Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Det är ingen dålig idé, men det finns vissa problem. Jag upplever det som att de flesta trådar som rör utrikes integration och invandring är kopplat till Sverige och svenska förhållanden, jämförelser görs och de flesta utrikes-trådar finns där som en referensram för I&I i Sverige. Det skulle således bli svårt att dra gränsen för vilka trådar som skulle ligga i vilken avdelning, och kanske bara bli ännu rörigare.
Mer effektivt mot rörigheten vore om den genomsnittlige I&I-skribenten lärde sig att sätta ordentliga rubriker, använda sökfunktionen innan de startade en ny tråd i ett ämne, gav fan i oneliners och tramsigt OT, och blev ännu duktigare på att använda RP-funktionen. Men det lär väl inte hända förrän helvetet fryser till is, gissar jag.
Själv skulle jag vilja besöka I&I oftare, men måste säga att det som håller mig därifrån är den så in i helvete låga nivån på trådarna.
Var och varannan tråd är totalt sönderskriven av onliners och annat skit som inte alls har med frågeställningen att göra.
Att gå in på I&I är som att gå och röja buskar i skogen, där buskarna uppgörs av skitinlägg och röjandet av RP. Det är som att gå till jobbet. Är en flitig RP:are, men man vill ju helst kunna göra annat än att bara RP:a.
Vad jag vill ha sagt är att man borde totalrenovera hela I&I. Hur man gör det vet jag inte, men det är ett problemfora.