2013-12-03, 18:39
Medlem
Har sett att du haft stort intresse för aktien. Om jag inte varit så ingift i Starbreeze hade jag ökat i Easyfill. Tyvärr har Starbreeze minskat som fan så jag ligger massa minus och vägrar sälja. Nu får det gå som det går Däremot tror jag att Easyfill har en lysande framtid framför sig. I teorin, så länge de plasthyllorna blir standard, så går de i vinst på bara det. Sedan får man ju hoppas att fler företag får upp ögonen för hyllorna.

En vän till familjen var och snackade med VDn. Efter det köpte han aktier i bolaget direkt. Om jag får fråga, hur många aktier äger du och till vilket GAV?

Mvh,
Ish
Citera
2013-12-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ishmeister
Har sett att du haft stort intresse för aktien. Om jag inte varit så ingift i Starbreeze hade jag ökat i Easyfill. Tyvärr har Starbreeze minskat som fan så jag ligger massa minus och vägrar sälja. Nu får det gå som det går Däremot tror jag att Easyfill har en lysande framtid framför sig. I teorin, så länge de plasthyllorna blir standard, så går de i vinst på bara det. Sedan får man ju hoppas att fler företag får upp ögonen för hyllorna.

En vän till familjen var och snackade med VDn. Efter det köpte han aktier i bolaget direkt. Om jag får fråga, hur många aktier äger du och till vilket GAV?

Mvh,
Ish

Hur mycket och vilket kurs jag har förstår jag inte vad det har med saken att göra?
SÅ jag väljer att ej svara. Allt jag vill göra är att informera om företaget och ge folk tips och chans att köpa sig in i ett företag jag tror på.
Mvh
Citera
2013-12-05, 14:43
Medlem
"EasyFill
EasyFill ABs (publ) företrädesemission övertecknad (Aktietorget)
2013-12-05 12:38

-"Efter många års arbete med stora kostnader nedlagda har EasyFill färdiga produkter klara för försäljning i stora delar av världen. Bolagets kunder har tålmodigt väntat på de nyutvecklade hyllorna i plast därför är det ytterst glädjande att bolaget tillförts kapital för att vi skall kunna fullfölja våra planer med lansering av våra patenterade revolutionerande RotoShelf TM produkter, som reducerar svinnet, ökar försäljningen och minskar påfyllningstiden där marknaden är stora delar av världen" säger Håkan Sjölander, VD för EasyFill AB.

Företrädesemissionen övertecknades och omfattade 3 732 028 aktier, varav 162 040 A-aktier och 3 569 988 B-aktier. Dessutom har styrelsen idag beslutat om övertilldelning, i enlighet med tidigare kommunicerad information. Övertilldelningsutrymmet tas i anspråk med 92 430 B-aktier. Genom företrädesemissionen inklusive övertilldelningsoptionen ökar EasyFills aktiekapital med 382 504,10 kr till 4 860 937,90 kr.

De aktieägare som erhåller tilldelning av aktier utan stöd av teckningsrätter kommer att erhålla avräkningsnotor under v. 49, där tilldelat antal aktier samt betalningsinstruktioner framgår, beräknad likviddag är den 10 december.

Eyer Fondkommission AB har varit finansiell rådgivare till EasyFill AB i samband med nyemissionen.

För ytterligare information kontakta: VD Håkan Sjölander 070 59 444 6, hakan.sjolander@easyfill.se, marknadschef Jens Nisu 070 660 54 82 jens.nisu@easyfill.se"

Företrädesemissionen övertecknades alltså och folket tror verkligen på företaget och produkten.
Säger samma sak som förr, ser fram emot 2014.

Mvh
Citera
2013-12-05, 16:33
Medlem
Var bara nyfiken. Tänkte mest för att få en uppfattningen om när du fått upp intresset för företaget. Kanske kan du svara på det? Men du behöver ej.

En fråga Smyger, har själv köpt aktier i Easyfill, men som ny inom aktier så har jag missat lite vad nyemissionen innebär. Skulle jag ha tecknat något för att ta del, eller gör jag det automatiskt? Vad innebär det för mig helt enkelt? Som en som tror på företaget så hoppas jag att jag inte missat något positivt nu.
Citera
2013-12-05, 16:42
Medlem
Citat:
Var bara nyfiken. Tänkte mest för att få en uppfattningen om när du fått upp intresset för företaget. Kanske kan du svara på det? Men du behöver ej.

En fråga Smyger, har själv köpt aktier i Easyfill, men som ny inom aktier så har jag missat lite vad nyemissionen innebär. Skulle jag ha tecknat något för att ta del, eller gör jag det automatiskt? Vad innebär det för mig helt enkelt? Som en som tror på företaget så hoppas jag att jag inte missat något positivt nu.

Har ägt aktier i företaget sedan 2010 och har ett GAV på ca 1.70.

Att läsa infon som företaget skickar ut get dig en mycket bra uppfattning på vad dem gör, vad dem behöver pengar till och hur du kunde ta del av emissionen.

Här har du två länkar jag tycker du borde läsa igenom noggrant:
http://www.aktietorget.se/pressdocs/enjoygroup/documents/memorandum%202013.pdf
http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=67340

Läsa igenom dem, men ja, du var tvungen att aktivt delta i emissionen.
Citera
2013-12-05, 16:59
Medlem
Ok, har läst igenom och jag ser att jag missade det tåget. Men jag förstår ej riktigt, vad innebär detta för mig?
Citera
2013-12-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ok, har läst igenom och jag ser att jag missade det tåget. Men jag förstår ej riktigt, vad innebär detta för mig?

Det innebär ingenting för dig, du missade bara chansen att teckna aktier för 3.0kr, vilket är under dagens kurs. Det är allt.
Citera
2013-12-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smyger
Det innebär ingenting för dig, du missade bara chansen att teckna aktier för 3.0kr, vilket är under dagens kurs. Det är allt.

Ok då får vi fortsätta ligga lugna i båten tills något nytt händer. De kommer ju med lite roliga nyheter lite då och då! Lycka till på resan!
Citera
2014-01-06, 17:20
Medlem
2014 börjar dra igång, och nu bör det börja hända saker.

Att binda avtal och kunder tar som sagt tid och iom att det varit jul och nyår så bör man inte förvänta sig ett pm nu direkt i veckan (men man kan ju alltid hoppas).

Som man förstått av vad Håkan och Jens skrivit så håller dem kontakt med en hel del kunder, vilket bidrar till att komma överens, skriva avtal, skriva offerter etc etc etc.
Man har lätt för att vara ivrig och tro att allt ska hända nu nu nu, men allt tar sin tid.

Ser fram emot nästa Pm och hoppas precis samma sak här som med Biotec Pharmacon att jag hjälp någon med information och tips om ett bolag med riktigt stor chans till framgång.

Lycka till.

Mvh
Citera
2014-01-06, 22:07
Medlem
Hej alla Easyfill anhängare :-)

Jag får önska alla en God fortsättning

Jag har tidigare vid ett par tillfällen varit inne och följt er diskussion om Easyfill och tänkte nu själv skriva lite om mina tankar om bolaget. Jag har ägt aktien ganska länge och har varit övertygad från Dag 1 att Rotoshelf kommer slå igenom, av olika anledningar så har det dragit ut på tiden(Man fick patentintrång från Frigoglass, Klimasan hade ensam avtal, men höll inte vad man lovade, samt att man valde fel material till hyllorna, plåt ist för som nu då dessa tillverkas i plast.)

Om vi kollar på var bolaget är idag och vad som ligger framför oss. Först vill jag bara förtydliga att iom att Easyfill själva kommer tillverka plasthyllan och sälja dessa till kunderna så slipper de skriva massa krångliga avtal, man kan kortfattat säga att Easyfill kommer vara försäljare av plasthyllor och i priset för plasthyllan kommer även Easyfill´s vinst finnas( ca 60-70% av slutpris till kund är täckningsbidraget)

Man skriver i Memorandumet att deras försäljningsprognos för 2016 är 100 miljoner kronor inkl Enjoy Sales som är Easyfill´s dotterbolag, Enjoy Sales omsätter ca 25-30 miljoner per år, Man har förhållandevis låga fasta utgifter, så om vi räknar på att omsättningen från hylldivision då bör landa på 70 miljoner 2016, vi vet att en plasthylla säljs för 160 kr och att den kostar 50 kr att tillverka, då har vi 110 kr i differens. Gör man det enkelt för sig så blir det 437,500 st hyllor(70 miljoner/160 kr)
437,500 st * 110 kr = 48,125,000 kr, tittar man på tidigare kostnadsmassa och tar i lite för div utgifter som lär koma, så som mässor, ny personal, marknadsföring, etc. vi säger 8 miljoner, då har vi 40,125,000 kr / 0,78(bolagsskatt) = 31,297,500 kr så delar vi det med antal aktier som är ca 48,610,000 st, då får vi 0,64 och på det sätter vi ett P/e tal på 30( jag vet att de är högt p/e tal, men om bolaget får den snurr på affärerna som förespeglats så kommer bolaget få en unik tillväxt takt.
0,64*30 = 19,2 kr per aktie få jag fram då, så 2015 skall alltså Easyfill med dessa prognoser stå i 19 kr.

Detta är min kalkyl och mina siffror som jag får fram när jag räknar på Easyfill, ta ej detta som någon köprekommendation.

En sak Håkan nämnde på en av träffarna inför emissionen va att när de ställde ut på mässan i Usa tillsammans med Hill-Phoenix så kom en av de högsta inköpscheferna för Walmart förbi och tittade och pratade med Håkan och han hade tydligen frågat hur fort Håkan kunde få över Rotoshelf för testinstallation, nu valde Håkan att vänta tills hyllorna i plast var färdiga sa han, men bara det att inköps Chefen på Walmart visade sådant intresse för produkten gör så man drömmer sig iväg.

Lycka till med era investeringar och läs på innan ni tar ert beslut:-)

/Renova
Citera
2014-01-16, 21:20
Medlem
Tack för ett bra inlägg renova. God fortsättning på dig också. Har varit med i ENJO/EASY ett tag nu, tyvärr köpte jag in mig lite dyrt. Tror dock mycket på bolaget och 3-4 kronor är lite, speciellt eftersom snurrhyllorna är så bra. Håkan är ett geni. Haha
Citera
2014-01-30, 18:47
Medlem
OJOJ spännande värre! Denna aktie kommer verkligen göra mig rik!
Längtar efter nästa PM och mer info när de är på mässan i Feb.

Passa på och köp medans den är billig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in