2010-11-29, 21:58
Medlem
Hej hopp!
Jag har en snabb frga! Nr jag filmar med min iPhone och eftert ska lgga in resultatet i Movie Maker s saknar allt ljud. I videofltet syns video, men audiofltet r det bara tomt. Hur jag n frsker fr jag inte ljudet frn inspelningen att dyka upp i Movie Maker.

Uppenbarligen r det hr inte min starka sida. Nn som har tips eller en enkel lsning?

Tack p frhand!
Citera
2010-11-29, 22:11
Medlem
vonOlofs avatar
Du saknar codecs. Googla p ngot lmpligt codec-paket fr ditt operativsystem.

Fr bttre/snabbare svar br du nsta gng skriva vilken plattform du anvnder under Windows-familjerna, eftersom codec-rutinerna skiljer sig.
Citera
2010-11-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Du saknar codecs. Googla p ngot lmpligt codec-paket fr ditt operativsystem.

Fr bttre/snabbare svar br du nsta gng skriva vilken plattform du anvnder under Windows-familjerna, eftersom codec-rutinerna skiljer sig.

Frst och frmst, tack som fan!

Ok, till det viktiga. iPhonen r av modell 3Gs. Operativsystemet r Windows Vista. Jag har ven tv varianter av Movie Maker, 2.6 och 6.0

Tips p vilken typ av codec det kan handla om?
Citera
2010-11-29, 22:54
Medlem
vonOlofs avatar
Prva med till exempel detta paket:

http://www.softpedia.com/get/Multime...-Package.shtml

Se dock till att kra en kontrollerad installation, utifall att paketet vill lgga in en och annan toolbar i smyg. Dessa r sllan skadliga, men irriterande. Minns inte om paketet i frga hller p med sdant, men det r ju bara att kryssa bort om installationsprogrammet freslr sdant.

Edit: Jag ser nu att de redovisar sjlva att det r Bing Toolbar som lggs in om man kr snabbinstallation. Bara att kryssa bort vid avancerad installation.
Senast redigerad av vonOlof 2010-11-29 kl. 23:00.
Citera
2010-11-30, 00:35
Medlem
Installerade codec packet du rekommenderade. Men ingen skilland. Det r ljud p filerna om jag tittar p dom i vilken spelare som helst. Men inte i Movie Maker! Jag blir galen p snt hr

EDIT: Problemet verkar ligga i sjlva Movie Maker, fr det r enbart dr jag upplever det. Kan det stmma?
Senast redigerad av Gruilekzo 2010-11-30 kl. 00:47.
Citera
2010-11-30, 02:37
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruilekzo
Problemet verkar ligga i sjlva Movie Maker
Det programmet r det ju ingen som blir srskilt glad eller inspirerad av.

Frsk dra ner Sony Vegas frn lmplig piratsida, spelar ingen strre roll vilken version du hittar.

r det en vldigt gammal version heter den Sonic Foundry Vegas och inte Sony, men vad du n hittar s r det hstvgar bttre n Windows Movie Maker.

Codec-behov kan naturligtvis ven uppst med Vegas, men det tar du nr/om det dyker upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in