2024-03-24, 09:32
Medlem
Dom vita korvarna är så jävla goda. Nürnberger.

Väldigt underskattad. Köttet är bra och Lidls egna färdiga köttbullar är dom bästa.
Citera
2024-03-24, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Tycker du tyskt kött är bra? För vad jag vet så är de mesta av det svenska köttet tillfälligt parti.

Tyskt kött är bra, det är bara böndernas lobbyarbetare som vill att vi ska tycka att allt som inte är odlat eller uppfött i Sverige är dåligt. Det är likadant i alla länder, bönderna skrämmer upp befolkningen med att allt som inte är inhemskt är dåligt. Tyskar väljer produkter som är odlade/uppfödda i Tyskland och är inte alls imponerade av svenska varor.

Till exempel så är sidfläsk från Tyskland helt överlägset det svenska. Rejäla fettränder i det tyska fläsket jämfört med svenskt fläsk som är så magert att man måste tillsätta fett i pannan när man steker det.

Det jag finner mest besvärande med att handla på Lidl är att det saknas struktur i affären. Vissa varor kan man hitta på tre olika ställen och att klämma in en matvara mellan något trädgårdsredskap och kläder gör att det tar alldeles för lång tid att handla där.
Deras utbud av charkprodukter är trevligt och att det finns matvaror som man inte hittar i andra affärer är bra.
Citera
2024-03-24, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Allt som säljs under namnet Matriket är samma svenska produkter från samma svenska leverantörer som hos det ondskefulla ockerföretaget ICA. Men inte till samma pris.

Där har du fel. Matriket är en numera välkommen konkurrent till Arla och övriga matproducenter.
Citera
2024-03-24, 09:50
Medlem
Undrar också om de har något krav på personalen att vara nonchalanta och otrevliga utan servicekänsla eller om de automatiskt blir såna om de jobbar där.

Hälsar aldrig i kassan, pratar alltid i lurarna och är inte tillmötesgående om man inte fattar deras otydliga prismärkning.

Köper helst välkända märken, men undviker deras fulmärken om jag kan.
Ibland har man tur och det finns varor kvar till kampanjpriser men det är mer regel än undantag att de är slut.

Barnkläderna är däremot helt okej om man ser till priset. Personligen gillar jag inte tryck eller käcka mönster och då blir ju utbudet begränsat.
Citera
2024-03-24, 10:01
Medlem
swebarbs avatar
Gillar lidl, dom har oftast bra saker och inte bara mat, har köpt massor med kläder och även skor genom åren för väldigt bra pris som förvånansvärt visade sig vara bra kvalite så visst kan man fynda olika saker men problemet är att det skiljer sig så olika beror på var man i landet bor. jag har ju min lidl precis vid ica så jag köper oftast det som är billigare samma varor på lidl och man får ju mer man handlar ibland gåvor att välja på helt gratis och det får man inte på ica sist jag kollade..

Den där juicen soltiva eller vad den heter är grymt god, köper oftast bara den. Sen är det kul med temaveckor så det blir lite variation förutom deras basutbud. Men jag kan förstå där man bor och lidl suger då är det kanske ingen större vits handla där direkt...

Stör mig dock ibland man vill köpa nåt man ser till bra pris i reklambladet men då kommer det gälla först på en torsdag så går veckan så har man glömt bort det många gånger.... nåväl man kan inte få allt i livet

Upplever inte nåt större problem att långa köer vid kassa, är det en öppen brukar oftast nån säga till så anropar den i kassan så kommer det inom nån minut en anställd och öppnar upp en ny kassa dom gånger jag sett det själv.
Senast redigerad av swebarb 2024-03-24 kl. 10:04.
Citera
2024-03-24, 10:16
Medlem
Handlade mer där förr, men har också noterat att deras priser har stigit och ligger numera bara snäppet under Coop. Antagligen har de väl också fattat att folk har inget val om man inte vill återgå till rent självhushåll igen.
Nästa lika höga priser som Coop och brister i sortimentet gör att det blir Coop istället. Dock så har de bra kvalite på en hel del produkter och främst handlar jag på Lidl med jämna mellanrum för att få lite variation från Coop sortimentet.
Citera
2024-03-24, 10:25
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolmogorov-smirnov
Vilka unika varor tycker ni man ska köpa på Lidl?

Jag brukar mest handla sånt som jag normalt handlar, men på Lidl. Det blir inte varje vecka eftersom det saknas lite saker där som jag vill ha.

Deras toapapper med nån slags anka på är överlägset bäst.
Citera
2024-03-24, 10:33
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uzw
LIDL har ju lite en stämpel över sig att bara ha kunder av Ove Sunbergs kaliber, men enligt mitt tycke handlar mer och mer vanligt folk på LIDL, kanske beror det på att LIDL har fått ett betydligt mer kvalitativt sortiment framförallt bland sina egna varor, eller så beror det på att LIDL till synes verkar vara det enda bolag i Sverige som försöker pressa ner priserna.

Handlade först på LIDL förra året, och butiken var verkligen över mina förväntningar, superbra! Handlar numera på LIDL två gånger i veckan, kruxet är bara det att det är svårt att få till en hel handling där, upplever inte att de har allt, så det blir oftast "en halv handling" där, som fulländas med ICA dagen efter. Åt till exempel LIDLs egna köttbullar igår, från "Matriket", och de var superbra, liksom många av deras andra produkter. Rekommenderas verkligen.

Är det fler än mig som delar åsikten om att Lidl är Sveriges mest underskattade affär? Växer LIDL just nu? Handlar du på LIDL?

Jag har handlat på Lidl sedan de etablerade sig i Sverige. Numera handlar jag mindre på Lidl, och överväger att överge Lidl.

Anledningarna är ett par stycken. Försämrat sortiment, butikerna har blivit röriga och personalen brister, priserna är inte i linje med hur det varit genom året.

Jag föredrar att samla alla mina inköp på så få tillfällen som möjligt. Vissa av mina inköpsvaror kan vara dyrare på Lidl jämfört med Willys, coop eller ica.

Sammanfattningsvis, har man tid och lust att utföra flera köp över en inköpsbehovsperiod så kan Lidl vara ett alternativ. Men Lidl idag är mycket sämre än Lidl för ca 10-12 år sedan.
Citera
2024-03-24, 10:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ofta urplockat, det som är billigt är oftast uddamärken, så visst skall man ha några enstaka varor så visst, annars nej.
Citera
2024-03-24, 11:03
Medlem
Det är bara invandrare och snuskiga white trash som handlar på Lidl.

Fruktansvärda arbetstider för personal med delad tur.

Dom få gånger man har varit på Lidl så är det alltid underbemannade i kassan.

Bra alternativ för löst folk att handla på.
Citera
2024-03-24, 11:08
Moderator
manamanahs avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2024-03-24, 11:28
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajssmulan
Det är bara invandrare och snuskiga white trash som handlar på Lidl.

Fruktansvärda arbetstider för personal med delad tur.

Dom få gånger man har varit på Lidl så är det alltid underbemannade i kassan.

Bra alternativ för löst folk att handla på.
Du verkar kunna mycket om ett företag du hatar, hur kommer det sig?

Jag handlar på LIDL ibland, men jag är inte white trash, eller invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in