2011-04-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indiana
Jag blev sjukt nöjd när jag såg banden, och sen är ju storleken på festivalen en sak i sig. Någon som varit där tidigare och kan dela med sig av lite roliga erfarenheter? Vad ska man tänka på osv.

Ett tips är iaf att dricka mycket vatten. Har aldrig varit där men varit på andra festivaler i sverige och många får vätskebrist. Jag fick det på peace and love -09, kunde fan itne röra mig samt att jag kräktes blod, var fucked...
Citera
2011-05-07, 11:33
Medlem
Rar är helt klart den bästa festivalen jag varit på!

Åker ner tillsammans med en polare för fjärde året på raken! Campingen, området, stämningen, partyt är helt sinnessjukt bra!

Tveka inte att åka ner, värt varenda spänn!

// Sonyluxor
Citera
2011-05-09, 20:06
Medlem
Nice! Jag åker ner till Rock Am Ring första gången nu i år. Kommer kunna komma ifrån jobbet på tisdag. någon som ska åka bil ner dit då eller hur tar folk sig dit?
Citera
2011-05-10, 01:05
Medlem
snjpzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyKiddo
Nice! Jag åker ner till Rock Am Ring första gången nu i år. Kommer kunna komma ifrån jobbet på tisdag. någon som ska åka bil ner dit då eller hur tar folk sig dit?

Första gången för mig också! Ska bli riktigt kul, otroligt taggad! Börjar ju faktiskt närma sig nu också.

Jag flyger, från Arlanda - Dusseldorf, sen blir det tåg från Dusseldorf till Koblenz ( stavning? ) och därefter blir det shuttle-bus till ringen. Lite omständigt kanske, men det blir spännande.
Flyget från Arlanda går den 31/5, alltså tisdag. Sen öppnar campingen, som jag förstått det 1/6.
Citera
2011-05-10, 01:10
Medlem
Indianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyKiddo

Tar buss ner, första gången för mig också. Åker Swebus mellan Helsingborg-Berlin och sen från Berlin till Nürnberg med BERLIN LINIEN BUS.
Citera
2011-05-10, 17:34
Medlem
Citat:
Tar buss ner, första gången för mig också. Åker Swebus mellan Helsingborg-Berlin och sen från Berlin till Nürnberg med BERLIN LINIEN BUS.

Du åker alltså till Rock-Im-Park? Det ligger i Nürnberg. Rock-Am-Ring ligger i Nürburg... 2 olika ställen.
Citera
2011-05-10, 18:53
Medlem
Indianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketpulver
Du åker alltså till Rock-Im-Park? Det ligger i Nürnberg. Rock-Am-Ring ligger i Nürburg... 2 olika ställen.

Du skämtar med mig? Jag har köpt biljett till Nürnberg.. helvete! Varför gör man två städer med så lika namn? Korkade tyskar!

Edit: Varför hittar jag inte staden/stället där Rock am Ring är på Berlin Buss..? Ligger någon stad i närheten?
Senast redigerad av Indiana 2011-05-10 kl. 18:56.
Citera
2011-05-10, 19:24
Medlem
Indianas avatar
Sitter nu på en biljett från Hbg-Berlin, hur tar jag mig smidigast till Rock am Ring därifrån? Tacksam för snabbt svar.
Citera
2011-05-10, 19:48
Medlem
snjpzs avatar
Citat:
Du skämtar med mig? Jag har köpt biljett till Nürnberg.. helvete! Varför gör man två städer med så lika namn? Korkade tyskar!

Edit: Varför hittar jag inte staden/stället där Rock am Ring är på Berlin Buss..? Ligger någon stad i närheten?

Nürnburg tror jag staden heter som ligger i närheten av ringen. Nürnburgring, där festivalen är, är väl egentligen en racingbana har jag fått för mig.
Jag kan vara helt ute och cykla eftersom jag inte varit där tidigare. Men det är så jag har fått för mig att det är i alla fall. Lättast att ta sig från Berlin dit antar jag är med tåg, Tyskland ska ha ett väldigt bra tågnätverk. Kolla på sidor som till exempel bahn.de eller liknande sida.

Sen får gärna någon med erfarenhet svara då jag kan ha helt fel. Men som sagt, det är vad jag fått för mig.
Citera
2011-05-10, 20:51
Medlem
Indianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snjpz
Nürnburg tror jag staden heter som ligger i närheten av ringen. Nürnburgring, där festivalen är, är väl egentligen en racingbana har jag fått för mig.
Jag kan vara helt ute och cykla eftersom jag inte varit där tidigare. Men det är så jag har fått för mig att det är i alla fall. Lättast att ta sig från Berlin dit antar jag är med tåg, Tyskland ska ha ett väldigt bra tågnätverk. Kolla på sidor som till exempel bahn.de eller liknande sida.

Sen får gärna någon med erfarenhet svara då jag kan ha helt fel. Men som sagt, det är vad jag fått för mig.

Tack för infon men tyvärr så skulle tåg kosta 1000 kr mer. Sitter nu på ett "presentkort" hos Berlin Buss.. måste ju gå buss turer någonstans i närheten av området?
Citera
2011-05-10, 22:08
Medlem
snjpzs avatar
Citat:
Tack för infon men tyvärr så skulle tåg kosta 1000 kr mer. Sitter nu på ett "presentkort" hos Berlin Buss.. måste ju gå buss turer någonstans i närheten av området?

Jag vet faktiskt inte, jag flyger till Dusseldorf. Sen åker jag tåg från Dusseldorf till Koblenz, och från Koblenz går det shuttle-buses direkt till området på onsdagen. Det är den info jag har fått från en tysk kille som varit på festivalen 4år i rad. Så kanske ta en buss från Berlin till Koblenz vore en idé för att sen ta en shuttle-bus direkt till området?
Citera
2011-05-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snjpz
Första gången för mig också! Ska bli riktigt kul, otroligt taggad! Börjar ju faktiskt närma sig nu också.

Jag flyger, från Arlanda - Dusseldorf, sen blir det tåg från Dusseldorf till Koblenz ( stavning? ) och därefter blir det shuttle-bus till ringen. Lite omständigt kanske, men det blir spännande.
Flyget från Arlanda går den 31/5, alltså tisdag. Sen öppnar campingen, som jag förstått det 1/6.

Sweet! Jag åker från Arlanda till Köln/Cologne och är framme på tisdag natt så jag tar tåget därifrån till Kobelenz och bussen därifrån mig till Nürnbergring och lära vara där på Onsdag förmiddag.
Läste nånstans på ett annat forum om ett Skandinaviskt Camp, nån som har nån koll på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in