Hej, jag har en dator som har ett antal år på nacken. Förra veckan så bara dog den, och vägrade starta upp igen, det var alltså ingen ström alls. Så köpte ett nytt nätaggregat och nu startar datorn, men nu är det inte problemet.
Det är så att när jag försöker boota datorn från hårddisken som fungerade innan, så kommer jag till att välja "Start windows normally, Safemood, safemood prompt" etc. När jag väljer att starta den normalt då händer absolut ingenting, det står inget alls. När jag väljer något av safemood-alternativen så rasslar det fram en massa filer såsom olika drivers etc men den stannar alltid på en som slutar på mup.sys och där kan jag inte göra någonting och kan inte komma till t. ex någon recovery eller liknande.
När jag försöker boota från cd-läsaren som fungerar med en windows xp skiva så kommer den klassiska blåa skärmen där skivan laddar en massa filer, men den stannar bara helt tvärt på "starting up windows", har testat att ha på datorn flera timmar där men det händer absolut ingenting.
Vad gör jag nu? För jag hittar inga andra alternativ och söker er hjälp! Tack på förhand alla!
För ett veta lite mer om datorns skick, boota upp på en MEMTEST86+ CD/USB så ser du om minne, cpu och moderkort är någorlunda friska. Prova även att köra en Ubuntu LIVE-CD så testar du även grafiken och kan kika om hårddisken ser okej ut - och isf kan du även säkerhetskopiera viktiga data från dina gamla hårddisk till extern disk eller USB mha av Ubuntu Live-CD.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!