Igår när jag skulle lägga mig efter 2 så märkte jag att jag hade ett missat samtal från någon jag inte kände igen. Samtalet inkom 22:29 så det kan ju knappast vara något som har med skolan att göra, inte heller kan det ju vara någon från Tandvården eller liknande (hade bokat tid där). Det är ett vanligt mobilnummer men grejjen är att det inte finns registrerat vare sig på eniro.se, hitta.se eller vemringde.se.
Hur kan jag få reda på vem som ringde? Jag menar, vem fan ringer halv elva en fredagkväll liksom? Det är ju inte någon av mina kompisar, familj eller lärare då jag har alla de som kontakter. Jag vill helst kolla upp vem det är innan jag ringer upp, så vet ni vart man kan få tag på vem som ringde?
Ring från någonting annat än din telefon, typ skype, telekiosk eller nåt och se vem som svarar. H*n kan ju inte veta vem det är som ringer om inte du säger nåt då.
Ring från någonting annat än din telefon, typ skype, telekiosk eller nåt och se vem som svarar. H*n kan ju inte veta vem det är som ringer om inte du säger nåt då.
Kan ju alltid testa ringa med dolt nummer? Kan de spåra det då? har kontantkort
"Hej jag heter Petter Niklasson och ringer från generic marketing. En vän till dig har uppgett bland annat ditt nummer i en tävling i vilken vi utvärderar en ny typ av marknadsföring. Du är den lyckliga vinnaren av en trisslott! Jag behöver bara ditt namn och din adress så kommer den på posten inom ett par dagar."
Antagligen blir personen glad över att ha vunnit och skiter i att det låter allmänt fishy, för mig funkade det trots att jag ringde halv elva en lördagkväll....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!