Citat:
Ursprungligen postat av JackieDan
De elever som lser p KTH tar ocks del av undervisningar som frelses vid DSV. Vissa kurser lser de parallellt ocks, inte s konstigt att de fastnar bland de icke-trovrdiga lrarna institutionen mittemot. De mnen som KTH:arna lser vid DSV kanske utgr endast 10-20 %. Jag vet inte ifall KTH har omfattande problem liknande DSV, men en studerande som jag knner som gtt dr sger att lrarna r riktigt kompetenta och mnga r ven frfattare. Medan DSV:s "lrar arsenal" kommer frmst frn u-lnder och kan knappt uttrycka sig i Svenska & Engelska. ven Svenskarna har problem med Svenskan, tyvrr. Finns hur mnga kompendier och lshnvisningar som bestr av en hel del stavfel och irrelevant sprk.
Det lter precis som DSV/KTH, hade en polare som drabbades av mystiska betyg p det dr stllet och har snokat lite grand i det hela. Det visade sig att det var frmst KTH lrare anslutna till DSV som skapade problem p stllet och att de flesta av de skallade "u-lands" lrarna var KTH lrare som hade anstllts vid ngon form mellan organisation mellan Stockholms Universitet och KTH som kallas DSV.
Allts det var rent horribla prylar, som att folk hade ftt tentor rttade med ett OK du fr betyg x och sedan ingen genomgng av uppgifterna. Skulle inte ha trott han nr han berttade om det inte var som s att han visat mig tentorna och lite grann av systemet. Dremot var inte utbildningen helt dlig men tydligen s hade de ett ledarskap som inte uppmuntrade lrarna utan tyckte att allt var skit. Tydligen r det likadant med forskningen p KTH och DSV ocks, s man kan undra vad det r, en frvaringsplats? Ett U-lands mte?
andra sidan skulle mnniskorna vara trevliga nr man lrt knna dem, dremot var lokalerna lite si och s, lite spaceland liksom.