2010-12-02, 17:46
Medlem
Teddybears avatar
Har skt och hittat diverse lnkar frn Google bl.a.

http://www.google.com/support/calend...wer=99358#ical

men jag fr det inte att fungera. Problemet jag har r att det r en kalender jag prenumererar p i iCal som endast finns iCal format, men jag anvnder inte iCal utan anvnder mig utav Google Calendar och mste f in prenumerationen dit.

Ngon som har tips? Kalendern som jag prenumererar p finns i iCal samt XML format.

*EDIT: Ska tillgga att om jag jag ndringar i Google Calendar s syns det i iCal men inte tvrtom
Senast redigerad av Teddybear 2010-12-02 kl. 17:51.
Citera
2010-12-02, 18:09
Medlem
Tihihis avatar
Du ska inte prenumerera p kalendern frn Google, du ska lgga upp ett Google/CalDAV-konto i iCal under instllningar d synkas hndelser t bda hllen.
Citera
2010-12-02, 18:11
Medlem
Teddybears avatar
Yes det vet jag och det har gjort.

Grejen r att jag prenumererar p en kalender frn ett tredje hll och den lyckas jag bara f in i iCal och drfr mste jag synka frn iCal till Google.

Jag anvnder allts inte iCal utan det blir bara en mellanhand fr att f in tredjeparts schemat till Google.
Citera
2010-12-02, 18:19
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddybear
Grejen r att jag prenumererar p en kalender frn ett tredje hll och den lyckas jag bara f in i iCal och drfr mste jag synka frn iCal till Google.

Jag anvnder allts inte iCal utan det blir bara en mellanhand fr att f in tredjeparts schemat till Google.

Du kan lgga in prenumeration i Google Calender, d slipper du blanda in iCal. Tryck p Lgg till precis under dr det str andra kalendrar och vlj webadress den anvnder samma lnkar som fungerar i iCal.
Senast redigerad av Tihihi 2010-12-02 kl. 18:26.
Citera
2010-12-02, 18:30
Medlem
Teddybears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tihihi
Du kan lgga in prenumeration i Google Calender, d slipper du blanda in iCal. Tryck p Lgg till precis under dr det str andra kalendrar och vlj webadress den anvnder samma lnkar som fungerar i iCal.

h, fr simpelt! Har suttit med detta i flera dagar. Stort tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in