Citat:
Ursprungligen postat av Ashnak
I denna tråd diskuteras mest kampanjvaror. Jag tänker dessutom bidra med min lista över ordinarie varor som är bra att köpa på Lidl.
- Smoothies. 100 % frukt och billigt pris.
- Mars/Twix/Snickers-kopior. Om man gillar den sortens choklad. Finns i storpack.
- Emmentalerost. I skivor.
- Yoghurt. Både den ordinära Milbonavarianten och Eridanous grekiska är goda.
- Nürnbergerkorv. God korv med hög kötthalt.
- Jellybeans. Jag brukade i vart fall gilla dessa. De senaste påsarna jag köpte verkar ha fått en överdos av aromämnen, så de var mindre bra. I värsta fall är det ett nytt och sämre recept.
- Gelegodis. Finns massor av olika sorter. Både Sugarland och Trolli Fruit Salad är bra. Den senare är dock halal, vilket retar upp vissa.
- Chicken nuggets. Finns olika, jag föredrar McEnnedys. De liknar de som man får på McDonalds.
- Tenery smältost. Säljs tyvärr inte längre. Den med Emmentalersmak var jättegod.
- Fish & chips. Färdig, fryst, blandning, bara att värma i ugnen och servera med exempelvis remoulad eller currysås.
- Paella. En annan fryst färdigrätt.
- Marsipan. Är väl egentligen en kampanjvara, brukar tas in till jul och påsk.
- Äppeljuice. Prisvärd. Särskilt när det är XXL-vecka.
- Deo roll-on. Även den prisvärd.
- Hårgele. Likaså.
- Tonic water. Kommer på 50 centilitersflaskor, så att den inte hinner bli så avslagen. Ett sexpack på Lidl kostar som en flaska på ICA.
- Flytande handtvål. Stor förpackning = bra affär.
Näe, jellybeans har något hänt med, dom är inte samma sak som förr, eller så har jag ätit mig trött på dom, tyvärr.
Och hos mig finns tenerys smältost, köper regelbundet.
Vad gäller hygienprodukter så kan jag gå i god för Ciens tvål, den för 10:- per tvåpack, mucho prisvärd.
Och härom veckan köpte jag en pyjamas, kampanjvara, för 99,90:-, ovanligt prisvärd. Skriver ovanligt prisvärd för vad gäller kläder kan det skilja mycket mellan varorna, vissa strumpor har varit blaha medan andra för samma pris okej, samma med kalsingar, tröjor har jag inte hittat någon som känts prisvärd trots att jag köpt fyra stycken totalt.