Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-20, 17:32
  #121
Medlem
Någon har köpt på en jävla massa aktier idag, insiders?
Citera
2011-07-11, 21:31
  #122
Medlem
Det har inte hänt så mycket de senaste veckorna, kanske har Håkan tagit semester precis som de flesta andra här i tråden?

Idag fick vi in en ny läskedryckskyl i livsmedelsbutiken där jag sommarjobbar. Jag funderade inte speciellt mycket på detta förrän jag gick förbi och fick syn på märkesdekalen på framsidan av kylen - Klimasan. Då jag vet att det är just Klimasan som tillverkar Enjoy Groups patenterade produkter så blev jag givetvis både förvånad och förväntansfull - efter en snabbkoll så såg jag att det var en RotoShelf och efter en närmare inspektion hittade jag också ett litet Enjoy-klistermärke, mycket trevligt!

Även om ett kylskåp hit eller dit knappast påverkar rörelseresultatet i någon större utsträckning är det kul att hitta Enjoys produkter ute i butikerna - det om något är väl ett bevis på att produkterna går att sälja och att det finns ett intresse av att köpa dem.

Gick givetvis direkt till chefen och gratulerade honom för ett gott köp. Skall passa på att titta närmare på snurrfunktionen i övermorgon.

I all välmening,
Realiserad
Citera
2011-07-14, 21:29
  #123
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Det har inte hänt så mycket de senaste veckorna, kanske har Håkan tagit semester precis som de flesta andra här i tråden?

Idag fick vi in en ny läskedryckskyl i livsmedelsbutiken där jag sommarjobbar. Jag funderade inte speciellt mycket på detta förrän jag gick förbi och fick syn på märkesdekalen på framsidan av kylen - Klimasan. Då jag vet att det är just Klimasan som tillverkar Enjoy Groups patenterade produkter så blev jag givetvis både förvånad och förväntansfull - efter en snabbkoll så såg jag att det var en RotoShelf och efter en närmare inspektion hittade jag också ett litet Enjoy-klistermärke, mycket trevligt!

Även om ett kylskåp hit eller dit knappast påverkar rörelseresultatet i någon större utsträckning är det kul att hitta Enjoys produkter ute i butikerna - det om något är väl ett bevis på att produkterna går att sälja och att det finns ett intresse av att köpa dem.

Gick givetvis direkt till chefen och gratulerade honom för ett gott köp. Skall passa på att titta närmare på snurrfunktionen i övermorgon.

I all välmening,
Realiserad

Tack för svaret, alltid välkommet! Det är som du säger, många som stämplar ut innan sommaren och bara kopplar ifrån allt med börsen och göra fram till aug/sept, då drar det igång igen =)
Citera
2011-07-16, 16:24
  #124
Medlem
http://redeye.se/analys/userreport/e...miljardmarknad

nyuppdaterad och mycket läsvärt!

Trevlig sommar och semester på er!
Citera
2011-07-27, 22:44
  #125
Medlem
Efter många dagars döende handel har aktien vaknat upp vid liv.
Snart ser vi nog högre nivåer.
Citera
2011-08-05, 14:05
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xviggo
Efter många dagars döende handel har aktien vaknat upp vid liv.
Snart ser vi nog högre nivåer.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser detta.
Har ni sålt? Tror ni aktien stiger självmant när det lugnar ner sig i USA/Europa? Om inte, hur många positiva PM krävs det för att hämta hem denna bamsedipp?
Själv har jag inte gjort någonting, det får bära eller brista.
Kram på Er
Citera
2011-08-05, 21:28
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser detta.
Har ni sålt? Tror ni aktien stiger självmant när det lugnar ner sig i USA/Europa? Om inte, hur många positiva PM krävs det för att hämta hem denna bamsedipp?
Själv har jag inte gjort någonting, det får bära eller brista.
Kram på Er

jag har kvar mitt innehav. jag har dock bara ca 10 % av depån i enjo, har försökt skifta över mer men allt annat går sakta åt helvete, så nu vill man inte ta förlusten(även om enjo är kraftigt rabatterad så är även allt annat det - synd för oss som inte ligger likvida)
Citera
2011-08-05, 23:12
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser detta.
Har ni sålt? Tror ni aktien stiger självmant när det lugnar ner sig i USA/Europa? Om inte, hur många positiva PM krävs det för att hämta hem denna bamsedipp?
Själv har jag inte gjort någonting, det får bära eller brista.
Kram på Er

1. Jag har Enjoy Group långsiktigt i min portfölj - tänker inte sälja förrän om 5 år.
2. Jag vet att marknaden skulle ner, jag sålde hälften av mitt innehav. Dessa pengar ligger nu på mitt sparkonto.
3.Avvaktar och gnuggar händerna, ligger fortfarande mycket + på Enjoy och tänker definitivt köpa in mig mera på mina sattna nivåer.

Om man är långsiktig så spelar inte dessa dippar roll, jag har hittat min guldklimp och kommer behålla den tills tiden är mogen
Citera
2011-08-08, 13:42
  #129
Medlem
redbullzs avatar
Som ni kan läsa ovan i tråden sålde jag av vid 3,70 men fortfarande rätt säker på att Enjoy kmr vända trots de enorma sjunkningarna som skett, frågan är när man ska gå in igen?
Citera
2011-08-08, 15:15
  #130
Medlem
Har samma funderingar som dig redbullz.
Jag har börjat bli mer och mer intresserad för Enjoy och undrar om det är dags att hoppa på nu, eller ska man försöka ha is i magen å se ifall den sjunker ytterligare?
Ser ju grym potential i företaget!
Citera
2011-08-08, 17:01
  #131
Medlem
Undrar hur länge man kan vänta innan man köper in sig i dem.
Citera
2011-08-10, 10:51
  #132
Medlem
Har suttit stilla nu under fallet, och passar nu på att köpa på mig mer då kursen är otroligt låg och i slutet av denna månad har vi rapport som jag tror kommer vara enjoys bästa någonsin!

Passa på tappra soldater, för detta är ett bra köpläge.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback