2011-05-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyKiddo
Sweet! Jag åker från Arlanda till Köln/Cologne och är framme på tisdag natt så jag tar tåget därifrån till Kobelenz och bussen därifrån mig till Nürnbergring och lära vara där på Onsdag förmiddag.
Läste nånstans på ett annat forum om ett Skandinaviskt Camp, nån som har nån koll på det?

http://www.ringrocker.com/modules.ph...ic&topic=19594 var så god :}
Citera
2011-05-15, 23:26
Medlem
Oii,

Kör första året till Rock am Ring och tänkte höra med de erfarna om vilket område man ska
satsa att få en skön campingspot på?.. vi kommer vara där innan 12.00 på onsdagen,
finns de bra kvar då?

Lite generella tips uppskattas!

Har läst lite här och ser att det är lite oklart om vilken festival som ligger vart!

Rock am Ring: Nürburgring

Ring im Park: Nürnberg

Tack på förhand!

\,,/, Rock on! ,\,,/
Citera
2011-05-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketpulver
http://www.ringrocker.com/modules.ph...ic&topic=19594 var så god :}

Tackar!
Citera
2011-05-16, 20:39
Medlem
Indianas avatar
100% på att det går buss från Koblenz? För isåfall bokar jag biljetter dit nu så är allt fixat! Skandinaviskt camp låter också awesome!
Citera
2011-05-17, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indiana
100% på att det går buss från Koblenz? För isåfall bokar jag biljetter dit nu så är allt fixat! Skandinaviskt camp låter också awesome!

Japp, ska gå shuttlebussar därifrån direkt till området, och om inte så går det ju alltid vanliga bussar eller tåg in till nürburg-centrum, inte så stort avstånd mellan koblenz-nürburg
Citera
2011-05-17, 09:58
Medlem
snjpzs avatar
Citat:

Enligt han jag pratat med, som bor i Tyskland och varit på festivalen flera år tidigare påstår att det går bussar från Koblenz. Vet inte vilken tid han sa dom började gå, men mitt på dagen onsdagen.

Om nu mot all förmodan buss inte skulle gå, så är inte avståndet Koblenz - Nürburg någon extrem sträcka. Då får man väl dra ihop ett gäng som väntar på busstationen för att hyra en taxi eller dylikt.
Men det ska inte behövas, shuttle-buses skall gå från Koblenz på onsdagen.
Citera
2011-05-17, 17:12
Medlem
Indianas avatar
Då är hela resan bokad, Helsingborg-Malmö-Berlin-Düsseldorf-Koblenz-Nürburg. Sjuk omväg men skönt att slappa på en buss iaf och man får se lite av Tyskland (:

Men detta skandi. camp, är det i den lilla zonen norr om festivalområdet? http://assets.rock-am-ring.com/2011/...2011-04-19.pdf
Citera
2011-05-17, 21:50
Medlem
Citat:
Då är hela resan bokad, Helsingborg-Malmö-Berlin-Düsseldorf-Koblenz-Nürburg. Sjuk omväg men skönt att slappa på en buss iaf och man får se lite av Tyskland (:

Men detta skandi. camp, är det i den lilla zonen norr om festivalområdet? http://assets.rock-am-ring.com/2011/...2011-04-19.pdf

Coolio pistoolio, vi får väl kanske styra upp nå flashbackare och ta en öl med varann på bussen/en bar i koblenz/whereever :}

Hmm... står ju D-sektionen, så är väl antingen norr eller öst på den där kartan? haha. Har ingen aning, har själv aldrig varit där iallafall ;D
Citera
2011-05-18, 20:29
Medlem
Vore jävligt najs att styra upp ett par pils på campingen med lite flashbackare!

Jag och min polare brukar bo på D0....vart tänkte ni andra hänga?

16 dagar kvar nu...
Citera
2011-05-19, 00:16
Medlem
snjpzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonyluxor
Vore jävligt najs att styra upp ett par pils på campingen med lite flashbackare!

Jag och min polare brukar bo på D0....vart tänkte ni andra hänga?

16 dagar kvar nu...

Vore riktigt nice att styra upp ett gäng öl med andra Flashbackare.
Inte den blekaste vilken sektion på campingen vi ska hänga på, aldrig varit på RaR tidigare. Men ifall det blir en liten FB-träff så kan man ju mötas upp på D0 om inte annat.

Dra iväg ett PM så kan man försöka styra upp något!
Citera
2011-05-19, 10:33
Medlem
Vi är två tjejer som ska dit för första gången, flyger från göteborg till frankfurt hahn, mot koblenz o sen hoppas jag vi lyckas hitta dom där shuttle bussarna. nån som har nån aning om vart ifrån koblenz dom åker? typ någon centralstation?

är det nån som varit där tidigare år som vet hur det är med camping platser o vilken del som är grymmast? räknar med att vara där onsdag eftermiddag typ!
Citera
2011-05-19, 13:07
Medlem
snjpzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DezMoines
Vi är två tjejer som ska dit för första gången, flyger från göteborg till frankfurt hahn, mot koblenz o sen hoppas jag vi lyckas hitta dom där shuttle bussarna. nån som har nån aning om vart ifrån koblenz dom åker? typ någon centralstation?

är det nån som varit där tidigare år som vet hur det är med camping platser o vilken del som är grymmast? räknar med att vara där onsdag eftermiddag typ!

Bussarna ska gå från en stor bussplats typ, vid centralstationen. Ska finnas ett kreditinstitut som heter Sparda Bank där folk tydligen brukar stå i klunga och vänta på bussarna. Så det ska inte vara några problem att hitta säger han, man är inte ensam som ska åka med bussarna.
Det är den informationen jag har fått i alla fall, har personligen inte varit där. Bara snackat med en tysk kille som brukar besöka festivalen.

Vilka camping platser som är grymmast kan jag inte svara på, men ska tydligen vara någon sektion där skandinaver brukar bo på, finns någon länk postat i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in