2010-11-30, 20:21
Medlem
Hej. När jag köpte min Xbox 360 så fungerade min ena LaCie 500gb att koppla till xboxen. Efter att jag formaterade om den så fungerar det inte längre. De format jag kan formatera om till är NTFS samt något som heter exFat och jag kan därefter bestämma olika enheter såsom 32, 64, 128 (Vet inte riktigt vad detta betyder). Jag har dock inte hittat det format som jag hade från början när jag köpte hårddisken, ingenting fungerar. Har någon någon aning om vilket format det kan ha varit? exFat? Vilken "storlek" isåfall? Det finns nämligen inte något som heter Fat32.

Går det att göra om till Fat32? (Har läst x antal trådar om detta och inget har löst problemet)

Mycket tacksam för svar.
Citera
2010-11-30, 20:26
Medlem
Ska vara Fat32.

Microsoft har tagit bort Fat32 valet för större diskar så leta upp ett program som formaterar. Konverterar du så kommer du ändå att förlorar allt.
Citera
2010-11-30, 20:45
Medlem
Zabres avatar
Min kompis hade samma problem och han sa att följde den här länken för att formatera den till FAT32, han gjorde det genom cmd som dem visar i guiden.
http://www.online-tech-tips.com/comp...ive-to-fat-32/
Citera
2010-12-01, 08:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Konverterar du så kommer du ändå att förlorar allt.

Gör man? Det är väl snarare tvärtom vid en konventering. Däremot om du gör en formatering så tar du bort filerna.

Har du filer på en disk som ligger som FAT32 och och filen överstiger 4GB så måste HDD ligga som NTFS.
FAT32 stöder inte dessa stora filer. Här kan man göra en konventering utan att förlora filer.

http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm
Citera
2010-12-01, 08:38
Medlem
Palladigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Gör man? Det är väl snarare tvärtom vid en konventering. Däremot om du gör en formatering så tar du bort filerna.

Har du filer på en disk som ligger som FAT32 och och filen överstiger 4GB så måste HDD ligga som NTFS.
FAT32 stöder inte dessa stora filer. Här kan man göra en konventering utan att förlora filer.

http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm

Tror om du konverterar från NTFS till FAT32 så förlorar du datan. Inte FAT till NTFS.
Citera
2010-12-01, 14:23
Medlem
Palladig:
Stämmer, så i det här fallet så förlorar han filerna.
Citera
2010-12-01, 14:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Palladig:
Stämmer, så i det här fallet så förlorar han filerna.

Ber om ursäkt. Det blev ett missförstånd.
Citera
2010-12-26, 03:13
Medlem
Har exakt samma problem, jag har t.o.m också en LaCie 500 gb o.O vet inte jag ska göra :/ jag vill ha fat32 för att kunna se på xboxet. Men samtidigt vill jag kunna lägga över mina 6,5gb+ stora mkv. formats filmer (vilket inte funkar på fat32) för att kunna se direkt genom min tv som kan spela upp mkv.(vilket xboxet inte kan)

Jag blir kort sagt väldigt trött....
Citera
2010-12-26, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EjjeZ
Har exakt samma problem, jag har t.o.m också en LaCie 500 gb o.O vet inte jag ska göra :/ jag vill ha fat32 för att kunna se på xboxet. Men samtidigt vill jag kunna lägga över mina 6,5gb+ stora mkv. formats filmer (vilket inte funkar på fat32) för att kunna se direkt genom min tv som kan spela upp mkv.(vilket xboxet inte kan)

Jag blir kort sagt väldigt trött....

Det är mer med de där lacie-diskarna, de har nån startup-rutin i början som följer med när den levereras som gör att den hittas på nätverk mm. Jag vet inte vad som händer med detta program när man formaterar då jag hade lagt det på ett ROM om jag hade varit tillverkaren, men om det ligger på hårddiskens första sektorer så försvinner ju även det när man formaterar och då är den ju inte längre kompatiblel med annat än renodlade självsökande windowsnätverk efter konverteringen.är xbox "självsökande" t ex?

..eller är jag helt ute och cyklar nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in