• 1
  • 2
2010-11-27, 16:35
Medlem
Jag har en hp-laptop, ca 3 år gammal. Nu har den på nåt sätt somnat in, pratade med Siba som sa att jag skulle köpa återställningsskivor från hp och nu damp dem ner i brevlådan.
Men det händer ingenting? Det är 3 st olika skivor, ingen fungerar. Jag har försökt starta den i felsäkert läge, tryckt både f10, f11 och f8 vid uppstart men ingenting funkar!
Den startar bara upp - blir helt svart med ett litet understräck i vänstra hörnet..
Någon som kan hjälpa mig?!

Tack på förhand!
Citera
2010-11-27, 17:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du ställt in boot-ordningen under Bios?

Leta upp under menyn där du har CD/DVD, lägg detta som första val.
Citera
2010-11-27, 17:57
Medlem
Har du kopplat in något utan på? USB kablar/prylar mm som kan störa?

Ta bort batteriet och ström kabeln en stund innan du försöker igen UTAN batteriet.
Citera
2010-11-27, 19:31
Medlem
Jag får inte upp någon meny över huvudtaget, varken med eller utan cd-skiva... så hur jag jag då? ;S

Nej jag har inget inkopplat alls, men måste ha strömkabeln i för batteriet är kasst.

Tack för svar
Citera
2010-11-27, 19:55
Medlem
Testade att ta ut det kassa batteriet och köra med strömkabeln bara och nu verkar det funka!
Recovery manager kom fram och nu jobbar den på som bara den.

Tack så hemskt mycket, så jobbigt när
svaret finns mitt framför näsan på en haha
Citera
2010-11-27, 20:03
Medlem
hektoliters avatar
Det känns ju som en rätt random pryl att ta ut batteriet, hur kommer det sig att detta hjälper i det här läget?
Citera
2010-11-27, 20:14
Medlem
Jag har faktiskt ingen aning, tyckte det lät jäkligt skumt också men det funkade!?
Citera
2010-11-27, 21:34
Medlem
Vet bara batteriet kan blockera precis som det mesta man kopplar in utanför.

Ta bort strömkabeln en stund var för ett annat fel där datorn ibland kan fastna i något läge.
Senast redigerad av panpo98 2010-11-27 kl. 22:14.
Citera
2010-11-27, 21:43
Medlem
Tack så hemskt mycket panpo98, du gjorde min kväll!
Citera
2010-11-28, 02:20
Medlem
hektoliters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Vet bara batteriet kan blockera precis som det mesta man kopplar in utanför.

Ta bort strömkabeln en stund var för ett annat fel där datorn ibland kan fastna i något läge.

Ok, kan vara bra att veta.
Citera
2010-11-28, 12:03
Medlem
Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta också;
recovery manager kom upp och den började installera, det stog något i stil med "ta INTE ur strömkabeln medans du installerar" och det kan jag ju ändå inte göra för batteriet är ju heldött, plus att jag nu inte hade något batteri i.
Då var det givetvis ett klantarsel som snubblade på kabeln och ryckte ur den, datorn dog mitt i installationen..
Nu verkar den inte veta om den är färdig med installationen eller ej? Försöker stoppa i skivan igen, den påbörjar en ny installation, men säger sedan "Fel: 1005, kontakta hp support" ?
Har jag ingen skiva i så försöker den starta sig, men säger tillslut error och startar om sig igen, så det blir samma om och om igen...

Snälla hjälp!!
Citera
2010-11-28, 13:11
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cimpa
Nu verkar den inte veta om den är färdig med installationen eller ej? Försöker stoppa i skivan igen, den påbörjar en ny installation, men säger sedan "Fel: 1005, kontakta hp support" ?
Har jag ingen skiva i så försöker den starta sig, men säger tillslut error och startar om sig igen, så det blir samma om och om igen...

Det underlättar om du berättar vilket operativ du försöker installera. Det finns ett "formattera" alternativ om man letar lite som då tömmer hårddisken på ALL gammal information.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in