Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-07-14, 23:44
  #1
Medlem
Ninjashultzes avatar
Har en bekant som berättade om de passiva parasiterna i Coca Cola. Någon annan som hört något om de?
De skulle tydligen finnas i själva läsken och i så fall förstår ni ju själva hur många som skulle bära parasiterna i sig. De skulle dock vara passiva tills man får i sig en slags aktiveringsbakterie eller liknande, som också skulle spridas via Colan den dag det var dags.
Det är helt klart en intressant teori, Coca Cola Company är knappast något litet företag och det är inte helt ovanligt att Coca Cola lastbilarna rullar över gränser i krigshärjade områden innan hjälpsändningarna. Tänk er själva, med rätt kunskap om parasiter, bakterier och liknande skulle man ju kunna ta över världen.

- Shultzeman
Citera
2004-07-17, 22:51
  #2
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjashultze
Har en bekant som berättade om de passiva parasiterna i Coca Cola. Någon annan som hört något om de?
De skulle tydligen finnas i själva läsken och i så fall förstår ni ju själva hur många som skulle bära parasiterna i sig. De skulle dock vara passiva tills man får i sig en slags aktiveringsbakterie eller liknande, som också skulle spridas via Colan den dag det var dags.
Det är helt klart en intressant teori, Coca Cola Company är knappast något litet företag och det är inte helt ovanligt att Coca Cola lastbilarna rullar över gränser i krigshärjade områden innan hjälpsändningarna. Tänk er själva, med rätt kunskap om parasiter, bakterier och liknande skulle man ju kunna ta över världen.

- Shultzeman

Låter som en "råttan i pizzan" historia. Knappast trolig. Det finns alldeles för många laboratorier runt om i världen som skulle kunna avslöja detta genom en enkel liten titt i mikroskop. Du skall nog inte tro på allt vad folk säger.
Citera
2004-07-17, 23:04
  #3
Moderator
Ruskigbusss avatar
Eftersom coca cola med fördel kan användas som rostlösningsmedel - och innehåller en del syra - så är jag tveksam att dessa parasiter skulle överleva.

Nä - en klintbergare helt klart.
Citera
2004-07-19, 01:35
  #4
Medlem
Ninjashultzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Låter som en "råttan i pizzan" historia. Knappast trolig. Det finns alldeles för många laboratorier runt om i världen som skulle kunna avslöja detta genom en enkel liten titt i mikroskop. Du skall nog inte tro på allt vad folk säger.

läs mitt inlägg igen så märker du att jag inte tror på det. jag påpekar dock att det vore kul om fler personer hade hört samma grej och att det är en kul tanke.

- Shultzeman
Citera
2004-07-20, 14:03
  #5
Medlem
skulle det funka som ett tvåkomponentslim eller? Hehehe, tanken är ganska kul men den är nog föga sannolik.
Citera
2004-07-25, 20:33
  #6
Medlem
Spaders avatar
ja det är coca cola man får springmask av!
nej men allvarligt, coca cola har väl ett Ph på 2,5 (det stog i aftonbladet) så jag har svårt att tro att de parasiter du talar om kan leva i det...

/Spader
Citera
2004-08-08, 13:48
  #7
Medlem
Megons avatar
När jag mätte nyss så hade coca cola ett pH på 6.7, outspädd apelsinjuice hade ett pH på 3.0.
Citera
2004-08-11, 21:33
  #8
Medlem
LASSE RASMEDVETENs avatar
Megon:

Hur bar du dig åt för att få en så hög pH i din Coca Cola? Jag håller med "spader". Vanligen brukar Coca Cola sägas ha en pH på mellan 2-3, men vissa uppger något högre siffror. Din mätning verkar dock vara extrem. Enligt en artikel i Aftonbladet (förmodligen samma som spader tänkte på) är allt med en pH lägre än 4.6 (på ett ungefär ur minnet) direkt frätande på tänderna.
Citera
2004-08-11, 23:59
  #9
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSE RASMEDVETEN
Megon:

Hur bar du dig åt för att få en så hög pH i din Coca Cola? Jag håller med "spader". Vanligen brukar Coca Cola sägas ha en pH på mellan 2-3, men vissa uppger något högre siffror. Din mätning verkar dock vara extrem. Enligt en artikel i Aftonbladet (förmodligen samma som spader tänkte på) är allt med en pH lägre än 4.6 (på ett ungefär ur minnet) direkt frätande på tänderna.

Han hade antagligen diskmedel i sin cola :P

/Spader
Citera
2004-08-17, 13:11
  #10
Avstängd
2io2ios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSE RASMEDVETEN
Megon:

Hur bar du dig åt för att få en så hög pH i din Coca Cola? Jag håller med "spader". Vanligen brukar Coca Cola sägas ha en pH på mellan 2-3, men vissa uppger något högre siffror. Din mätning verkar dock vara extrem. Enligt en artikel i Aftonbladet (förmodligen samma som spader tänkte på) är allt med en pH lägre än 4.6 (på ett ungefär ur minnet) direkt frätande på tänderna.
Kom ihåg att 7 är Neutralt, så det som är syrligt blir ju bara 0.3. Över sju så blir det en bas. Du kanske skulle lyssnat lite mer på läraren i skolan istället för att sitta och pilla dig i stjärten och tänka ut nya konspirationsteorier.
Citera
2022-12-29, 19:54
  #11
Medlem
Intressant ämne. Visserligen lite gammalt, men jag kom att tänka på:

Kan det kanske vara så att covid-vaccinet är den "aktivator" som sparkar igång de passiva parasiterna i Coca Cola? Och att det är så som den stundande massdöden orkestreras?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback