Citat:
Ursprungligen postat av
uzw
LIDL har ju lite en stämpel över sig att bara ha kunder av Ove Sunbergs kaliber, men enligt mitt tycke handlar mer och mer vanligt folk på LIDL, kanske beror det på att LIDL har fått ett betydligt mer kvalitativt sortiment framförallt bland sina egna varor, eller så beror det på att LIDL till synes verkar vara det enda bolag i Sverige som försöker pressa ner priserna.
Handlade först på LIDL förra året, och butiken var verkligen över mina förväntningar, superbra! Handlar numera på LIDL två gånger i veckan, kruxet är bara det att det är svårt att få till en hel handling där, upplever inte att de har allt, så det blir oftast "en halv handling" där, som fulländas med ICA dagen efter. Åt till exempel LIDLs egna köttbullar igår, från "Matriket", och de var superbra, liksom många av deras andra produkter. Rekommenderas verkligen.
Är det fler än mig som delar åsikten om att Lidl är Sveriges mest underskattade affär? Växer LIDL just nu? Handlar du på LIDL?
Jag har handlat på Lidl sedan de etablerade sig i Sverige. Numera handlar jag mindre på Lidl, och överväger att överge Lidl.
Anledningarna är ett par stycken. Försämrat sortiment, butikerna har blivit röriga och personalen brister, priserna är inte i linje med hur det varit genom året.
Jag föredrar att samla alla mina inköp på så få tillfällen som möjligt. Vissa av mina inköpsvaror kan vara dyrare på Lidl jämfört med Willys, coop eller ica.
Sammanfattningsvis, har man tid och lust att utföra flera köp över en inköpsbehovsperiod så kan Lidl vara ett alternativ. Men Lidl idag är mycket sämre än Lidl för ca 10-12 år sedan.