• 1
  • 2
2010-12-01, 12:37
Medlem
Korgs avatar
Citat:
Kära vänner- snusare. Det är dags igen.

Lika säkert som att första snön försvinner och att det inte går att snacka sig från böterna om man cyklar utan lampa och åker fast- lika säkert dyker JULSNUSEN upp varje år.

Vi har blivit kallade idioter, "Julsnusen, vad är det för påhitt", "Då kan du ju likagärna sluta". NEJ. Det handlar inte om det. Det handlar om att ta vara på sitt liv, ta vara på sitt snusande, inte ta något för givet.... För rätt som det är står man där, och försmäktar på en ö.
En månad av botgörelse, en månad av rening.

En av dom äldre Julsnusarna, Tomas Tranströmer likställer denna uråldriga tradition vid ett själsligt lavemang;
"Det är knappast njutningsfullt, men när väl julen nalkas så kan jag nästan känna krisiti blod i mig återigen fylla mitt hjärta, och när den sitter där, snusen under min darrande överläpp: Då vet jag att jag finns till"

Reglerna är enkla och samma som tidigare år:
Inget snus från och med första december fram till julafton. På dopparedagen tar vi stora Julsnusen och börjar om ett nytt friskt snusarår.

Testa dina gränser- bevisa dig själv starkare än du trodde- följ med på en resa du sällan glömmer- JULSNUSA du också!

Jag upptäckte detta evenemang på Facebook förra julen och deltog i det, men det blev ett misslyckande! Nu i år igen är det dags för nya tag! Jag hade även tänkt sluta helt med snusningen. Alltså INTE ta den efterlängtade "Julsnusen"

Hoppas det är många så följer med på detta!
Här kan vi diskutera hur det går för alla FBare med julsnusningen!

(Tål att tas upp är att jag ej har något med evenemangets skapande eller idé att göra)

Lycka till!
Citera
2010-12-01, 12:39
Medlem
rhymenocerouss avatar
Finns inte en chans att jag skulle klara av detta.
Citera
2010-12-01, 13:17
Medlem
Sigstens avatar
Julsnusa = att inte snusa? Ska det inte vara tvärtom, man tar extra stora lass me go snus?
Citera
2010-12-01, 13:20
Medlem
Äh, lika bra att vänta tills nyår om man ska sluta, right?
Hade hängt på om det inte vore för att jag köpte en ny dosa igår. Den får räcka december ut sen är det slut med eländet.
Citera
2010-12-01, 13:22
Medlem
Korgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Julsnusa = att inte snusa? Ska det inte vara tvärtom, man tar extra stora lass me go snus?

Tydligen inte! Det trodde jag först det var när jag såg namnet.

Nåväl, detta är min första snusfria dag, och jag tänker på snus ca var tredje minut. Tänkte att kaffe skulle lindra suget lite grann, men det blev fan bara värre. Favoritsnusen är då man ätit sig jävligt mätt, eller till en kopp kaffe
Citera
2010-12-01, 13:28
Medlem
Jospans avatar
Det lät lockande men ack så förbannad jag hade varit hela julen. Hade varit underbart att få stoppa i sig snus efter en månads uppehåll men jag fördrar nog att inte gå med i detta.
Citera
2010-12-01, 14:40
Bannlyst
Jag har faktiskt aldrig försökt att sluta snusa. Börja snusa för att sluta röka och nu har jag snusat i snart ett år. Ibland kan det gå 1-3 dagar då jag inte tar någon snus alls, dock väldigt sällan. Men jag har aldrig försökt sluta med det just för att det är så jävla underbart!

Köpte precis en ny dös men jag kanske hoppar på denna iden för att se hur länge jag kan ha uppehåll eftersom jag aldrig testat det. Klarar jag det inte är det ingen bigdeal, då blir jag bara glad =D
Citera
2010-12-01, 14:44
Medlem
dekeNNs avatar
tog min sista snus igår så får se hur det här går.

försöker sluta så får hoppas att det går bra
Citera
2010-12-01, 14:45
Medlem
Korgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenoz
Jag har faktiskt aldrig försökt att sluta snusa. Börja snusa för att sluta röka och nu har jag snusat i snart ett år. Ibland kan det gå 1-3 dagar då jag inte tar någon snus alls, dock väldigt sällan. Men jag har aldrig försökt sluta med det just för att det är så jävla underbart!

Köpte precis en ny dös men jag kanske hoppar på denna iden för att se hur länge jag kan ha uppehåll eftersom jag aldrig testat det. Klarar jag det inte är det ingen bigdeal, då blir jag bara glad =D

Låter bra Man behöver ju nödvändigtvis inte sluta helt, utan bara pröva hur länge man klarar av plågan!
Fast å andra sidan, om man har klarat sig utan nikotin en månad så är det väl lika bra att sluta för alltid?
Eller?
Citera
2010-12-01, 17:53
Medlem
Diseaseds avatar
Verkar tungt. Prövade en gång att sluta röka i tre dagar för att få ett jättenikotin-påslag till nästa cigarett, jag hade till och med köpt John Silver och allt då de innehöll 1,0mg nikotin på den tiden. En av de större besvikelserna i mitt liv vågar jag lova då jag inte kände ett jävla skit utan satt bara där och kunde lika gärna ha druckit ett glas vatten.

Nä att ta ett uppehåll med något för att sedan unna sig skiten efter ett tag är inte min grej, inte värt att riskera besvikelsen
Citera
2010-12-01, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korg
Låter bra Man behöver ju nödvändigtvis inte sluta helt, utan bara pröva hur länge man klarar av plågan!
Fast å andra sidan, om man har klarat sig utan nikotin en månad så är det väl lika bra att sluta för alltid?
Eller?

Ja eller hur. Kan ju va värt att försöka hålla sig till jul. Klarar man det utan problem är det väll lika bra att sluta helt som du säger.
Citera
2010-12-04, 19:33
Medlem
Xens avatar
Jag har kört så här de senaste 3 jularna. Ja, det är en stor besvikelse varje gång på julafton efter maten när man tror att det ska bli den bästa snusen på år och dagar. Ändå kör jag i år igen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in