2024-04-04, 01:46
LIDL har en ekologisk, italiensk, TRIPPELT koncentrerad tomatpuré🍅 som är HELT fantastisk😋! Vilket skillnad det var på smak gentemot den standardiserade dubbelt koncentrerade tomatpurén!

Jag tillagade en rätt på mjölig potatis, rödlök, kikärtor, svartkål, LIDLs tomatpuré🍅, röd chilli, snacksmorötter, senapsfrön, ingefära, vitlök, kumminfrön, en liten klick cremé fraiche, gurkmeja, olivolja och salt.

https://ibb.co/2dLL2Yc

😋
Citera
2024-04-04, 02:31
Jag håller med om smörgåsgurkan. Skivorna är alldeles för tunna och saknar därför tuggmotstånd och jag tycker att det är fel sötma-syra-balans och bismaken av senapsfrön tar över för mycket. Den borde vara sötare helt klart. Och tjockare skivor!

Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Många guldkorn har dom. Matrikets smör smakar precis samma som Bregott men billigare. Bra pommes och bästa frukt och grönsakerna. Minorna jag trampat på är deras smörgåsgurka samt potatisen som jag upplever smakar märkligt.
Citera
2024-04-04, 12:29
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Många guldkorn har dom. Matrikets smör smakar precis samma som Bregott men billigare.

Fast smör bör ju smaka smör, och inte bordsmargarin. Då har ju något gått enormt fel hos Lidl (eller att de fuskar med ingredienserna).
Citera
2024-04-04, 13:21
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
LIDL har en ekologisk, italiensk, TRIPPELT koncentrerad tomatpuré🍅 som är HELT fantastisk😋! Vilket skillnad det var på smak gentemot den standardiserade dubbelt koncentrerade tomatpurén!

Jag tillagade en rätt på mjölig potatis, rödlök, kikärtor, svartkål, LIDLs tomatpuré🍅, röd chilli, snacksmorötter, senapsfrön, ingefära, vitlök, kumminfrön, en liten klick cremé fraiche, gurkmeja, olivolja och salt.

😋

Vad heter den? Jag brukar alltid köpa Muttis 3x tomatpuré för det är den enda som jag tycker är bra.

Lidl fortsätter med 20% på Matriket om man har appen, dock gäller det bara ett köp varje vecka i April.
Citera
2024-04-04, 16:17
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Fast smör bör ju smaka smör, och inte bordsmargarin. Då har ju något gått enormt fel hos Lidl (eller att de fuskar med ingredienserna).

Jag gissar att han syftar på Matrikets "Smör & Raps".
Citera
2024-04-06, 19:56
Medlem
Kanastras avatar
För några år sedan köpte jag en flaska med deras hotsauce bring the pain.
Använde den bara nån gång, tyckte den var löjligt stark och svår att använda utan att munnen brann upp. Flaskan ställdes i långtidsparkeringen i kylskåpsdörren.
För en tid sedan började jag äta tacos nästan varje dag och tog då några stänk i botten på tortillan med såsen och den var väldigt god! Stark satan men nu tyckte jag även att den var god och hettan kändes något mildare. (Jag köper och lagrar tabasco som jag tycker får en godare smak efter några års lagring för övrigt)

Har Lidl kvar bring the pain i sortimentet?
Citera
2024-04-07, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Jag var inne i en Lidlbutik men 3 liters-dunkarna var slut. Finns de kvar i era Lidlar?
Hittade inte i min butik tyvärr gissar att det säljs fort nu pga uppgången av olivoljepriset tyvärr
Citera
2024-04-07, 13:44
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
(Jag köper och lagrar tabasco som jag tycker får en godare smak efter några års lagring för övrigt)

Jag antar i rumsvärme, men vill ändå fråga: vid vilken temp?
Citera
2024-04-07, 15:53
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanponken
Jag antar i rumsvärme, men vill ändå fråga: vid vilken temp?
Ja, oöppnad flaska har jag i skafferiet! Den blir mörkare röd med tiden.
Citera
2024-04-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance

😋
Har du bild på produkten?
Citera
2024-04-09, 10:03
Medlem
Jag har som många blivit förälskad i Lidl och blir lite blind när jag handlar där och får minnesluckor "När köpte jag den här?!" typ

Är det några produkter man ska undvika/ extra dyra på lidl?
Citera
2024-04-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
För några år sedan köpte jag en flaska med deras hotsauce bring the pain.
Använde den bara nån gång, tyckte den var löjligt stark och svår att använda utan att munnen brann upp. Flaskan ställdes i långtidsparkeringen i kylskåpsdörren.
För en tid sedan började jag äta tacos nästan varje dag och tog då några stänk i botten på tortillan med såsen och den var väldigt god! Stark satan men nu tyckte jag även att den var god och hettan kändes något mildare. (Jag köper och lagrar tabasco som jag tycker får en godare smak efter några års lagring för övrigt)

Har Lidl kvar bring the pain i sortimentet?

Instämmer har för mig jag såg den men inte hundra

Köpte själv på mig ett mindre parti eftersom jag är rädd att den ska försvinna

VIlka lidl varor hamstrar ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in