Hej, ska fatta mig kort. Jag har lyckats samla ihop 24'000:- som jag haft i bankfack tills nu. jag har insett att det är smartare att ha dom på banken eftersom det faktiskt finns lite ränta där trots allt...
för 6 dagar sen satte jag in 9000:- genom en insättningsautomat hos SEB. Jag undrar nu om jag kan sätta in resten av pengarna, alltså 15000 spänn i automaten redan efter några dagar? kommer de kontakta mig o fråga var jag fått pengarna ifrån lr nåt skit?
Kan nämna att jag är arbetslös och endast får aktivitetsstöd på 2400:- per månad eftersom jag praktiserar..
Hej, ska fatta mig kort. Jag har lyckats samla ihop 24'000:- som jag haft i bankfack tills nu. jag har insett att det är smartare att ha dom på banken eftersom det faktiskt finns lite ränta där trots allt...
för 6 dagar sen satte jag in 9000:- genom en insättningsautomat hos SEB. Jag undrar nu om jag kan sätta in resten av pengarna, alltså 15000 spänn i automaten redan efter några dagar? kommer de kontakta mig o fråga var jag fått pengarna ifrån lr nåt skit?
Kan nämna att jag är arbetslös och endast får aktivitetsstöd på 2400:- per månad eftersom jag praktiserar..
Gissar på att det bara säga att du har sparat i ett bankfack, eller får man inte spara pengar om man har Aktiviststöd?
..prova får du se..
Hade du satt in dem över disk s.a.s, så hade dom nog undrat.
Jag betalade en räkning i den storleken kontant över disk för lite sen, och fick då redogöra för var degen kom ifrån.
Det är praxis att vi måste fråga det, sa kassörskan.
Så var det inte förr, men efter Josefssons inslag om pengatvätt i UppdragGranskning för nåt år sedan så har de blivit mer nyfiknare på var cashen kommer ifrån. Det gäller också Forex och andra växlingskontor..
Dock kan du ju bara svara, att du sålt en sak, vunnit på lotto eller vad som helst. Ingen lär följa upp och kolla så det verkligen stämmer..
ah jaha vad bra skönt att dom har insättningsmaskin iaf, har ingen lust att förklara att jag har stoppat pengar i bankfacket istället för på banken :P får man ens ha pengar i bankfacket? :S
ah jaha vad bra skönt att dom har insättningsmaskin iaf, har ingen lust att förklara att jag har stoppat pengar i bankfacket istället för på banken :P får man ens ha pengar i bankfacket? :S
Folk har nog värre saker än pengar i bankfacken ..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!