2017-06-01, 11:06
Medlem
Jofs avatar
Måste ändra mig om den batteridrivna busk- och grässaxen. Testat den den några veckor nu - och den är ett litet behändigt verktyg för att hysa gräskanter och ta bort mindre buskskott. Lätt och lätthanterlig. Bara 99 kr tror jag den kostade.

Intressant med tipset om kängurukött. Värt att testa.
Citera
2017-06-01, 11:09
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Vi hittade förpackningar med struts och känguru-kött senast vi handlade på Lidl. Stekte upp dom idag och åt tillsammans med potatissallad och grönsaker. Fast köttet ligger i en rätt stor kartong är det små, små bitar man får, portionsförpackade i plast. Strutsköttet var grovt och lite trådigt, med bra köttsmak. Känguruköttet var fantastisk: mört och gott med bra viltsmak. 300 gram för 55 kronor styck är kanske lite väl dyrt men värt att prova om ni hittar det

~160kr/kg är ju inte så dyrt, det får man ju lätt betala för många styckdelar av nötkött.
Citera
2017-06-01, 12:56
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Nu: testdrucken. Håller med om att det är en habil vuxenläsk. Påminner om Trocadero och rakvatten, men lite mindre påträngande smak än vad det låter. Eftersmaken var först besk och sedan platt, vilket var lite konstigt. Det blir nog köp av fler flaskor, mycket också för att etiketten var kul och att 1 litersflaska var en riktigt bra storlek, så bra att jag nu börjat tycka att 1.5 liter är en riktigt dålig storlek i jämförelse.

Blir att köpa ett helt 6-pack idag.
Citera
2017-06-01, 17:21
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Vi hittade förpackningar med struts och känguru-kött senast vi handlade på Lidl. Stekte upp dom idag och åt tillsammans med potatissallad och grönsaker. Fast köttet ligger i en rätt stor kartong är det små, små bitar man får, portionsförpackade i plast. Strutsköttet var grovt och lite trådigt, med bra köttsmak. Känguruköttet var fantastisk: mört och gott med bra viltsmak. 300 gram för 55 kronor styck är kanske lite väl dyrt men värt att prova om ni hittar det

Jag trodde att dessa var del av ett tema. Jag köpte känguru-köttet mest på kul när det var med i reklambladet för någon månad sen (tror jag det var, under våren i alla fall). Håller med om att det var riktigt gott. Skulle definitivt kunna tänka mig att köpa det igen om det ingår i ordinarie sortiment.
Citera
2017-06-01, 19:20
Medlem
zepofans avatar
Vet inte om detta framkommit tidigare, det är ju så förbannat krångligt att söka i en speciell tråd numera. Jag upptäckte helt nyligen att den grekiska yoghurten i hink och den i 500g burk inte alls är samma. Hinkarna är producerade i Tyskland (eller om det stod DK) och småburkarna är producerade i Grekland. Skillnaden var iaf stor och den grekproducerade är betydligt godare.
Citera
2017-06-01, 19:32
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Missade att svara på denna, den är riktigt god tycker jag. Jag avskyr panachén dock, så ta tipset för vad det är Men almdudlern är riktigt fräsch och trevlig. När jag har varit på Moldau och klämt en schnitzel och av olika skäl har behövt hålla mig nykter så har almdudlern varit ett helt okej substitut till öl.

Hmm, har kollat min butik och den verkar inte finnas här :/
Citera
2017-06-01, 22:37
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena

Det där händer mig ganska ofta med kampanjvarorna, att jag är ute efter något som inte finns i min närmaste butik. Jag vet inte vad det beror på, om det är att olika butiker väljer att ta in olika kampanjvaror eller om de redan slutsålda. Flera gånger har det hänt att jag knappt har hittat någon av kampanjvarorna jag var intresserad av...
Citera
2017-06-01, 23:11
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Det där händer mig ganska ofta med kampanjvarorna, att jag är ute efter något som inte finns i min närmaste butik. Jag vet inte vad det beror på, om det är att olika butiker väljer att ta in olika kampanjvaror eller om de redan slutsålda. Flera gånger har det hänt att jag knappt har hittat någon av kampanjvarorna jag var intresserad av...

Har hänt en gång tidigare att en vara inte funnits, och då pga att den var försenad fån leverantör (och då var det samma i hela landet, ingen hade fått den).
Citera
2017-06-02, 00:37
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena

I min butik så fanns det gott om dem i Måndags, men idag tog jag sista 6-packet.
Citera
2017-06-02, 03:12
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
I min butik så fanns det gott om dem i Måndags, men idag tog jag sista 6-packet.

Har inte funnits på hela veckan här
Citera
2017-06-02, 13:02
Medlem
tomatos99s avatar
Citat:

Kampanjvarorna är det inte butiken som beställer utan det får dem tilldelat utav lager som skickar ut en viss mängd beroende på butikens omsättning och läge.
Citera
2017-06-02, 16:46
Medlem
Jag hittade Paella på "tillfälligt besök". Köpte några extra, mycket god färdigrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in