Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danziish
Jävligt schysst! Ska göra det dirr!

Men du vet väll fortfarande inte om kan byta byta ut delar från Imac?
är ganska säker på att grafikkortet är integrerat i moderkortet som jag skrev
Citera
2010-12-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teoljungberg
är ganska säker på att grafikkortet är integrerat i moderkortet som jag skrev

Ok, vet du om jag kan byta ut andra delar för att göra datorn mer kraftfull?

en fråga till StyleWars, menar du att jag inte ska pilla på sync inställningarna i spelet eller? Har ingen koll på sånt där...
Citera
2010-12-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ok, vet du om jag kan byta ut andra delar för att göra datorn mer kraftfull?

vet att du kan byta ut HDD och RaM utan större komplikationer. Mer behöver du inte kunna byta ut iprincip
Citera
2010-12-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teoljungberg
vet att du kan byta ut HDD och RaM utan större komplikationer. Mer behöver du inte kunna byta ut iprincip

Tack för Svaret!
Citera
2010-12-02, 16:20
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Jävligt schysst! Ska göra det dirr!

Men du vet väll fortfarande inte om kan byta byta ut delar från Imac?
Dessa delar kan du byta själv i din iMac.

GPU'n är pålödd på moderkortet, så det går inte. Man kan tänka sig iMacen som en stor, stationär laptop på det sätt den är byggd.
Citera
2010-12-02, 16:26
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
ok, men nu har jag köpt den, köpte den för ett par månader sen, men grejjen är ju att det ändå går att spela, Hur vet du att man inte kan byta ut delar? Skulle vara schysst om du kan länka någon sida där det står om detta.

Det är en stängd dator, det är en bärbar utan batteri kan man säga.
Det du kan byta är internminne och hårddisken.

Allt är fastlött på moderkortet.
Citera
2010-12-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Dessa delar kan du byta själv i din iMac.

GPU'n är pålödd på moderkortet, så det går inte. Man kan tänka sig iMacen som en stor, stationär laptop på det sätt den är byggd.

Hur vet jag vilken version min bootcamp har?
Citera
2010-12-02, 16:43
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Hur vet jag vilken version min bootcamp har?
Hmmm...kommer inte ihåg. Sitter ute just nu så kan inte kolla. Men, enklast vore nog:

Använd "Apple Software Update" i Windows, så ser du om du får 3.2 som alternativ.
Citera
2010-12-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Hmmm...kommer inte ihåg. Sitter ute just nu så kan inte kolla. Men, enklast vore nog:

Använd "Apple Software Update" i Windows, så ser du om du får 3.2 som alternativ.

Bra, tack!
Citera
2010-12-02, 17:04
Medlem
OffensiveShits avatar
Det går även att byta ut processorn på imac 27" men då måste du nog byta ut moderkort också för att få den att köra på en i5/i7.

Jag kör black ops på min imac 27" 3ghz duo 4gb ram ati 256mb och som du sa så måste jag gå ner i grafiken och då ser det lite för pixeligt på en stor skärm så jag har en extern 24" skärm som jag lirar spel på så slipper datorn bli överhettad. Kör jag för länge med den stora 27" skärmen så fryser sig spelet / får bluescreen.

Som någon annan sa, det blir en dyr historia och mycket pillande. Blir biligare att köpa en pc :P
Citera
2010-12-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Det går även att byta ut processorn på imac 27" men då måste du nog byta ut moderkort också för att få den att köra på en i5/i7.

Jag kör black ops på min imac 27" 3ghz duo 4gb ram ati 256mb och som du sa så måste jag gå ner i grafiken och då ser det lite för pixeligt på en stor skärm så jag har en extern 24" skärm som jag lirar spel på så slipper datorn bli överhettad. Kör jag för länge med den stora 27" skärmen så fryser sig spelet / får bluescreen.

Som någon annan sa, det blir en dyr historia och mycket pillande. Blir biligare att köpa en pc :P

Men som sagt så har jag köpt datorn nyss och det blir bara jobbigt att sälja den igen och köpa en pc, så jag kör på iMacen Ja, min iMac blir också jättevarm när jag spelar black ops och som du säger så fryser den sig.. Så du kopplar alltså en till skärm till din iMac eller vad menar du?
Citera
2010-12-02, 18:52
Medlem
Citat:
Men som sagt så har jag köpt datorn nyss och det blir bara jobbigt att sälja den igen och köpa en pc, så jag kör på iMacen Ja, min iMac blir också jättevarm när jag spelar black ops och som du säger så fryser den sig.. Så du kopplar alltså en till skärm till din iMac eller vad menar du?
yep
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in