Citat:
Ursprungligen postat av Elysium
Sedan i maj har jag käkat penicillin mot urinvägsinfektion 5-6 ggr.
Senaste var för någon månad sen, vilket tydligen verkar vara tillräckligt med tid för att min reptilhjärna skall förtränga hemskheten i att inte kunna gå och kissa utan att vika mig dubbelt och gny av smärta för att sedan krypa ihop i fosterställning på golvet i 5 min innan det är dags att sätta sig på sitsen igen.
Nu har det dock kommit tillbaka igen, eftersom jag (min dumme jävel) idkade samlag i förrgår med min nya kille för första gången och struntade i att gå på toa efteråt.
Jag har tänkt boka tid på vårdcentralen på morgonkvisten, men eftersom min fitta är som en labil tonårsbrud har jag börjat tröttna på det här.
Därför tänkte jag höra ifall någon har tips & tricks, ev. någon form av lösning på detta med återkommande urinvägsinfektioner?
mitt dilemma har inte med bristfällig hygien att göra, så mycket vet jag. Men kan det ha något att göra med t.ex pH-värdet i slemhinnorna eller liknande?
Bör tilläggas att jag hade det i samma mönster när jag var liten (5-10 år) och sedan efter det från och till om jag blev kall/blöt osv, dock inte i samma utsträckning. Detta utreddes också men de fann inget fel.
Tack på förhand
Jag tycker att läkarna skall ta och börja fundera vad dom ska göra. Käka penicillin är inte så jävla bra i längden.
En underlig fråga, men visst äter du upp hela kuren med penicillin?
För vissa gör inte det och det är inte bra.
Men mitt tips är att dricka tranbärsjuice och dricka mycket vatten.
Och så klart kissa efter samlag.
Hade nämligen samma besvär för nått år sedan. Det visade sig att det var killen i fråga som lyckades ge mig uvi. Fråga mig inte hur, men sen jag slutade vara med han så kom det aldrig åter.