2010-12-02, 17:46
Medlem
Teddybears avatar
Har sökt och hittat diverse länkar från Google bl.a.

http://www.google.com/support/calend...wer=99358#ical

men jag får det inte att fungera. Problemet jag har är att det är en kalender jag prenumererar på i iCal som endast finns iCal format, men jag använder inte iCal utan använder mig utav Google Calendar och måste få in prenumerationen dit.

Någon som har tips? Kalendern som jag prenumererar på finns i iCal samt XML format.

*EDIT: Ska tillägga att om jag jag ändringar i Google Calendar så syns det i iCal men inte tvärtom
Senast redigerad av Teddybear 2010-12-02 kl. 17:51.
Citera
2010-12-02, 18:09
Medlem
Tihihis avatar
Du ska inte prenumerera på kalendern från Google, du ska lägga upp ett Google/CalDAV-konto i iCal under inställningar då synkas händelser åt båda hållen.
Citera
2010-12-02, 18:11
Medlem
Teddybears avatar
Yes det vet jag och det har gjort.

Grejen är att jag prenumererar på en kalender från ett tredje håll och den lyckas jag bara få in i iCal och därför måste jag synka från iCal till Google.

Jag använder alltså inte iCal utan det blir bara en mellanhand för att få in tredjeparts schemat till Google.
Citera
2010-12-02, 18:19
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddybear
Grejen är att jag prenumererar på en kalender från ett tredje håll och den lyckas jag bara få in i iCal och därför måste jag synka från iCal till Google.

Jag använder alltså inte iCal utan det blir bara en mellanhand för att få in tredjeparts schemat till Google.

Du kan lägga in prenumeration i Google Calender, då slipper du blanda in iCal. Tryck på Lägg till precis under där det står andra kalendrar och välj webadress den använder samma länkar som fungerar i iCal.
Senast redigerad av Tihihi 2010-12-02 kl. 18:26.
Citera
2010-12-02, 18:30
Medlem
Teddybears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tihihi
Du kan lägga in prenumeration i Google Calender, då slipper du blanda in iCal. Tryck på Lägg till precis under där det står andra kalendrar och välj webadress den använder samma länkar som fungerar i iCal.

Åh, för simpelt! Har suttit med detta i flera dagar. Stort tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in