2023-11-21, 15:38
Medlem
carminaburanas avatar
Tips och tips, men när de sålde köksredskap köpte jag en vanlig kockkniv för 59:90 av märket Ernesto, och den skiten har varit hur skarp som helst i nästan 2 år, använd dagligen. Det enda jag gör är att diska den och torka direkt efter användning.
Citera
2023-11-21, 16:11
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Tips och tips, men när de sålde köksredskap köpte jag en vanlig kockkniv för 59:90 av märket Ernesto, och den skiten har varit hur skarp som helst i nästan 2 år, använd dagligen. Det enda jag gör är att diska den och torka direkt efter användning.

Om det enda du gör är att diska och torka den förstår jag att den hållit sig skarp xD
Citera
2023-11-22, 16:48
Medlem
Kedoxs avatar
Lidl har något under det kryptiska namnet "viltragu" denna vecka.
Men vad är det till för? Ska man tänka ragu som i nåt köttfärsliknande som skall stekas? Skall det bres på mackan och ätas kall? Skall det vara ett tilltugg till annan mat?

Vad ska man ha det till.
Citera
2023-11-22, 18:59
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Lidl har något under det kryptiska namnet "viltragu" denna vecka.
Men vad är det till för? Ska man tänka ragu som i nåt köttfärsliknande som skall stekas? Skall det bres på mackan och ätas kall? Skall det vara ett tilltugg till annan mat?

Vad ska man ha det till.

Vad är det som är kryptiskt med ragu? Det värms och äts med t.ex. pasta eller gnocchi. Potatis eller ris funkar också.
Citera
2023-11-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jag måste förresten fråga ...

Bland Lids digra ostsortiment har de en mysko "Brännvinsost."
Jag gillar förvisso brännvinsost i vanlig fall, så om just det har jag inget att fråga om.

Men, den här brännvinsosten skulle tydligen vara marinerad i ... Dill ...
Visst, jag antar att det är akvavit de försökt gå efter (som kan vara bla dillkryddad).
Men ... ost?

Ost som smakat Dill ... ???
Kan det verkligen vara något?
Kanske om man har kaviar isf då, kanske.
Men, dillkaviar finns väl redan.

Varför kan de inte hålla sig vid den traditionella brännvinsosten istället.

Vem här har smakat denna nymodighet?
Vad äter ni den till isf - kokta kräftor vid kräftskivan ???
Kan skaldjur verkligen passa med ost?
Kräftor ska visst annars passa alldeles utmärkt med just brännvin. Kräftorna "Kräva" tydligen denna ädla dryck, vad jag förstått.

Isf har de ju lyckats slå alla kräftskivans flugor i en smäll, nästan.
Både brännvin och dill på en och samma gång.
Då är det ju bara kräftorna som saknas.

Är det deras brännvinsost av märket Smakriket som skall vara det?

Har provat den och det smakade inget nämnvärt med dill tyckte jag. var som en vanlig brännvinsost
Citera
2023-11-22, 19:38
Medlem
VoktorDodkas avatar
Märkte idag att next-colan ligger kvar på det nya höga priset 12.90:-/st plus pant, men en nyhet är att dom nu bara är på 1½ liter isf 2 liter, 25% mindre för samma pengar. Det är Lidl det.
Citera
2023-11-22, 20:30
Medlem
eldrattans avatar
Lidl chips för 12 spänn denna vecka (max 3 st per hushåll). Samt 2 st hammars julmust för 24. Frossa lugnt!
Citera
2023-11-22, 21:00
Medlem
webslaves avatar
Wasabi på tub har ökat i pris 50%, och samtidigt minskat mängden wasabi med fyra femtedelar, från 3.5% till 0.7%.
Det är Lidl det...
Citera
2023-11-23, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Märkte idag att next-colan ligger kvar på det nya höga priset 12.90:-/st plus pant, men en nyhet är att dom nu bara är på 1½ liter isf 2 liter, 25% mindre för samma pengar. Det är Lidl det.

Ja, jävlar du. Jag var förbi Lidl igår och köpte en flaska och noterade att priset var höjt. Ser nu efter din text att flaskan är 1,5 liter bara. Det reflekterade jag inte på igår. Vidrigt beteende från Lidl
Citera
2023-11-23, 21:47
Medlem
Julmjölken är årets höjdpunkt.
Citera
2023-11-24, 05:25
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Julmjölken är årets höjdpunkt.

Önskar helt klart att dom hade den året runt.
Citera
2023-11-28, 17:55
Medlem
persona.von.gratas avatar
Lidls deli-ostar håller generellt bra pris och kvalitet. Testa Tallegion, Gruyèren och St Agur. Ett päron, lite kex och valnötter till. Vardagslyx!

Korv- och charkutbudet är fantastiskt med svenska mått mätt. Hitta dina favoriter. Finns en del skräp också men testa dig fram.

Deras 25 kr "ta vara på" frukt och grönsakspåsar kan ha bra saker ibland. Störigt att dom är ställda EFTER kassorna. Men jag misstänker att det är för att visst klientel inte ska kunna fuskbygga sina egna 25-kr påsar.

Frysta köttbullarna har blivit klart sämre sen bytet till "Matvärlden". Den gamla sorten en favorit hemma när det skulle paniklagas en middag för egna och grannens ungar. Nu har vi slutat köpa.

Appen funkar men det var bättre förr när priserna var bra rakt igenom utan kuponger eller appar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in