Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2010-12-18, 02:08
Medlem
servuss avatar
I&I är redan ganska snävt och egentligen ett underforum till PI så det kan vara svårt att dela upp det ytterligare. Iofs ungefär lika stort som PI som ju har 4 underforum nu för tiden.
Jag skulle föreslå
Invandrare och brott (och terrorism)
som underforum, om något.
Senast redigerad av servus 2010-12-18 kl. 02:12.
Citera
2010-12-19, 12:37
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
I&I är redan ganska snävt och egentligen ett underforum till PI så det kan vara svårt att dela upp det ytterligare. Iofs ungefär lika stort som PI som ju har 4 underforum nu för tiden.
Jag skulle föreslå
Det låter som en bra ide. Det blir ju en hel del tjafs om invandring i Aktuella brott och kriminalfall som det är nu. Dock så är ju invandrarnas överrepresentation i brottstatistiken ett av de största argumenten för minskad invandring så det kommer ju fortsätta att tas upp i vanliga I&I också.
Citera
2010-12-19, 13:45
Medlem
Bonzo666s avatar
Jag är egentligen inte av den åsikten att man ska behöva stycka upp I&I än mer?

Det ENDA som behövs för att göra I&I till ett riktigt intressant, givande och berikande forum är att man som användare skiter i att skriva trams, OT, smileys som enda insats, +1, gräva ned sig i "nej, DU är fulast och din mamma", osv.

Hade fler användare skippat det tramset så hade man som moderator hunnit med det på ett bättre sätt. Att logga in på morgonen och se 100 RPs att börja med (som för ett tag sedan) så är det ju en uppenbar indikation på att det skrivs för mycket skit.

Det finns många riktigt duktiga och pålästa användare. Om fler hade svarat normalt så hade man kunnat ha väldigt många fler riktigt bra diskussioner.

Jag förstår Ominus hållning om att man ledsnar och svarar på samma sätt. Du är inte den enda som har ledsnat.Och det är inte speciellt svårt att förstå varför. Och visst balanserar det ibland ut "jävla blatte"-delen. Men det balanserar oftast ut det till ett "Jävla svenne"-motsvarighet som man dessutom måste ta sig igenom förutom de vanliga "jävla blatte"-delarna. Bra? Jag tycker inte det. Tycker bara att det får fler att gräva ned sig i skyttegravarna. Vilket utesluter, för de flesta, ett meningsutbyte och lite nya perspektiv när samtliga har slutat att faktiskt lyssna på vad motparten har för argument.

Personligen så tycker jag dessutom att modskandidater är svåra att urskilja ibland när nivån blir så låg emellanåt att alla hakar på. Många är betydligt vettigare och klokare (i andra delar av FB och via PM) än deras sätt att uttrycka sig när sandlåde-instinkterna kommer fram i I&I.

Uppskattar mångas flitiga och korrekta PM:ande btw. Underlättar moddning mycket. Ibland knökar det ihop sig och tar tid, och det beklagas, men fortsätt gärna!
Citera
2010-12-19, 15:07
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Jag skulle föreslå
Dumt förslag. Terrorism är ju knappast något begränsat till invandrare i Sverige. Ska vi diskutera IRA där också?
Citera
2010-12-19, 15:55
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Jag är egentligen inte av den åsikten att man ska behöva stycka upp I&I än mer?

Det ENDA som behövs för att göra I&I till ett riktigt intressant, givande och berikande forum är att man som användare skiter i att skriva trams, OT, smileys som enda insats, +1, gräva ned sig i "nej, DU är fulast och din mamma", osv.

Hade fler användare skippat det tramset så hade man som moderator hunnit med det på ett bättre sätt. Att logga in på morgonen och se 100 RPs att börja med (som för ett tag sedan) så är det ju en uppenbar indikation på att det skrivs för mycket skit.

Det finns många riktigt duktiga och pålästa användare. Om fler hade svarat normalt så hade man kunnat ha väldigt många fler riktigt bra diskussioner.

Jag förstår Ominus hållning om att man ledsnar och svarar på samma sätt. Du är inte den enda som har ledsnat.Och det är inte speciellt svårt att förstå varför. Och visst balanserar det ibland ut "jävla blatte"-delen. Men det balanserar oftast ut det till ett "Jävla svenne"-motsvarighet som man dessutom måste ta sig igenom förutom de vanliga "jävla blatte"-delarna. Bra? Jag tycker inte det. Tycker bara att det får fler att gräva ned sig i skyttegravarna. Vilket utesluter, för de flesta, ett meningsutbyte och lite nya perspektiv när samtliga har slutat att faktiskt lyssna på vad motparten har för argument.

Personligen så tycker jag dessutom att modskandidater är svåra att urskilja ibland när nivån blir så låg emellanåt att alla hakar på. Många är betydligt vettigare och klokare (i andra delar av FB och via PM) än deras sätt att uttrycka sig när sandlåde-instinkterna kommer fram i I&I.

Uppskattar mångas flitiga och korrekta PM:ande btw. Underlättar moddning mycket. Ibland knökar det ihop sig och tar tid, och det beklagas, men fortsätt gärna!

Det kommer alltid finnas användare som skriver trams och +1-inlägg. Men faktum är att det är ganska svårt att hålla sig inom topic i I&I. Jag har säkert fått 30-40 inlägg raderade där bara i år, och jag har aldrig haft som syfte att tramsa. Det som lett mig off topic är diskussionen, man gör det inte med avsikt men det blir så ändå när diskussionen fortlöper snabbt och över en lång tid.

Jag tror ändock att en uppdelning av I&I skulle göra moddning lättare samt lättare att hitta intressanta diskussioner för individen.
Citera
2010-12-19, 18:45
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Dumt förslag. Terrorism är ju knappast något begränsat till invandrare i Sverige. Ska vi diskutera IRA där också?
Tänkte inte på att det redan finns ett terrorism-forum.
Citera
2010-12-19, 19:54
Medlem
LFEs avatar
Hellre "integration" där man kan diskutera hur bäst man integrerar folk, om integrering behövs in en globaliserad värld (som Maud ej tycker) och så vidare.

Invandring blir mer regerätt diskussion om invandrare, om de är snälla eller dumma människor och så vidare.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in