2012-11-23, 20:49
Medlem
SithBoboSiths avatar
Så hade då dagen kommit då jag provat amerikanska veckans senap och ketchup. Senapen känner jag ingen skillnad i lukt och smak mot winaroms vanliga senap, däremot borde dom få något pris för den mest idiotiska förpackningen ever, totalt omöjligt att lägga en sträng på en slang. Ketchupen däremot kommer jag köpa allt dom har så fort jag ser den igen, ganska annorlunda mot "vanlig" typ heinz men ack så god, supersmarrig.
Citera
2012-11-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Så hade då dagen kommit då jag provat amerikanska veckans senap och ketchup. Senapen känner jag ingen skillnad i lukt och smak mot winaroms vanliga senap, däremot borde dom få något pris för den mest idiotiska förpackningen ever, totalt omöjligt att lägga en sträng på en slang. Ketchupen däremot kommer jag köpa allt dom har så fort jag ser den igen, ganska annorlunda mot "vanlig" typ heinz men ack så god, supersmarrig.
Haha, fan vad jag garva!
Ketchupen måste jag dock testa, låter kanon!
Citera
2012-11-23, 21:54
Bannlyst
Amerikanska barbecue ketchupen är bra. Senapen använder jag till mackor och blandar den med majonäs och tycker den funkar bra med majo blandningen på macka. Men man får ingen sträng istället kommer det ut som fågelskit

Skånska senapen rekommenderar jag. Den är dock stark i smaken jag är förkyld men den öppna mina bihålor, nästan som wassabi den är god men starkare än slotts skånska senap. 10kr

Idag köpte jag 2 st glass av märket deluxe . Ena är mango vanilj. Krämig och syltig ser den ut och tiramisu. Kostade 35 och 40kr. Dom ser lyxigt goda ut. Har inte ätit upp de än.

Sedan har de lagt upp en julkatalog med varor som de kommer ha från nu och till jul.

Pastejer , olika cheddars, biffar med olika fyllningar, brie ostar med fyllning, olika gele, whiskey ost mm, Vittelo tonnato, Mousserande äppeldryck, glasspraliner, glass, dessert, macarons, skaldjurspate, smörbakade kakor, fläskstek, rökt kassler, oxbringa.

Många av dessa varor fanns i min butik idag som tex biffarna med fyllning.

Glöm inte julmusten som kostar 30kr för 6st just nu.

Creme brulen var slut men äckliga desserten var kvar.
Citera
2012-11-23, 21:57
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Amerikanska barbecue ketchupen är bra. Senapen använder jag till mackor och blandar den med majonäs och tycker den funkar bra med majo blandningen på macka. Men man får ingen sträng istället kommer det ut som fågelskit

Skånska senapen rekommenderar jag. Den är dock stark i smaken jag är förkyld men den öppna mina bihålor, nästan som wassabi den är god men starkare än slotts skånska senap. 10kr

Idag köpte jag 2 st glass av märket deluxe . Ena är mango vanilj. Krämig och syltig ser den ut och tiramisu. Kostade 35 och 40kr. Dom ser lyxigt goda ut. Har inte ätit upp de än.

Sedan har de lagt upp en julkatalog med varor som de kommer ha från nu och till jul.

Pastejer , olika cheddars, biffar med olika fyllningar, brie ostar med fyllning, olika gele, whiskey ost mm, Vittelo tonnato, Mousserande äppeldryck, glasspraliner, glass, dessert, macarons, skaldjurspate, smörbakade kakor, fläskstek, rökt kassler, oxbringa.

Många av dessa varor fanns i min butik idag som tex biffarna med fyllning.

Glöm inte julmusten som kostar 30kr för 6st just nu.

