Jag har haft urinvägsinfektion 5 gånger på 4 månader. Har varit hos läkare flera gånger och även legat inne på sjukhus då jag sista gången hade så sjukt ont fast jag tagit antibiotika i en vecka. Min läkare säger att urinvägsinfektion kan bero på massa olika saker och därför bör kollas upp om de återkommer. Jag har vart på en cystoskopi, ett smalt instrument med belysning som förs in genom urinröret. De hittade inte något fel, förutom att jag har ett smalt urinrör som de nu har "töjt ut". Jag ska även göra en till njurröntgen då det kan vara sten i njurarna som har gjort sår så att bakterier fastnar. Det kan även bero på att jag hade njursten och att den skavde så det blev sår och sedan ärrbildning och att detta gör att urinflödet inte är som det ska och gör så att bakterierna inte "åker ut ur kroppen som de bör".
Det kan även bero på könssjukdomar och andra gynekologiska besvär. Detta gäller dock inte mig för jag har redan testats för det

(och haft samma partner i 5 år). Kan tillägga att jag inte hade sex dessa 4 månader.
Tranbär och dricka sura vätskor har inte hjälp mig och min läkare tycker inte jag ska hålla på och mixtra själv...