Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-12-02, 15:39
Medlem
Tjena, jag har köpt en iMac 27tum, 3,2GHz Intel Core 3,
2560*1440 upplösning,
4gb ( två 2gb) minne
1TB hårddisk
8x double-layer SuperDrive
ATI Radeon HD 5670 med 512 MB

Jag har Bootcampat och har Windows 7. Jag vill spela spel som t.ex: Cod Black Ops, och vill helst ha högsta grafikinställningarna, Jag har spelet Black ops och det funkar mycket bra, men för att det inte ska lagga måste jag göra lite sämre grafik t.ex: Ta bort ''Sync Frame'' för att det ska vara lagg fritt, för när jag har Syncframe PÅ, då känns det som att musen är efter när jag rör på den. Då är min fråga : Kan jag byta ut delar från iMac:en t.ex grafikkortet och sätta in ett bättre grafikkort? Vad ska jag göra, vill liksom spela med bästa grafiken.

Skulle vara tacksam om någon kan hjälpa!
Citera
2010-12-02, 15:44
Medlem
willzors avatar
Ingenting är omöjligt. Men mycket är väldigt dyrt.
Citera
2010-12-02, 15:48
Medlem
Så mycket kan det ju ändå inte kosta, men asså är det möjligt att byta ut mitt grafikkort? isåfall hur, vart och vilket grafikkort?
Citera
2010-12-02, 15:50
Medlem
REALINs avatar
Du ska ju inte ens ha på sync everyframe, det låser ju din fps till skärmens hz. Oftast på 60. Du får ju ingen snyggare eller sämre grafik. Bara sämre fps...
Citera
2010-12-02, 15:51
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danziish
Tjena, jag har köpt en iMac 27tum, 3,2GHz Intel Core 3,
2560*1440 upplösning,
4gb ( två 2gb) minne
1TB hårddisk
8x double-layer SuperDrive
ATI Radeon HD 5670 med 512 MB

Jag har Bootcampat och har Windows 7. Jag vill spela spel som t.ex: Cod Black Ops, och vill helst ha högsta grafikinställningarna, Jag har spelet Black ops och det funkar mycket bra, men för att det inte ska lagga måste jag göra lite sämre grafik t.ex: Ta bort ''Sync Frame'' för att det ska vara lagg fritt, för när jag har Syncframe PÅ, då känns det som att musen är efter när jag rör på den. Då är min fråga : Kan jag byta ut delar från iMac:en t.ex grafikkortet och sätta in ett bättre grafikkort? Vad ska jag göra, vill liksom spela med bästa grafiken.

Skulle vara tacksam om någon kan hjälpa!

Du kan inte byta delar i Macen. En Mac måste vara det dummaste man kan köpa om man vill kunna lira tunga spel.

Du får klara dig på lägre alt. sälja den begagnat och köpa en PC inriktad på just spel, om du nu inte klarar dig på lägre.
Citera
2010-12-02, 15:53
Medlem
ok, men alltså, det var ett exempel, men varför blir det laggigt när jag har sync every frame på för?

Vet du om jag ens kan byta ut mitt grafikkort, för om ett par år kommer det ut spel som kommer att kräva bättre grafikkort och så, så jag tänkte liksom redan byta ut det, tänkte ha den här datorn i minst 3 år till.
Citera
2010-12-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkeleight
Du kan inte byta delar i Macen. En Mac måste vara det dummaste man kan köpa om man vill kunna lira tunga spel.

Du får klara dig på lägre alt. sälja den begagnat och köpa en PC inriktad på just spel, om du nu inte klarar dig på lägre.

ok, men nu har jag köpt den, köpte den för ett par månader sen, men grejjen är ju att det ändå går att spela, Hur vet du att man inte kan byta ut delar? Skulle vara schysst om du kan länka någon sida där det står om detta.
Citera
2010-12-02, 15:56
Medlem
har för mig grafikkortet är integrerat i moderkortet på iMacarna
borde nog inte gå, tyvärr
Citera
2010-12-02, 15:58
Medlem
StyleWarss avatar
Du har dålig koll på inställningarna tror jag. Har kört samma setup, med goda resultat.
GPU'n är väl mid-range? Kolla dina inställningar, uppdatera BootCamp Software till 3.2 (i windows alltså) Och pilla inte på syncinställningarna...
Citera
2010-12-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Du har dålig koll på inställningarna tror jag. Har kört samma setup, med goda resultat.
GPU'n är väl mid-range? Kolla dina inställningar, uppdatera BootCamp Software till 3.2 (i windows alltså) Och pilla inte på syncinställningarna...

Jag har jävligt dålig koll på det, därför vill jag ha hjälp.

Hur menar du? Skulle du kunna beskriva hur jag ska göra lite mer utförligare?

tack!
Citera
2010-12-02, 16:05
Medlem
StyleWarss avatar
Från windows:
installera detta:
http://support.apple.com/kb/DL979
Citera
2010-12-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Från windows:
installera detta:
http://support.apple.com/kb/DL979

Jävligt schysst! Ska göra det dirr!

Men du vet väll fortfarande inte om kan byta byta ut delar från Imac?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in