Creme brulen var slut men äckliga desserten var kvar.
Bra beskrivning, brun fågelskit. Undrar hur dom tänkte när dom designade förpackningen.
Citera
2012-11-23, 23:07
Medlem
Citat:

Kan du återkomma när du smakat på dem? Tiramisu glass tycker jag ibland kan vara för sliskigt söt. Tittade på dem men köpte inga, då jag fick en röst i huvudet att man ska vara nyttig.
Citera
2012-11-24, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Ser fram emot ett utlåtande då jag själv tänkt inhandla just kalkonchipsen
Nu smakade jag på 3st chips av kalkonchipsen så kan inte ge fullständig recension men dom jag åt smakade lite som när man lagar kyckling och har på rosmarin, vätskan som droppar ner eller skyn, buljongen som blir över. Rosmarin och buljonsmak av fågel ungefär

Den här blir god med lite yoghurt som man kan använda som dipp till chipsen. Ska göra just det lite senare då mina smaklökar säger att det kommer bli grymt gott med yoghurt till.

Rosmarin, salt och buljong av kyckling ungefär.

Kan jag köpa den igen? Ja faktiskt, annorlunda smak som leker med mina chipssinnen då jag aldrig smakat på chips med smak av kalkon
Citera
2012-11-24, 16:38
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Nu smakade jag på 3st chips av kalkonchipsen så kan inte ge fullständig recension men dom jag åt smakade lite som när man lagar kyckling och har på rosmarin, vätskan som droppar ner eller skyn, buljongen som blir över. Rosmarin och buljonsmak av fågel ungefär

Den här blir god med lite yoghurt som man kan använda som dipp till chipsen. Ska göra just det lite senare då mina smaklökar säger att det kommer bli grymt gott med yoghurt till.

Rosmarin, salt och buljong av kyckling ungefär.

Kan jag köpa den igen? Ja faktiskt, annorlunda smak som leker med mina chipssinnen då jag aldrig smakat på chips med smak av kalkon
Awesome
Citera
2012-11-24, 16:41
Moderator
rotadents avatar
När jag var i Australien var det poppis med chips som smakade grillad kyckling. De gillade jag som fan och de blev saknade när jag kom hem igen till det trista svenska utbudet. De smakade ungefär som grillad kyckling doftar när man går förbi grillen i affären Kanske skulle testa kalkonchipsen...
Citera
2012-11-24, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lowras
Kan du återkomma när du smakat på dem? Tiramisu glass tycker jag ibland kan vara för sliskigt söt. Tittade på dem men köpte inga, då jag fick en röst i huvudet att man ska vara nyttig.

Tycker att smaken var välbalanserad. Men vetefan om det är arom av sprit eller sprit i Kände spritsmaken i hals och bihålor och det kändes nog som äkta sprit
Mörka kakbitar lite svampiga som savoiardi fanns på glassen.

Den klarar sig, smakade som tiramisuglass med sprit

Edit tyckte inte att den var för söt.
Senast redigerad av Penkaz 2012-11-24 kl. 18:30.
Citera
2012-11-25, 18:21
Medlem
Citat:
Tycker att smaken var välbalanserad. Men vetefan om det är arom av sprit eller sprit i Kände spritsmaken i hals och bihålor och det kändes nog som äkta sprit
Mörka kakbitar lite svampiga som savoiardi fanns på glassen.

Den klarar sig, smakade som tiramisuglass med sprit

Edit tyckte inte att den var för söt.

Tackar för recensionen. Får svänga förbi och köpa ett packet för att ha som söndagsnöje.
Citera
2012-11-25, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lowras
Tackar för recensionen. Får svänga förbi och köpa ett packet för att ha som söndagsnöje.

Om du vill så kan du om du har gräddglass hemma, ta och häll på kaffe typ snabbkaffe
(ta några sked med kaffe blanda med vatten och lite socker), ta tigerkaka, tårtbotten eller någon kaka som du har hemma och släng i glassen... Häll på lite sprit eller någon alkohol som du gillar... Voila, det blir samma

Jag slängde i lite mjuk pepparkaka som jag köpte hos lidl i glassen Det blev godare och jag lite tjockare.
Citera
2012-11-25, 19:26
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Superpizzan Formaggio ska tydligen vara tillbaka denna kommande veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in