• 1
  • 2
2010-11-29, 10:36
Bannlyst
Jag har hört att wella hårfärg är bra! Har någon testat det?? Vill ha guldblont som på bilden http://www.oceanup.com/legacy/2009/0...or-swift-2.jpg Det verkar svårt att få det! Gick till frisyören men dem sa att jag hade blekt för mycket har ganska blont redan så dem vägrade färga det! Dem sa att det skulle gå av!
Citera
2010-11-29, 10:39
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duni
Jag har hört att wella hårfärg är bra! Har någon testat det?? Vill ha guldblont som på bilden http://www.oceanup.com/legacy/2009/0...or-swift-2.jpg Det verkar svårt att få det! Gick till frisyören men dem sa att jag hade blekt för mycket har ganska blont redan så dem vägrade färga det! Dem sa att det skulle gå av!

Lyssna på frisören!!!!! Blonderat hår är väldigt känsligt och blonderat hår som blonderas igen blir så klart ännu känsligare. Låt håret vila. Det du kan göra är att använda en färginpackning. Revlon har blonda nyanser som oxå kommer att få håret att må bättre just för att det är en inpackning.
Citera
2010-11-29, 10:48
Medlem
givemefives avatar
Frisörer säger alltid att håret ska gå av för minsta lilla. Strunta i dem och köp en bra färg. Så länge du inte är svarthårig och vill bli blond så borde det gå bra.

Bästa färgen är MOOD blonde! den är väldigt billig också. Wella är inte så bra.
Citera
2010-11-29, 13:17
Medlem
TIOROPPAROCHENAK4s avatar
Eller så går du till frisören och minimerar risken att få gult och slitet skabbigt blont hår. Personligen kan jag tycka att det absolut fulaste som finns är nerbitna naglar och hemmablonderat slitet hår som gått av här och där. Du gör ju naturligtvis som du vill men det vore ju synd om ditt hår skulle bli förstört.
Citera
2012-01-25, 02:42
Medlem
softshimmers avatar
Citat:
moods blonderingar är absolut bäst! men ännu bättre är det att avfärga håret. mycket starkare än blondering har jag egen erfarenhet av! finns på dom flesta affärerna där man kan köpa hårfärg.
Citera
2012-01-25, 02:45
Medlem
Psyko Dads avatar
Det går ju numera att färga håret ljusare & det sliter väl inget.
Klart det inte blir vitt/mkt ljust men det fräschar ju upp en del.
Citera
2012-01-25, 03:48
Medlem
StylistChrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Det går ju numera att färga håret ljusare & det sliter väl inget.
Klart det inte blir vitt/mkt ljust men det fräschar ju upp en del.

Allform av kemisk process sliter på håret och det finns inget sätt att ljusa upp håret på som inte sliter på håret.
Citera
2012-01-25, 03:49
Medlem
StylistChrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softshimmer
moods blonderingar är absolut bäst! men ännu bättre är det att avfärga håret. mycket starkare än blondering har jag egen erfarenhet av! finns på dom flesta affärerna där man kan köpa hårfärg.

Avfärgning är samma sak som blekning, oftast mycket mildare då det är utspätt med vatten eller lägre väteperoxid.
Citera
2012-01-25, 03:54
Medlem
StylistChrizs avatar
Citat:

Om du redan är blond så tycker jag det är onödigt att ljusa upp ditt hår ännu mer. Vill du ha som på bilden så är det slingor som gäller med toning eller lätt färg..
Citera
2012-01-25, 23:30
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StylistChriz
Allform av kemisk process sliter på håret och det finns inget sätt att ljusa upp håret på som inte sliter på håret.
Mjo men sen jag färgar mig ljusare än att bleka det så jag har jag fått betydligt bättre yta på hårståna.
Citera
2012-01-26, 00:14
Medlem
StylistChrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Mjo men sen jag färgar mig ljusare än att bleka det så jag har jag fått betydligt bättre yta på hårståna.

Ljusarefärgning är skonsammare än blekning, men blekning och ljusarefärgning är två helt olika produkter. Därför brukar man rekommendera ljusarefärgning, men även det är slitsamt på håret.
Citera
2012-01-26, 00:20
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StylistChriz
Ljusarefärgning är skonsammare än blekning, men blekning och ljusarefärgning är två helt olika produkter. Därför brukar man rekommendera ljusarefärgning, men även det är slitsamt på håret.
Fungerar bra för mig, Lätt att göra hemma & kostar en hundring ist för att slinga sig hos frisören för en tusenlapp & det känns som sagt inte lika frissigt efteråt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in