2007-04-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pr3st
Vad hittar jag en shyst vattenpipa på nätet med bara en skang, söker öven kolbitar och den speciella tobaken -Tips på smaker?

Söker även en "guide" hur nman går tillvöga för att det ska vara riktigt gutt

det blir billigare att köpa i affär.
Citera
2007-04-23, 19:17
Medlem
Snackss avatar
Kan ju nämna att min pipa från Smoking-hookah kom till dörren imorse, snabbt från israel måste jag säga.

Ska testaröka den imorrn, var rätt liten men den är iaf tät.
Citera
2007-04-24, 10:54
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luudvig
Finns det någon nikotinfri vattenpipe"tobak" och i så fall var kan man handla det?
Bor i Stockholm.
Japp det finns! Vars det finns i stockholm däremot vet jag inte.
Se min post på sida 43 i den här tråden; http://flashback.info/showpost.php?p...&postcount=511

www.vattenpipan.com säljer soex tobaks och nikotinfri vattenpipstobak. Tyvärr så är dom svindyra men tobaken är god, iaf apelsin
http://www.shishapipe.net/ mkt billigare än svenska sidor och dessutom minst lika snabb mm, ingen tull heller eftersom det är från england(EU). Tex. får du en limpa där för 163kr medans samma kostar 290kr på vattenpipan.com
Citera
2007-04-24, 15:06
Medlem
Tja jag gick och köpte något kol som hette golden river undrade om det var sämre sorts kol eller av de bättre kolen?
Citera
2007-04-24, 15:40
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehhok
Tja jag gick och köpte något kol som hette golden river undrade om det var sämre sorts kol eller av de bättre kolen?
Tja! Det är ett snabbtändande kol som har en hinna av magnesium och liknande runt sig. Så innan du använder den så ska du vänta tills det slutat "fräsa" och all sån skit brunnit upp, annars kan det göra ont i halsen och smaka dåligt...

Annars så tycker jag att det är ett kol som funkar bra. Elda ordentligt under det bara så att det är riktigt illrött under när du lägger det på pipan, du kan också köra dubbla kol för att få riktigt fet rök, men undvik att lämna pipan en stund utan att röka med dubbla kol för då bränner du tobaken. Tycker att kolet är rätt bra faktiskt och om man låter den snabbtändande hinnan runt kolet brinna upp så känner man sällan nån bismak.
Citera
2007-04-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the baron
Tja! Det är ett snabbtändande kol som har en hinna av magnesium och liknande runt sig. Så innan du använder den så ska du vänta tills det slutat "fräsa" och all sån skit brunnit upp, annars kan det göra ont i halsen och smaka dåligt...

Annars så tycker jag att det är ett kol som funkar bra. Elda ordentligt under det bara så att det är riktigt illrött under när du lägger det på pipan, du kan också köra dubbla kol för att få riktigt fet rök, men undvik att lämna pipan en stund utan att röka med dubbla kol för då bränner du tobaken. Tycker att kolet är rätt bra faktiskt och om man låter den snabbtändande hinnan runt kolet brinna upp så känner man sällan nån bismak.

jag har prövat den kolen och den är inte bra. den bästa kolen är självklart den japanska kolen som finns i bara några turkaffärer.
Citera
2007-04-24, 19:51
Medlem
Angående vattenpipstobak

Sha, jag köpte nyligen en liten vattenpipa, jag tror jag har hajjat det mesta. Har läst flashbacks forum om och om igen, kollat så det inte är några läckor, använt folie med små hål i 10-15 st, tagit lagom tobak, kol på aluminium foliet, har användt iskallt vatten med isbitar i t.om. Jag har prövat den 4ggr men samma effekt hela tiden, någorlunda mycket rök men knappt någon smak. Jag undrar ifall det kan vara pga att det var dålig tobak, eller om det kan vara någon annan anledning? Snälla svara, är i behov att få röka lite härlig vattenpipa!
Citera
2007-04-24, 19:55
Medlem
Zairas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoppeG
Sha, jag köpte nyligen en liten vattenpipa, jag tror jag har hajjat det mesta. Har läst flashbacks forum om och om igen, kollat så det inte är några läckor, använt folie med små hål i 10-15 st, tagit lagom tobak, kol på aluminium foliet, har användt iskallt vatten med isbitar i t.om. Jag har prövat den 4ggr men samma effekt hela tiden, någorlunda mycket rök men knappt någon smak. Jag undrar ifall det kan vara pga att det var dålig tobak, eller om det kan vara någon annan anledning? Snälla svara, är i behov att få röka lite härlig vattenpipa!

har du testat att "elda" på kolen så den glöder ?

nej men seriöst, om tobaken blir gammal så brukar den bara bli stark.
och torr om man känner på den.
Är du helt säker på att den inte läcker någon stanns ? om den gör det, testa täppa igen med lite blött toa-papper. annars om du inte tror det är fel på pipan, så testa köpa nytt tobak. är väll ingen större förlust, penga mässigt
Citera
2007-04-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaira
har du testat att "elda" på kolen så den glöder ?

nej men seriöst, om tobaken blir gammal så brukar den bara bli stark.
och torr om man känner på den.
Är du helt säker på att den inte läcker någon stanns ? om den gör det, testa täppa igen med lite blött toa-papper. annars om du inte tror det är fel på pipan, så testa köpa nytt tobak. är väll ingen större förlust, penga mässigt

Ofc, har jag eldat på det så det glöder. Och ja jag har täppt för på de misstänkta ställerna det kan ha varit en läcka. Jag ska testa med att köpa ny tobak, men jag vill gärna veta om det kan vara pga av något annat?
Citera
2007-04-24, 20:44
Medlem
snoochriss avatar
Vad har du för smak på tobaken?
Citera
2007-04-24, 21:55
Medlem
Citat:

man ska ha tobaken i kylskåpet om du inte gör det...
Citera
2007-04-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ofc, har jag eldat på det så det glöder. Och ja jag har täppt för på de misstänkta ställerna det kan ha varit en läcka. Jag ska testa med att köpa ny tobak, men jag vill gärna veta om det kan vara pga av något annat?

kolla så att själva koppen sitter fast ordentligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in