2004-07-14, 23:44
Medlem
Ninjashultzes avatar
Har en bekant som berttade om de passiva parasiterna i Coca Cola. Ngon annan som hrt ngot om de?
De skulle tydligen finnas i sjlva lsken och i s fall frstr ni ju sjlva hur mnga som skulle bra parasiterna i sig. De skulle dock vara passiva tills man fr i sig en slags aktiveringsbakterie eller liknande, som ocks skulle spridas via Colan den dag det var dags.
Det r helt klart en intressant teori, Coca Cola Company r knappast ngot litet fretag och det r inte helt ovanligt att Coca Cola lastbilarna rullar ver grnser i krigshrjade omrden innan hjlpsndningarna. Tnk er sjlva, med rtt kunskap om parasiter, bakterier och liknande skulle man ju kunna ta ver vrlden.

- Shultzeman
Citera
2004-07-17, 22:51
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjashultze
Har en bekant som berttade om de passiva parasiterna i Coca Cola. Ngon annan som hrt ngot om de?
De skulle tydligen finnas i sjlva lsken och i s fall frstr ni ju sjlva hur mnga som skulle bra parasiterna i sig. De skulle dock vara passiva tills man fr i sig en slags aktiveringsbakterie eller liknande, som ocks skulle spridas via Colan den dag det var dags.
Det r helt klart en intressant teori, Coca Cola Company r knappast ngot litet fretag och det r inte helt ovanligt att Coca Cola lastbilarna rullar ver grnser i krigshrjade omrden innan hjlpsndningarna. Tnk er sjlva, med rtt kunskap om parasiter, bakterier och liknande skulle man ju kunna ta ver vrlden.

- Shultzeman

Lter som en "rttan i pizzan" historia. Knappast trolig. Det finns alldeles fr mnga laboratorier runt om i vrlden som skulle kunna avslja detta genom en enkel liten titt i mikroskop. Du skall nog inte tro p allt vad folk sger.
Citera
2004-07-17, 23:04
Moderator
Ruskigbusss avatar
Eftersom coca cola med frdel kan anvndas som rostlsningsmedel - och innehller en del syra - s r jag tveksam att dessa parasiter skulle verleva.

N - en klintbergare helt klart.
Citera
2004-07-19, 01:35
Medlem
Ninjashultzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Lter som en "rttan i pizzan" historia. Knappast trolig. Det finns alldeles fr mnga laboratorier runt om i vrlden som skulle kunna avslja detta genom en enkel liten titt i mikroskop. Du skall nog inte tro p allt vad folk sger.

ls mitt inlgg igen s mrker du att jag inte tror p det. jag ppekar dock att det vore kul om fler personer hade hrt samma grej och att det r en kul tanke.

- Shultzeman
Citera
2004-07-20, 14:03
Medlem
skulle det funka som ett tvkomponentslim eller? Hehehe, tanken r ganska kul men den r nog fga sannolik.
Citera
2004-07-25, 20:33
Medlem
Spaders avatar
ja det r coca cola man fr springmask av!
nej men allvarligt, coca cola har vl ett Ph p 2,5 (det stog i aftonbladet) s jag har svrt att tro att de parasiter du talar om kan leva i det...

/Spader
Citera
2004-08-08, 13:48
Medlem
Megons avatar
Nr jag mtte nyss s hade coca cola ett pH p 6.7, outspdd apelsinjuice hade ett pH p 3.0.
Citera
2004-08-11, 21:33
Medlem
LASSE RASMEDVETENs avatar
Megon:

Hur bar du dig t fr att f en s hg pH i din Coca Cola? Jag hller med "spader". Vanligen brukar Coca Cola sgas ha en pH p mellan 2-3, men vissa uppger ngot hgre siffror. Din mtning verkar dock vara extrem. Enligt en artikel i Aftonbladet (frmodligen samma som spader tnkte p) r allt med en pH lgre n 4.6 (p ett ungefr ur minnet) direkt frtande p tnderna.
Citera
2004-08-11, 23:59
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSE RASMEDVETEN
Megon:

Hur bar du dig t fr att f en s hg pH i din Coca Cola? Jag hller med "spader". Vanligen brukar Coca Cola sgas ha en pH p mellan 2-3, men vissa uppger ngot hgre siffror. Din mtning verkar dock vara extrem. Enligt en artikel i Aftonbladet (frmodligen samma som spader tnkte p) r allt med en pH lgre n 4.6 (p ett ungefr ur minnet) direkt frtande p tnderna.

Han hade antagligen diskmedel i sin cola :P

/Spader
Citera
2004-08-17, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LASSE RASMEDVETEN
Megon:

Kom ihg att 7 r Neutralt, s det som r syrligt blir ju bara 0.3. ver sju s blir det en bas. Du kanske skulle lyssnat lite mer p lraren i skolan istllet fr att sitta och pilla dig i stjrten och tnka ut nya konspirationsteorier.
Citera
2022-12-29, 19:54
Medlem
Intressant mne. Visserligen lite gammalt, men jag kom att tnka p:

Kan det kanske vara s att covid-vaccinet r den "aktivator" som sparkar igng de passiva parasiterna i Coca Cola? Och att det r s som den stundande massdden orkestreras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in