Jag är egentligen inte av den åsikten att man ska behöva stycka upp I&I än mer?
Det ENDA som behövs för att göra I&I till ett riktigt intressant, givande och berikande forum är att man som användare skiter i att skriva trams, OT, smileys som enda insats, +1, gräva ned sig i "nej, DU är fulast och din mamma", osv.
Hade fler användare skippat det tramset så hade man som moderator hunnit med det på ett bättre sätt. Att logga in på morgonen och se 100 RPs att börja med (som för ett tag sedan) så är det ju en uppenbar indikation på att det skrivs för mycket skit.
Det finns många riktigt duktiga och pålästa användare. Om fler hade svarat normalt så hade man kunnat ha väldigt många fler riktigt bra diskussioner.
Jag förstår Ominus hållning om att man ledsnar och svarar på samma sätt. Du är inte den enda som har ledsnat.Och det är inte speciellt svårt att förstå varför. Och visst balanserar det ibland ut "jävla blatte"-delen. Men det balanserar oftast ut det till ett "Jävla svenne"-motsvarighet som man dessutom måste ta sig igenom förutom de vanliga "jävla blatte"-delarna. Bra? Jag tycker inte det. Tycker bara att det får fler att gräva ned sig i skyttegravarna. Vilket utesluter, för de flesta, ett meningsutbyte och lite nya perspektiv när samtliga har slutat att faktiskt lyssna på vad motparten har för argument.
Personligen så tycker jag dessutom att modskandidater är svåra att urskilja ibland när nivån blir så låg emellanåt att alla hakar på. Många är betydligt vettigare och klokare (i andra delar av FB och via PM) än deras sätt att uttrycka sig när sandlåde-instinkterna kommer fram i I&I.
Uppskattar mångas flitiga och korrekta PM:ande btw. Underlättar moddning mycket. Ibland knökar det ihop sig och tar tid, och det beklagas, men fortsätt gärna!