• 1
  • 2
2010-12-01, 22:27
Medlem
The.other.sides avatar
Denna tragiska händelse inträffade igår tisdag 2010-11-30

http://gt.expressen.se/nyheter/1.223...fter-bilkrasch
Citera
2010-12-01, 22:36
Medlem
RecycleBins avatar
Och med idiot menar du solen eller? Eftersom han fick solen i ögonen, eller fick sladd på bilen med tanke på att det är extremt halt ute.
Citera
2010-12-01, 22:43
Medlem
General.Maximus.s avatar
Tragiskt: Ja

Idiot: Nej
Citera
2010-12-01, 22:52
Medlem
The.other.sides avatar
Tragiskt, ja.
Idiot, jo.

En som kör korrekt och ordentligt kör inte upp på trottoaren på en mamma med barnvagn, oavsett hur halt och soligt det är. Så i högsta grad idiot jo.
Kommer nog åka dit för vårdslöshet / vållande till annans död och framkallande av fara.
Citera
2010-12-01, 23:23
Medlem
KlaraMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Tragiskt, ja.
Idiot, jo.

En som kör korrekt och ordentligt kör inte upp på trottoaren på en mamma med barnvagn, oavsett hur halt och soligt det är. Så i högsta grad idiot jo.
Kommer nog åka dit för vårdslöshet / vållande till annans död och framkallande av fara.

Jag undrar om du har körkort? Nu vet vi ju inte hur snabbt bilen har gått och vilken högsta tillåtna hastighet det var på vägen, och ja visst känns det idiotiskt att köra upp på en trottoar. En bebis är dock liten och man kan lätt få sladd, det är även lätt att få solen i ögonen. Statistiken säger att 8/10 klarar sig när man kör på någon i 30 km/h, och 1/10 klarar sig om man kör 50 km/h. Det dör alltså fortfarande folk även om man kör i 30 km/h, i vissa städer är det ju även 50 km/h.

Tycker att artikeln är rent skräp då den inte säger så mycket. Man får ju inte veta någonting ju! Hur snabbt gick bilen? Vilken var högsta tillåtna hastighet på vägen? Var det i en stad? Var det halt ute? Snöade det?

Skitdåligt skrivet. Hoppas det kommer en uppföljning från en bättre källa.
Citera
2010-12-01, 23:29
Bannlyst
En oerhört tragisk Olycka, DETTA är ju inget bilföraren gjort med avsikt och mår säkert väldigt dåligt idag, vårdslöshet i trafik, ja kanske, det får ju utredningen visa.

Skänker en tanke till mamman som fortfarande kämpar på sjukhuset och hoppas hon klarar sig och att hon har en stark familj som kan ge henne och pappan det stöd de kommer behöva nu när deras lilla älskade barn inte finns kvar i livet.
Citera
2010-12-01, 23:33
Medlem
BaalZeBubs avatar
Menar ni verkligen att det faktum att det är soligt ibland motiverar att köra ihjäl en bäbis?

Citat:
Ursprungligen postat av RecycleBin
Och med idiot menar du solen eller? Eftersom han fick solen i ögonen, eller fick sladd på bilen med tanke på att det är extremt halt ute.

Citat:
Ursprungligen postat av KlaraM
Jag undrar om du har körkort? .... En bebis är dock liten och man kan lätt få sladd, det är även lätt att få solen i ögonen.

Ironisk slutsats: det är i så fall önskvärt att bara de som inte har körkort är ute och kör.

Jag ska fram. Det är halt. Jag har solen i ögonen. Jag är livsfarlig. Jag ska fram...
Senast redigerad av BaalZeBub 2010-12-01 kl. 23:37.
Citera
2010-12-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Menar ni verkligen att det faktum att det är soligt ibland motiverar att köra ihjäl en bäbis?

Ironisk slutsats: det är i så fall önskvärt att bara de som inte har körkort är ute och kör.

Jag ska fram. Det är halt. Jag har solen i ögonen. Jag är livsfarlig. Jag ska fram...

Först och främst, bebis stavas med e. Hatar folk som skriver bäbis Din fråga är otroligt ledande. Vem skulle svara Ja på den?

Nej, soligt väder motiverar inte att köra ihjäl någon, det förstår nog du också även om du själv inte har körkort. Däremot kan solen i ögonen en hal dag motivera en olycka. Man kan bli plötsligt överraskad av en bländade sol, då man försöker stanna får man istället sladd eller glider.

Vi vet ingenting om kommunen ens hade plogat på platsen. Snöovädret överraskade (i år igen!?), och många olyckor inträffar. Men en olycka är som sagt en olycka, därav namnet. Huruvida föraren gjort något fel eller inte får rätten avgöra.

Du tror väl inte på allvar att föraren kört upp på trottoaren och rammat mamman och barnet med flit?
Senast redigerad av lammern 2010-12-02 kl. 00:04.
Citera
2010-12-02, 00:06
Medlem
KlaraMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

"Motiverar" att köra ihjäl en bebis? Du menar snarare att det är en förklaring. Nej, det är ingen vidare förklaring, men ingen kör ihjäl en bebis med flit. Alltså kan man inte säga att föraren har varit en idiot förrän man fått hela fallet klart för sig.

Har ni testat o köra lite i halkan eller? Jag kan säga att jag sniglat på i 20 km i timmen på vissa ställen och ändå glidit ut i svängar och annat mitt inne i stan.
Citera
2010-12-02, 00:06
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
Först och främst, bebis stavas med e. Hatar folk som skriver bäbis Din fråga är otroligt ledande. Vem skulle svara Ja på den?

Nej, soligt väder motiverar inte att köra ihjäl någon, det förstår nog du också även om du själv inte har körkort. Däremot kan solen i ögonen en hal dag motivera en olycka. Man kan bli plötsligt överraskad av en bländade sol, då man försöker stanna får man istället sladd eller glider.

Vi vet ingenting om kommunen ens hade plogat på platsen. Snöovädret överraskade (i år igen!?), och många olyckor inträffar. Men en olycka är som sagt en olycka, därav namnet. Huruvida föraren gjort något fel eller inte får rätten avgöra.

Du tror väl inte på allvar att föraren kört upp på trottoaren och rammat mamman och barnet med flit?

Läs och notera särskilt sista stycket. Normalt anpassar man sin körning till yttre förhållanden, i detta fallet sol. Av någon anledning gjorde inte denne föraren det, ett barn dog.

Citat:
Brandmännen som deltog i räddningsarbetet vara nära att bli påkörda av bilister som bländades av den lågt stående solen.

- Ser man ingenting bör man nog överväga att sänka farten eller stanna, säger Kennet Ekeroth.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ort-baby-avled
Citera
2010-12-02, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Läs och notera särskilt sista stycket. Normalt anpassar man sin körning till yttre förhållanden, i detta fallet sol. Av någon anledning gjorde inte denne föraren det, ett barn dog.

Ja, var det så så var han/hon mycket möjligt en idiot. Dessa finns det gott om i trafiken
Citera
2010-12-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa

Ja, var det så, så är chansen stor att föraren faktiskt var en idiot. Det finns många sådana i trafiken också. Oerfarna bilister.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in