• 3
  • 4
2012-08-30, 13:20
Medlem
Snösparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ernst
Låt säga att man har en eller två villiga målvakter, hur får man ut mest pengar?

Beror på hur deras kreditupplysningar ser ut.. en risig kreditupplysning är inte värd så mycket.
Citera
2012-09-28, 00:14
Medlem
Boostar denna, frivillig finnes, inte jag förstås men jag har någon på g som vill vara målvakt... eller inte
Citera
2013-06-28, 09:30
Medlem
cochabambas avatar
Alltså verkar verkligen svårt att komma i kontakt med seriöst folk som vet vad dom vill. Är det verkligen så få som verkligen sysslar med seriösa fiffel-grejer? Tycker man läser varje vecka om något nytt bedrägeri fall ...

Som sagt personligen är jag en helt seriös person som suttit mina månader då och då och aldrig öppnat munnen. Trots det verkar det svårt att få jobb som målvakt åt någon :S Finns kanske inte så många fifflare därute

Ännu ett inlägg bara skrivet i teoretiskt syfte.
Citera
2014-03-27, 18:28
Medlem
cochabambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnannah
Boostar denna, frivillig finnes, inte jag förstås men jag har någon på g som vill vara målvakt... eller inte
hur gick det för er? själv söker man fortfarande seriöst folk att arbeta med
Citera
2014-03-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochabamba
hur gick det för er? själv söker man fortfarande seriöst folk att arbeta med

Om någon vill skicka PM go ahead. Även jag är öppen för förslag
Citera
2014-09-28, 16:06
Bannlyst
Citat:
Vet inte om detta ska ligga i ekonomi eller brott då det delvis handlar om båda.

Nu är det så att jag både har kronofogdenskulder upp till halsen samt en stor hög privata skulder, är därför i behov av snabba pengar. Att ta ett jobb är uteslutet då det inte kommer ge mig de pengar jag behöver samt att det tar tid att få löner.

Har därför tänkt ställa upp på diverse målvaktsjobb. Dock har jag lite frågor, hur kan jag på enklaste sätt komma i kontakt med någon som sysslar med ekonomiskt fiffel, samt vilken kategori av fiffel skulle betyda mest pengar för mig? dvs exempelvis stå med på företag eller typ handla med något kreditkort osv.?

Jag vet att detta är olagligt och att det kan innebära fängelsestraff osv. Men självklart postar jag detta bara i teoretiskt syfte och skulle aldrig i mitt liv få för mig att göra något liknande på riktigt..

Kom med förslag!!

vet inte men tror målvakter tjänar lika bra som utespelare eller vad tror du? vilken sport hade du tänkt?
Citera
2021-03-23, 01:45
Medlem
Går rätt så enkelt fixa in 20-50k på några dagar om man verkligen vill.
Sen är det otroligt låga straff om man åker dit.
Nån månads fängelse eller endast skadestånd/återbetalning.
Citera
2021-03-23, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Går rätt så enkelt fixa in 20-50k på några dagar om man verkligen vill.
Sen är det otroligt låga straff om man åker dit.
Nån månads fängelse eller endast skadestånd/återbetalning.
Låga straff? Möjligt, men förhören är ren smärta.

Då jag själv var målvakt för ett antal år sedan när jag var starkt behov av pengar så var det ingen höjdare.

En massa förhör med först de som håller på med revision på skatteverket. Sen blir det en massa förhör med ekobrott. Sen blir det rättegång på det.

Allt som allt var det en smärtsam process på runt 4.5 år allt som allt.

Resultetade i villkorligt och böter, åklagaren yrkade på samhällstjänst och villkorligt.
Citera
2021-05-09, 14:48
Medlem
Jag har planer på att ställa upp på detta.
Ta emot pengar från bedrägerier och skit, men hur får man in pengar från första början?
Citera
2021-05-09, 19:09
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Vet inte om detta ska ligga i ekonomi eller brott då det delvis handlar om båda.

Nu är det så att jag både har kronofogdenskulder upp till halsen samt en stor hög privata skulder, är därför i behov av snabba pengar. Att ta ett jobb är uteslutet då det inte kommer ge mig de pengar jag behöver samt att det tar tid att få löner.

Har därför tänkt ställa upp på diverse målvaktsjobb. Dock har jag lite frågor, hur kan jag på enklaste sätt komma i kontakt med någon som sysslar med ekonomiskt fiffel, samt vilken kategori av fiffel skulle betyda mest pengar för mig? dvs exempelvis stå med på företag eller typ handla med något kreditkort osv.?

Jag vet att detta är olagligt och att det kan innebära fängelsestraff osv. Men självklart postar jag detta bara i teoretiskt syfte och skulle aldrig i mitt liv få för mig att göra något liknande på riktigt..

Kom med förslag!!

Tror du att det är lösningen på ditt problem? Eftersom du tydligen inte har använt hjärnan tidigare så kanske det är dax att börja använda den nu.
Citera
2021-05-10, 17:56
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Jag får inte riktigt ihop det, TS vill bli av med sina skulder genom att
ta ett målvaktsjobb.

Men samtidigt är ju en målvakts uppgift att dra på sig skulder och straff
istället för att den som anlitar målvakten råkar ut för det.

Ekvationen går inte riktigt ihop, Du löser skulderna du har men skaffar dig
samtidigt större skulder av målvaktsgrejen...

Dessutom kan man inte bli av med skulder som uppkommer p.g.a. brottslighet vid skuldsanering.
Citera
2022-02-09, 13:04
Medlem
onnyts avatar
Skulle det fungera att vara målvakt som utlanssvensk? Jag bor ju inte i Sverige och skulle därmed kunna dra på mig hur mycket skit som helst utan att myndigheterna skulle få tag på mig. Hur fungerar det egentligen?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in