Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-30, 01:52
  #1
Medlem
Transmissons avatar
Inom en snar framtid kommer tio gram atlantistryfflar ta min psykedeliaoskuld. Jag har spenderat hundratals timmar på diverse obskyra message boards och forum som behandlar hallucinogener och har bestämt mig för att börja äventyret med just tryfflar.

Nåväl, syftet med denna tråd? Diskutera tryfflar; rekommenderade doser, skillnader mellan olika sorter eller vad man nu vill få reda på.

Shoot!
Citera
2010-11-30, 01:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
Inom en snar framtid kommer tio gram atlantistryfflar ta min psykedeliaoskuld. Jag har spenderat hundratals timmar på diverse obskyra message boards och forum som behandlar hallucinogener och har bestämt mig för att börja äventyret med just tryfflar.

Nåväl, syftet med denna tråd? Diskutera tryfflar; rekommenderade doser, skillnader mellan olika sorter eller vad man nu vill få reda på.

Shoot!

Kan inte rek dig exakt doserna men det lär du ju veta om du studerat som du sa.
atlantistryfflar är en väldigt mild hallucinogen drog så gå efter en normal/stark dos..svag dos skulle jag reka om det var en starkare hallucinogen....Glöm inte set and setting,stäng av mobil o dylikt..lycka till och hoppas du hittar vad du söker
Citera
2010-11-30, 15:24
  #3
Medlem
Transmissons avatar
Kommer lägga vantarna på tio g (färska) och se vart det tar mig. Med den kvantiteten lär jag i alla fall få ett smakprov på vad dimensionen innebär

En fråga till er shroomsförespråkare som testat tryfflar: vad var de största skillnaderna, rent rusmässigt?
Citera
2010-11-30, 16:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson

En fråga till er shroomsförespråkare som testat tryfflar: vad var de största skillnaderna, rent rusmässigt?

Självklart är det ingen skillnad.
Citera
2010-11-30, 23:32
  #5
Medlem
Transmissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
Självklart är det ingen skillnad.
Ptja, det är väl ändå din subjektiva åsikt. Om jag drar till med... Smaken? Hur pressar jag ner dem där nedras satsvamparna så att de håller sig i kistan? Té är inget alternativ för mig eftersom jag inte vill riskera hela upplevelsen på grund av att jag har dragit ett snäpp för högt på spisvärmen.

Någon input, fellow flashbakkare?
Citera
2010-11-30, 23:46
  #6
Medlem
Lajvaiskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
Ptja, det är väl ändå din subjektiva åsikt. Om jag drar till med... Smaken? Hur pressar jag ner dem där nedras satsvamparna så att de håller sig i kistan? Té är inget alternativ för mig eftersom jag inte vill riskera hela upplevelsen på grund av att jag har dragit ett snäpp för högt på spisvärmen.

Någon input, fellow flashbakkare?

Testat att tex göra en macka med lite ost och in i micron med den eller dylikt ? Lägg dom på en liten bit pizza?

Måste säga att jag tycker lite synd om folk som inte riktig klarar av att hålla dom nere eller helt enkelt inte tål smaken . Jag och min polare gillar "natur" smaken av toppisar av någon konstig anledning, är vi helt ensamma? Eller "gillar" är väl att ta i men inte så att vi måste hålla för näsan och be till gud innan vi tuggar och sväljer.
Citera
2010-12-01, 05:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajvaiskogen
Testat att tex göra en macka med lite ost och in i micron med den eller dylikt ? Lägg dom på en liten bit pizza?

Måste säga att jag tycker lite synd om folk som inte riktig klarar av att hålla dom nere eller helt enkelt inte tål smaken . Jag och min polare gillar "natur" smaken av toppisar av någon konstig anledning, är vi helt ensamma? Eller "gillar" är väl att ta i men inte så att vi måste hålla för näsan och be till gud innan vi tuggar och sväljer.

