småningom då jag älskar att röka blå lotus.

Kan vara lugnt och skönt att röka ibland faktiskt, är ingen stor-rökare själv dock.
Citera
2007-12-09, 23:36
Medlem
dcafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andan
Det är ingen ide att blanda ssri med E. Du kommer inte att känna av någon E känsla alls.

Varför skulle man inte det? Antidepp höjer ju effekten av andra psykadeliska. Så pass att det skickat mig till psyket.
Citera
2007-12-10, 01:48
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcafe
Varför skulle man inte det? Antidepp höjer ju effekten av andra psykadeliska. Så pass att det skickat mig till psyket.

Jag käkade bara bokstäver en gång medans jag gick på antidepp. Det hände i princip ingenting förutom att jag blev lite aggressiv.
Citera
2007-12-10, 07:12
Medlem
Utsatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcafe

Jag har testat LSD och svamp på både sertralin och efexor, fick nästan ingen effekt alls trots riktigt höga doser.
Citera
2007-12-10, 09:28
Medlem
Liberty.s avatar
Tror det var DXM man absolut inte skulle blanda ssri med, bla...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in