Citat:
Ursprungligen postat av
BadBoyD
Eftersom det är bevisat att tobak me sina 2000 direkt skadliga kemiska ämnen är farligare än samtliga sorters cannabis, så borde d ju säljas "hampa-pinnar" me väldigt låg THC-halt istället, detta skulle ju dels vara mycket nyttigare å dels vara milt rogivande! Håller ni inte me?

Du tar för givet att folk i störst utsträckning röker sin egenodlade tobak? Isf. varför antar du detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ollonbo
Bumpar tråden.
Satt lite tobaksfrön i början av mars och planterade ut dem i juni.
Nästa år kommer jag börja senare för de tog sig lite för bra.
Tyvärr gick sniglarna lite hårt på vissa plantor men de som klarade sig har växt bra.
De största är över 2m i dag (Ingen vattning eller rensning gjord)
Skördar minst 50 blad i veckan nu stora som rabarberblad och hängs på tork.
Tänker göra snus på dem.
Tänker låter dem torka så de är torra men även om inte allt är kruttorrt så tänkte jag köra tobaken i ugnen och göra snus på dem.
Någon som gjort samma och har tipps hur och när man maler dem.
Sniglarna är ett helvete.
Kompostera inte gräs och annat bös för nära odlingen (sniglarna trivs med att bo där). Sprid snigelgift runt odlingen och döda sniglar manuellt när dom kryper fram framåt kvällen.. Pannlampa och saltkar räcker som utrustning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anden i kroppen
Någon som kan upplysa mig om hur det kommer sig att det är fullt lagligt att odla tobak, men att odla hampa ger fängelsestraff?
Kan det ha att göra med vilka substanser som är lagliga att inneha och konsumera?
Man får tillverka eget vin, men inte heroin. Vad märkligt