Tycker också om den naturliga svamp smaken, eller det smakar ju skog vafan, varken gott eller elakt
Däremot så är tryfflar lite mer åt nöt hållet, och jag tycker faktiskt att de inte smakar så gott alls. Men med lite vilja så är det lätt att få ner dem, dock har de en frän eftersmak, så jag kan nog rekomendera att ha något att få bort smaken med. Jag körde på halstabletter.

OnT: av egen erfarenhet så tycker jag inte att man upplever så mycket visuellt på mindre än 15gram, jag tror dock inte du kommer bli besviken på själva "flummet". Jag är ioförsig också lite av en nybörjare på svamp, men nästa gång jag kör tryfflar så har jag 25gram i kylen som jag tänkte ta allt på en gång. För att förhoppningsvis få ut en massa visuellt av.
Citera
2010-12-01, 08:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
Ptja, det är väl ändå din subjektiva åsikt. Om jag drar till med... Smaken? Hur pressar jag ner dem där nedras satsvamparna så att de håller sig i kistan? Té är inget alternativ för mig eftersom jag inte vill riskera hela upplevelsen på grund av att jag har dragit ett snäpp för högt på spisvärmen.

Någon input, fellow flashbakkare?

Nej, det är inte min subjektiva åsikt. Känner du någon skillnad så är det för att DU är subjektiv och har inbillat dig att det är någon skillnad. Set and setting my friend.
Citera
2010-12-01, 15:17
  #9
Medlem
meusgeminuss avatar
Fasta i fyra timmar minst sen tuggar du dem noggrant och sväljer ner med vatten. Det kanske inte är det godaste du tryckt in i nyllet men det känns som att det är så man får ut mest av det. Jag tycker faktiskt inte att smaken är så farlig. Man mår nästan alltid lite illa "påväg upp", oavsett hur man får i sig grejorna. Känns lite som att det är kroppens sätt att tala om att man tryckt i sig nåt busigt. Om man bara ligger och chillar på sängen och tänker på hur bra man kommer må sen så är det inga problem. Det går ju snabbt över.

Atlantistryfflarna är för övrigt jävligt bra tycker jag. Jag provade dem i Amsterdam. Käkade en och en halv burk (minns inte hur mycket som är i en) och fick en rejäl jävla tripp.
Citera
2010-12-01, 15:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meusgeminus
Fasta i fyra timmar minst sen tuggar du dem noggrant och sväljer ner med vatten. Det kanske inte är det godaste du tryckt in i nyllet men det känns som att det är så man får ut mest av det. Jag tycker faktiskt inte att smaken är så farlig. Man mår nästan alltid lite illa "påväg upp", oavsett hur man får i sig grejorna. Känns lite som att det är kroppens sätt att tala om att man tryckt i sig nåt busigt. Om man bara ligger och chillar på sängen och tänker på hur bra man kommer må sen så är det inga problem. Det går ju snabbt över.

Atlantistryfflarna är för övrigt jävligt bra tycker jag. Jag provade dem i Amsterdam. Käkade en och en halv burk (minns inte hur mycket som är i en) och fick en rejäl jävla tripp.

Vilken level uppnådde du då?
Citera
2010-12-01, 23:18
  #11
Medlem
Transmissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
Nej, det är inte min subjektiva åsikt. Känner du någon skillnad så är det för att DU är subjektiv och har inbillat dig att det är någon skillnad. Set and setting my friend.
Äsch då, sicken petitess.. Nej det är trångsynta cubensisfans på shroomey som gett mig den uppfattningen. Hursom, swett o höra att atlantisgrunkorna gör sitt jobb.
Citera
2010-12-01, 23:36
  #12
Medlem
Tog 10g Tampa + 10g Atlantis sist jag trippade på tryfflar, helt sinnesjukt, en jävla extrem trip. Lite hallisar också faktisk (på gott och ont)

Ganska enkelt:

Tampanensis - Skönt och fridfult.
Atlantis - Djupt och filosofiskt.

Tyvärr fick jag en obehaglig mage dan efter, sket typ 4 gånger, luktade jävligt också...


(Btw, inte ät på hela dan. Ät allt på en gång! INTE bege dig ut bland massor av folk!!! Drick juice om det går åt helvete. My 5 cents )
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback