• 1
  • 2
2010-12-02, 07:37
Medlem
cochabambas avatar
Vet inte om detta ska ligga i ekonomi eller brott då det delvis handlar om båda.

Nu är det så att jag både har kronofogdenskulder upp till halsen samt en stor hög privata skulder, är därför i behov av snabba pengar. Att ta ett jobb är uteslutet då det inte kommer ge mig de pengar jag behöver samt att det tar tid att få löner.

Har därför tänkt ställa upp på diverse målvaktsjobb. Dock har jag lite frågor, hur kan jag på enklaste sätt komma i kontakt med någon som sysslar med ekonomiskt fiffel, samt vilken kategori av fiffel skulle betyda mest pengar för mig? dvs exempelvis stå med på företag eller typ handla med något kreditkort osv.?

Jag vet att detta är olagligt och att det kan innebära fängelsestraff osv. Men självklart postar jag detta bara i teoretiskt syfte och skulle aldrig i mitt liv få för mig att göra något liknande på riktigt..

Kom med förslag!!
Citera
2010-12-02, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochabamba
Vet inte om detta ska ligga i ekonomi eller brott då det delvis handlar om båda.

Nu är det så att jag både har kronofogdenskulder upp till halsen samt en stor hög privata skulder, är därför i behov av snabba pengar. ...

Är du i behov av pengar för att betala skulder så är du helt fel ute, då du endast kommer få mer skulder på detta sätt. Vill du ha pengar för att leva så föreslår jag att du ställer dig som ägare på ett företag som töms på allt innan konkurs. Fast vill du ha snabba pengar är det blocketannonser som gäller och dem kan du köra själv.
Citera
2010-12-02, 08:00
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:

Nu är det så att jag både har kronofogdenskulder upp till halsen samt en stor hög privata skulder, är därför i behov av snabba pengar. Att ta ett jobb är uteslutet då det inte kommer ge mig de pengar jag behöver samt att det tar tid att få löner.

Har därför tänkt ställa upp på diverse målvaktsjobb. Dock har jag lite frågor, hur kan jag på enklaste sätt komma i kontakt med någon som sysslar med ekonomiskt fiffel, samt vilken kategori av fiffel skulle betyda mest pengar för mig? dvs exempelvis stå med på företag eller typ handla med något kreditkort osv.?

Jag vet att detta är olagligt och att det kan innebära fängelsestraff osv. Men självklart postar jag detta bara i teoretiskt syfte och skulle aldrig i mitt liv få för mig att göra något liknande på riktigt..

Kom med förslag!!
När du inte är kreditvärdig så försämras ju läget rejält, iaf när det gäller målvakt.
Du kan väl varken stå med på företag eller handla på kreditkort eller har jag helt fel?
Senast redigerad av Aktieklipparn 2010-12-02 kl. 08:02.
Citera
2010-12-02, 08:09
Medlem
Precis, hur skulle det lösa dina skulder att plocka på dig andras skulder mot betalning?

För en "målvakt" är väl ändå någon som får ta på sig all skit eftersom den ändå är körd typ?
Citera
2010-12-02, 08:29
Medlem
BenAsslicks avatar
Du kan ju annars börja flytta dope.

Är rätt schysst pröjs i att leverera kilon har jag hört.
Hasch/kola/amfetamin behövs alltid flyttas.
Citera
2010-12-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
När du inte är kreditvärdig så försämras ju läget rejält, iaf när det gäller målvakt.
Du kan väl varken stå med på företag eller handla på kreditkort eller har jag helt fel?

Företag är inga problem, värre med kreditkort.
Citera
2010-12-02, 08:43
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Företag är inga problem, värre med kreditkort.
Viste inte att man kunde sitta som målvakt när man e rökt, intressant
Citera
2010-12-03, 06:51
Medlem
cochabambas avatar
ja blocket annonser låter intressant, men hur går jag tillväga? jag vet inte riktigt om jag är kapabel till att lura folk, vad ska jag då göra? fråga någon kompis om dom vill göra blocket annonser och lägga in pengarna på mitt konto? eller finns det forum för sånt? såsom cardingforum typ
Citera
2010-12-03, 18:03
Medlem
Citat:
ja blocket annonser låter intressant, men hur går jag tillväga? jag vet inte riktigt om jag är kapabel till att lura folk, vad ska jag då göra? fråga någon kompis om dom vill göra blocket annonser och lägga in pengarna på mitt konto? eller finns det forum för sånt? såsom cardingforum typ

Tar det bara lite kort… finns massor av trix men jag kan tänka mig att….

Först kollar du upp vilka produkter som kan generar mest pengar. Förslagsvis kollar du på e-bay typ: http://product-index.ebay.com/best_selling_3.html (fast du får leta lite mer efter bra produkter)

Välj ut mellan 5-10 stycken som du kör på. Bra produkter kan tex vara resor (en stuga i fjällen 10.000:-/vecka) familjen som ska ha stugan inser inte att dom blivit blåsta förens dom står där om en månad. Sen har vi elektronik som tex de senaste mobilerna som folk gärna betalar för om det är bra pris. Lägg dig inte allt för billigt utan se till att det finns en lite prutmån Välj inte några produkter som normalt inte går att skicka med posten. T.ex. en 42” lcd tv är det ingen som skickar med posten.

Litet, smidigt, hög vill ha faktor, dyrt.

Skaffa en kontantkorts telefon du använder till att betala annonserna samt svara på annonser med.

Använd en proxy när du lägger upp annonserna för att försvåra utredningen och eventuellt slippa straff senare. T.ex. http://proxy.org/ finns det massor av proxys att använda. Alternativt kan du surfa på grannens internet.

När du lägger upp annonser nöj dig inte med blocket.se utan använd alla annonssidor du kan hitta. (googla) T.ex. http://www.google.com/search?sourcei...3&q=annonssida

Lägg ner tid på att få annonserna bra, gör ingen lik den andra. Glöm inte bild då dem genererar fler träffar, välj även bilden med omsorg ta en som ser ”hemmagjord” ut. Avsluta gärna annonserna med ”skickas eller hämtas i STAD” (vill någon hämta så har du ingen möjlighet av någon anledning) men det ger ett seriösare intryck.

Det finns folk som vill betala mot postförskott och det är inget problem: lägg bara nått med samma vikt (t.ex. en sten)i en kartong och skicka mot postförskott.

Se till att hela tiden ta ut pengarna direkt så dem inte blir beslagtagna när det går åt helvete.

På en månad borde du fått ihop 200000-400000:-

När det gäller bedrägeri är det uppsåtet som spelar roll så i princip kan du blåsa hur många som helst och få deras pengar men ändå gå fri då ditt uppsåt aldrig varit att blåsa någon. Du har bara... bla bla (finns massor av fina historier man kan dra så tänkt igenom det innan du torskar.)

... aa lite kort du fattar säkert, inget svårt. Det är bara idioti att låta någon annan tjäna pengar på dig när det är så enkelt så kör själv! Första som ringer kan kanske kännas lite sur men sen kommer det rulla på har jag hört.

(jag uppmanar inte någon till brott)
Senast redigerad av getz 2010-12-03 kl. 18:08.
Citera
2010-12-03, 22:01
Medlem
Citat:

Problemet är bara att blocket bedrägerier med bankkonto inbetalningar är världens mest lättutredda brott. Om polisen skulle få för sig att lägga ner några minuters arbete på det så är du helt rökt.
Citera
2010-12-04, 12:05
Medlem
Smurfkonto2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
När det gäller bedrägeri är det uppsåtet som spelar roll så i princip kan du blåsa hur många som helst och få deras pengar men ändå gå fri då ditt uppsåt aldrig varit att blåsa någon. Du har bara... bla bla (finns massor av fina historier man kan dra så tänkt igenom det innan du torskar.)

For real? Om det händer en gång kanske man kan förklara det med något sådant, men om det händer ett dussin gånger kanske det inte är lika trovärdigt? Lycka till att få polisen att tro att det var rena tillfälligheter som gjorde att Vara X inte kunde skickas till 12 olika köpare.

För övrigt är du ett rövhål som förespråkar olagligheter, även om du svamlar bort det med "jag uppmanar inte till brott". Vem försöker du lura, jävla tattare?
Citera
2010-12-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfkonto2010
For real?

yes, for real. Jag har själv blivigt åtalad för ett antal internetbedrägerier i mina yngre år men blev friad just pga. detta.

Är TS nyfiken tycker jag att det är bra om någon försöker sig på att svara. Så försök komma med nått konstruktivt själv istället för att klanka ner på oss som vill föra en disskutera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in